Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

URL med Ø

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været så letsindig at købe et par domøner hvor Ø indgår...

Men hvordan for jeg dem optaget hos Google, bing og de andres søge maskiner ?

Jeg HAR erfaret at ved at submitte dem på almindeligvis IKKE virker, så den del er lukket.

Håber at der nogle som kan hjælpe.

Jørgen Thelin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 08:50

Det er super ueffektivt at have et æøå-domæne! Det funker generelt bare ikke ordentligt, og dit domæne bliver ændret til noget alá "---xn-09blabal09.dk". Hold dig væk fra det. 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:52

Jørgen Thelin:
Men hvordan for jeg dem optaget hos Google, bing og de andres søge maskiner ?

Hej Jørgen,

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener med "optaget" hos søgemaskinerne, men jeg antager at du gerne vil have dine sites indekseret så de kan optræde i søgeresultaterne.

På det punkt er det ikke anderledes en alle andre domæner, sørg for at linke til dem fra andre sites så søgemaskinerne opdager dem.

Indekseringen er dog ikke din største udfordring ved et domæne med æ, ø eller å i, du kan se mit bud på håndtering af websites med æøå i domænenavnet.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:02

Google håndtere domæner med ÆØÅ på samme måde som andre domæner, og er derfor ikke dårlige af den grund. Der hvor problemet med ÆØÅ-domæner opstår, er når du f.eks laver linkbuilding. Der er mange CMS´er som ikke kan håndtere ÆØÅ i URL´en. Og mange udenlandske sider kan heller ikke finde ud af det. Så det er som sådan ikke google der er problemet her.

Har man et domæne med ÆØÅ og skal submitte sit sites til kataloger, blogs, fora osv., som ikke kan håndtere ÆØÅ, så skal man bruge den omskrevne udgave af URL´en.

Jeg har f.eks domænet www.kim-jørgensen.dk som bliver omskrevet til http://www.xn--kim-jrgensen-zjb.dk

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:46

Der er ingen grund til at opsige dine æøå domæner, men du skal derimod købe domænerne med deres fonetiske betegnelse. nemlig ae, oe og aa i stedet for æøå, og dem bruger du så som dit hoveddomæne, og 301 redirecter dine æøå domæner til deres respektive fonetiske domæner.

Hvordan man får optaget domæner hos Google, er nu egentlig meget nemt, Du skal bare linke til dem fra andre domæner, fx her på amino, så vil Google inden længe følge linket og crawle domænet hvis ikke der er andre ting som gør crawling umulig. Derefter vil de så indeksere de domæner.

Links og omtale af domænerne er vejen frem.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 11:15

Hey KTJ-media. 

Tillægsspørgsmål:

Jeg har købt www.tobiaselkjaer.dk og www.tobiaselkjær.dk, begge via surftown.

Som du kan se, kører www.tobiaselkjaer.dk fint! Hvordan directer jeg www.tobiaselkjær.dk derover til, således at begge peger i den retning? Har prøvet at lave et domæne-alias, men virker ikke! Der er jo ingen grund til, at www.tobiaselkjær.dk står "tom"! 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du gøre ved at du på www.tobiaselkjær.dk webhotellet ligger en .htaccess fil hvor du laver en mod_rewrite som ser ud således:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.tobiaselkjaer\.dk$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.tobiaselkjaer.dk$1 [L,R=301]

I grunden siger ovenstående, hvis ikke domænet er www.tobiaselkjaer.dk, så skal den 301 redirecte til www.tobiaselkjaer.dk.

Nemt nok :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 11:36

Hvorhenne ligger denne .htacess? :-) Og sætter jeg bare "

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.tobiaselkjaer\.dk$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.tobiaselkjaer.dk$1 [L,R=301]" 

ind, så funker det? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 11:37

Haps - speedygonzales; Now it works. 

TAK KTJ-Media.dk! AminoKarma herfra! 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)