Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

URL med Ø

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, som sagt, sværere behøver det ikke at være

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:00

Enig!

Vi administrerer flere domæner med æøå i dem, og ja, du skal lige ha' et excel ark ved hånden, hvori du skriver domænet som punycode (eller hvad det hedder) når du skal linke til det.

Vi har det fx på en låne og finansierings affiliateside forbrugslån, og CMS, mail osv fungerer helt fint uden problemer. Og jeg kan love for, at vi ikke har tænkt os at skille os af med det, bare fordi der er ø i domænenavnet ;)

Så jeg deler heller ikke den store skepsis overfor disse æøå domæner. Er der spændende domæner til salg med æøå i dem, så er jeg en interesseret køber.

Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:42

Jeg er lige med på en lytter. For jeg skal også til at købe et domæne med ø i.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:07

Jeg tillader mig lige at henvise til et blogindlæg, jeg skrev om nogle yderligere vinkler på problemerne med domæner med æ, ø og å.

For dem, der ikke orker at læse indlægget, kan jeg kort opsummere, at det bl.a. kan være et problem, hvis folk ønsker at linke til en, men forskellige systemer ikke kan håndtere det.

Det er ikke nødvendigvis et problem, hvis man selv står for massiv linkbuilding i et konkurrencepræget marked, men hvis man har et site, som af sig selv kan tiltrække naturlige links, kan det koste en del.

Så anbefalingen herfra er fortsat klart at købe domænet med aa, ae eller oe også og viderestille æøå-domænet hertil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

René Reinholdt, der har skrevet indlægget på SEOMoz's Youmoz-afdeling, har tidligere skrevet indlæg med stort set samme pointe på dansk. At der ingen problemer er med æøå-tegn, fordi både mailsystemer og browsere kan håndtere dem problemfrit nu. (og har også været i heftig debat med bl.a. Mikkel deMib herinde tidligere om emnet).

René ignorerer desværre den problemstilling, at mange websites, cms-systemer, IM-klienter og andre tjenester rundt om på nettet kløjs i danske bogstaver.

For at tage et eksempel fra mit eget blogindlæg lige før, så kan Tweetdeck (som er en af de mest udbredte Twitter-applikationer) ikke håndtere links til æøå-domæner. Det samme gælder for flere former for forumsoftware & kommentarsystemer, hvor et forsøg på at indsætte links med æøå i domænet giver defekte links.

Bruger man et æøå-domæne, handicapper man sig selv på nogle områder i forhold til at bruge et domænenavn, der problemfrit kan fungere på alle sprog. (Og ja, i mange tilfælde kan man komme uden om det ved at bruge de besværlige punycodes, men nu er det forhåbentlig ikke kun en selv, der skal omtale ens domæne online).

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:33

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 19:17

Domænet Gita henviser til (esbjerg-frisør.dk) er et jeg administrerer. Det er sat til via en 301 at pege på absalon-esbjerg.dk

Jeg vil gerne have absalon-esbjerg.dk til at ranke højt på 'frisør esbjerg'

Har det nogen effekt på Google, hvis jeg fra absalon-esbjerg.dk linker til esbjerg-frisør.dk? Altså giver Google nogen form for kredit ved at man linker til et domæne med de relevante keywords?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:24

Michael,

Jeg går ud fra at du ikke mener mens du har 301 redirect på, men har sat et website op på Ø-domænet? 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 19:35

Gita,

Faktisk ikke. Tænkte mere at linke fra forsiden af absalon-esbjerg.dk  til noget i stil med

esbjerg-frisør.dk/en-eller-anden-underside.html

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)