Jeg købte egentligt SEO 2.0 først, da jeg elsker at fordybe mig i tekniske finurligheder og historie. Det lever bogen også op til.
Jeg er dog først begyndt at lære SEO ordentligt med SEO LEX, da det trods alt er baby steps niveau jeg var på mht SEO i praksis - i teori synes jeg jeg ved en masse, men i praksis er det en del sværere. Der hjælper SEO-LEX meget.
Hvis ambitionsniveauet er på mit niveau mht SEO er svaret E-universe.dk (dog ikke uden bøgerne). Jeg har kun været der få dage. Den første dag brugte jeg 10 minutter på at rette op på min interne linkstruktur og det ændrede min ranking på et ønsket ord fra 76 til 48 (cirka tal så vidt jeg husker). Der var lidt nedfald dagen efter igen - men det var en rekord for mig. Jeg har valgt at gå efter nogen hårde ord. Det er dog ikke SEO-LEX og E-Universe alene. Jeg har også fået stor hjælp og inspiration fra Jimi Hove - som jo har bevist at han kan få en hjemmeside op i toppen af Google selv på et stærkt konkurrencepræget marked.
Jeg har også lige rådgivet en lokal virksomhed med korte råd. De har ikke fået de supertips jeg har fra E-Universe - men de har fået få specifikke råd af mig - og de har ændret deres position fra nr 8 til 5 på en dag. Det var dog ikke sket uden deres egne dedikerede indsats! Noget du som virksomhed også kan betale dig fra.