Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Færdig med HHX - universitetet, elev eller noget helt andet?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg bliver student på Handelsgymnasiet til sommer, og jeg har store planer om at der skal ske noget med det samme, da jeg ikke har tænkt mig at spilde et år ved at sidde ved kassen i Netto fra 8-16 (bare et eksempel). Jeg har længe gået med tanken om at starte på uni/handelshøjskolen i Aarhus lige med det samme, men er nu måske kommet på andre tanker. Jeg kunne godt tænke mig noget erhvervserfaring, da jeg tror (ved) at det er vejen frem i denne verden. Derfor går jeg lidt og leger med tanken om en elevplads hos en spændende virksomhed, hvor jeg kan komme ud og arbejde med tingene i praksis og samtidig tjene lidt penge til at leve for. Samtidig vil jeg i fritiden prøve kræfter med iværksætteri, og det tror jeg vil passe godt sammen med et arbejde i stedet for en svær uddannelse. 

Er der nogen der har siddet i samme situation som mig, og måske har lidt historier at dele ud af? Erfaringer og argumenter for og i mod det ene og det andet, eller måske en helt anden idé? Det skal siges, at jeg regner med at flytte til Aarhus, og derfor skal det rent geografisk passe hertil. Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan mine muligheder er, når jeg er færdig som elev efter 2 år. 

På forhånd tak,

Jonas Bøgh

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 19:11

op

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 19:16

Tag på universitet, og leg med iværksætteri igennem den vej, man har lidt mere rum til det på en universel uddannelse, specielt Handelsuddannelser som HA. vi har 14timer om ugen, og så forventes det også vi laver lidt ved siden af. - men vi kan mere eller mindre disponere vores tid som vi lyster.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 19:17

jeg kigger lidt med her, fordi jeg står lidt i samme situation..

overvejer at læse HA almen og derefter cand. merc..

Mvh Tobias.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:21

Jeg ville gå direkte efter uddannelsen med det samme. Så har man nemlig lærdommen i frisk erindring.
Erhvervserfaring kan du nemt få ved at få et studiejob ved siden af.
Så jeg ville forsætte så hurtigt som muligt videre. :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 19:26

Tak for svaret! Har du evt. en bestemt uddannelse du kan anbefale, eller er det bare HA almen? Jeg kunne bare godt se en idé i at starte i en virksomhed med det samme, og så få erfaringen den vej fra. Det er jo trods alt relativt anstrengende at leve på en SU, hvis man også skal have tid til at lege med iværksætteri...

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 19:27

Tak for svaret til dig også, Martin. Det spørgsmål jeg lige kom med, kan også sagtens være rettet mod dig :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:36

Jonas Bøgh:

Tak for svaret til dig også, Martin. Det spørgsmål jeg lige kom med, kan også sagtens være rettet mod dig :)

Se det kommer helt an på hvad du vil og hvor din interesse er. :-)

Men en HA eller  cand. oecon. er absolut ikke en dårlig vej hvis man har den interesse.
Og som du selv nævner kan du jo have et lille firma ved siden af studierne.
Det er der jo en del der gør. :-)
Men studiet bør først og fremmest være hvad du har lyst til.  

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Råd kan være farlige at give især når det kommer til at påvirke et andet menneskes fremtid..

Hvis det var mig, ville jeg overveje mine muligheder, tænkte på fremtiden. Livet er som skak, du skal gardere dig mod alt, dvs at du helst skal falde tilbage på noget hvis din første prioritet falder i spåner.. 

Jeg ønsker dig held og lykke med dit valg :)

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 20:00

Det har du nemlig ret i, Alexander. Jeg tænker bare - efter 5 år, vil virksomhederne så helst have en person med en cand.merc og ingen erhvervserfaring, eller en person som har været på arbejdsmarkedet i 5 år og har fået en masse erfaring? Ved godt der er forskel fra branche til branche osv., men det er dét spørgsmål jeg stiller mig selv..

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)