Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:

2: Stil krav til ekspertbloggerne om at de skriver max. fx. 500 ord pr indlæg (det er der i forvejen mange blogs der gør - for at man kan få linkværdi hos dem - det samme er gældende her)

3: Lav det samme med ekspert blogs som med Buzz - eller det omvendte, hvis der kommer nok negative stemmer, falder den ud af index! 

5: Lad ekspertbloggerne være tidsbegrænset, fx. ½ år ad gangen, hvis ikke de har performet er det ud og en anden ind.

7: Stil krav om at producere mindst eet indlæg om måneden.

2: Vil du begrænse et indlæg til max 500 ord? Så forringer du da kvaliteten af mange indlæg væsentligt!

3: Måske en meget god ide

5: Også en god ide, men så skal gamle indlæg vil sikres på en eller anden måde, så de ik går tabt...

7: Det er altså svært, når man ingen input får... Jeg har flere gange spurgt i debatten efter emner, og hver gang får jeg enkelt personers problemstillinger som svar.
Så enten skal der hjælpes med emner, ellers får du bare endnu flere indlæg, hvor fokus er på at skrive et månedligt indlæg på bekostning af kvaliteten...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:08

B. Hvarregaard:

at 7: Det er jo "dig" der er ekspertbogger - så skriv om det du er ekspert i. Har man påtaget sig et hverv, hvad enten det er at være selvstændig, arbejdstager eller ekspertblogger kan man jo ikke læne sig tilbage og vente på at "inspirationen" kommer til en - eller der kommer nogen og fortæller hvad man skal gøre. 

Måske lidt hårdt, men der er jo mange der allerede nu skriver at det er det samme igen og igen, måske er det fordi, spørgsmålene altid er de samme? Måske man som ekspertblogger skulle skrive indlæg omkring de ting jeg som læser IKKE vidste var interessante. Det vil sige relevant stof, som man måske ikke lige forventede, men var meget interessant. Fx. i stedet får at skrive et indlæg omkring hvordan man får flere links til sin side (som der er 1000 indlæg af på amino) så skriv om, hvordan man i SEO verden kunne lære af en gartner.

Men det er så der, at jeg siger at et krav om et indlæg om mdr f.eks, vil skade kvaliteten... Det kan være svært, at finde nye input fra måned til måned, hvor læserne lære noget.
Igen for at tage mit sidste indlæg om leveringstid som eksempel, så tog selve testen bag det indlæg 12 måneder. Man kan altså ik have x antal test kørende hele tiden, fordi vi skal skrive noget nyt eller finde en ny vinkel. Og de gange der intet nyt kommer ud af  en test, så røg der lige et månedligt indlæg...

Igen så mener jeg, at det skal være kvalitet fremfor kvantitet, men her vurdere vi jo også individuelt. Jeg læser meget lidt om Affiliate, og derfor kan jeg ik bedømme indlæggenes kvalitet, men de kan jo sagtens være mega gode. Og sådan har mange læsere det sikkert også...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22

B. Hvarregaard:

Jeg er enig med dig i denne betragtning. Dette var et forslag til at få mere værdi ud af ekspertbloggere, hvis man (som jeg synes) skal fyre halvdelen - skal der stadig skabes indhold med værdi. Det værste er at læse et indlæg på en ekspertblog - som der i forvejen er 100 identiske tråde omkring på amino. Det næstværste er når der ikke sker noget på en ekspertblog - inaktiv.

Jeg forstår heller ik, hvorfor der er så mange indenfor samme område. Måske man skulle dele nogle op, og lave begynder niveau, øvet og avanceret. Det var en måde, at håndtere det på...

Helt alternativt, så kunne man (hvis paltformen tillader det) lave en væg/opslagstavle, hvor der brugerne kunne stille spørgsmål. Så skulle hver blogger minimum hver 14. dag tage et spørgsmål, som har almen interesse og behandle det. Det skal ik være spørgsmål, som kun spare EN bruger fra at købe konsulent tid.

På den måde vil man få en masse teori over i praktiske løsninger/håndteringer...

Der er masser af muligheder, men nogle tiltag som hjælper bloggerne, er meget velkomne! Man står lidt palle alene i verden af og til ;D

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 21:21

Jeg er MEGET glad for alle jeres kommentarer og konstruktive forslag (fortsæt endelig!). Om et par dage går jeg i gang med at nærlæse, notere og strukturere det hele, og så smøger vi ærmerne op og tager fat. :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 07:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I kan også hente noget inspiration fra http://blogs.hbr.org/ som nok har en af de mest professionelle blogs indenfor forretningsverdenen. Her kan alle indsende indlæg, men de gennemgår peer-review og der er standarder for et indlæg, hvilket så retfærdiggør ekspertgraden og klart forhøjer kvaliteten på de enkelte blogindlæg.  

En lignende model bliver også brugt hos Kommunikationsforum. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hej

Nu har jeg fuldt lidt med her. Og for at komme med en sidste kommentar.

Så er det vigtigt at Amino beslutter sig for hvad I vil bruge Ekspertbloggen til, for mig virker det lidt som, jamen den person blogger om det, og er populær, ergo skal han/hun være ekspert.

Det er for mig vigtigt at de flok der blogger, også følger med i hvad folk tænker, sådan at de kan ramme i nærheden, af de ting der er oppe og vende, eller nye ting inden for deres fagområde, sådan at det også kan bruges som et nyheds medie.

Vi skal jo tænke på, at vi får masser af informationer, igennem vores leverandører, kunder og interrasse organasitioner, osv. Og derfor er det vigtigt at dem der sættes til at være eksperter, hurtigt, også kan pege de vigtige ting ud, men også servere dem på en måde, så de rammer deres målgruppe.
Og her er det også vigtigt at man får defineret sin målgruppe, det betyder at man typisk ikke vil ramme alle. Og det kan heller ikke være meningen.

Fx kan der være en der blogger om SEO på et højt niveau, det vil kunne tiltrække flere bruger, inden for den genre. Men selvfølgelig vil den person, så heller ikke få de fleste læsere, da mange vil stå af.

Jeg ser også at Amino idag er meget domineret af IT grupperinger, dette skal ikke forstås som negativt, men mere som et faktum, at vi er på nettet, og de grupper mere eller mindre jo er vant i det fora. Men for at kunne tiltrække en større adspredelse, så skal man iværksætte nogle tiltag, og her vil en blog absolut være at fortrække. Men det kræver jo også at man finder folk, der kan blogge om det.

Jeg vil ikke sige at man skal stille krav om antal ord/bogstaver, da det ikke vil eller kan bevise noget. Nogle emner fylder mere, end andre. Og derfor skal man sætte kvaliteten ihøjsæde, sammen med at man skriver med et minimum af ord. Sådan at det ikke bare bliver en pløre af ord.

Ligeså så må vi også se i øjnene, at der har været en udvikling, de senere år, at mange blog indlæg ikke er relevante, og er mere lavet som se mig. Og læser man de blogs så sidder man og føler at personen har tyvstjålet ens tid.....

En verifikation, kan måske hjælpe i starten, men problemet er, at hvis vi kommer op på et højt fagligt niveau, så vil mange mennesker, herunder medbloggerne ikke kunne sætte sig korrekt ind i det, og derfor kan den ide falde til jorden. Men så skal man have nogle flere i hver gruppe, der verificere, og derved kan vi igen resikere gentagelser. Eller at en eller to ikke kommer rigtigt til orde.

Argumentet med at man løber tør for ideer, ser jeg som et stort problem, for så stiller man bloggeren i en uheldig situation, og en måde er at man maks må lave et eller to blog indlæg pr måned. Så undgår man også alle de linkbuilder. Eller folk der er forelsket i at blive set. Og det gør så også bloggeren må oppesig, for ikke at falde i med baggrunden.

Men det er også her vigtigt at en ekspertblogger, er modige nok til at fraskrive sig titlen, hvis de i en længere periode, ikke har noget relevant til deres blog. Eller at man fra Aminos side tør at stille spørgsmål til bloggeren. For naturens gang, er at der altid vil komme en der er bedre. Og her er det så vigtigt at man ikke forvandler Bloggen til et alderdomshjem, hvor man snakker om forgangne tider, eller uha den nye teknologi er godt nok farlig, og den fordrejer hovedet på de unge mennesker.

Jeg ser ikke at der findes en engyldig løsning på problemet her, men jeg er glad for at det bliver taget op igen, og håber virkelig at Amino er modige nok til at tage de rigtige beslutninger. Netop, fordi at blogs hurtigt og nemt vil kunne medføre en større bredde, men også at det kan være med til at vi som bruger igen begynder at tage det seriøst. Og bliver klogere. Og ikke bare sidder og trækker på smilebåndet over en ny form for tidspille, som de grå sidder i ugensrapport.

Held og lykke med projektet

/Kenneth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48

Jeg har lige lidt hurtige kommentarer.

Det Anja glemmer at fortælle, er at alle ekspertblogindlæg fra starten af denne uge, manuelt bliver gennemlæst og godkendt før de kommer online. Det er baggrunden for at Anja spørger, fordi vi nu strammer op på kvaliteten.

Når det så er sagt, så syntes jeg at tonen i debatten her er alt for hård. Ja, der er få tilfælde hvor en ekspertblogger har henvist til en venindes website etc. men det er faktisk ret sjældent.

I må godt nok generelt være pisse kloge, for jeg lærer faktisk som regel et eller andet i de indlæg der kommer og jeg syntes kvaliteten i det store hele er god. Men de få der gør et dårligt stykke arbejde overskygger åbenbart de rigtig gode bloggere vi har og de bliver nu stoppet.

Problemet med links i indlæg, er at vi er super hårdt ramt af spam og det lader ikke til at Akismet etc. hjælper synderligt på det, så jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad vi skal gøre. Selvom vi stopper kommentarer med links, bruger jeg min. 1 time om ugen på at slette div. spambesker...

Og så har vi et andet problem. Vi efterspørger andre slags bloggere... Men flere af dem vi havde er blevet mobbet ud med perfide kommentarer og tilsvining. Det er et stort problem at tonen ofte er ufattelig hård og grov og det gør det svært for os at tiltrække gode mennesker. Så hvad gør vi ved det?

Med andre ord, er det ikke let at gøre det rigtig godt, men det er det vi vil. Så kom gerne med flere gode ideer, men forsøg at holde dem konstuktivt og i en god tone, for vi gør vores bedste for at gøre det godt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 21:16

Martin, jeg tror det folk savner er højere faglighed. Det vil f.eks. sige at begreber bliver forklaret ordentligt og sat i kontekst, frem for der bliver brugt for hurtige pointer eller der bliver brugt usecases, hvor bloggerne sammenligner beskriver deres teoretiske og faglige viden og sammenligner dette med eksempler fra det virkelige liv. 

Med alt respekt, så tror jeg personligt ikke på at godkendelse gennem Aminos personel vil højne kvaliteten. Det bedste er at få andre eksperter indenfor samme felt, til komme med kommentarer og forslag, før et blogindlæg bliver lagt op. 

Hvad angår tilsvining, så tilføj et andmeld "indlæg link" ved blogkommentarer. Derved kan folk der udelukkende kommer med ukonstruktiv og nedladende kritik få fjernet retten til at kommentere, hvis deres indlæg er blevet flaged flere gange. 

Håber det hjælper jer Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Martin Thorborg:

Jeg har lige lidt hurtige kommentarer.

Det Anja glemmer at fortælle, er at alle ekspertblogindlæg fra starten af denne uge, manuelt bliver gennemlæst og godkendt før de kommer online. Det er baggrunden for at Anja spørger, fordi vi nu strammer op på kvaliteten.

Når det så er sagt, så syntes jeg at tonen i debatten her er alt for hård. Ja, der er få tilfælde hvor en ekspertblogger har henvist til en venindes website etc. men det er faktisk ret sjældent.

I må godt nok generelt være pisse kloge, for jeg lærer faktisk som regel et eller andet i de indlæg der kommer og jeg syntes kvaliteten i det store hele er god. Men de få der gør et dårligt stykke arbejde overskygger åbenbart de rigtig gode bloggere vi har og de bliver nu stoppet.

Problemet med links i indlæg, er at vi er super hårdt ramt af spam og det lader ikke til at Akismet etc. hjælper synderligt på det, så jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad vi skal gøre. Selvom vi stopper kommentarer med links, bruger jeg min. 1 time om ugen på at slette div. spambesker...

Og så har vi et andet problem. Vi efterspørger andre slags bloggere... Men flere af dem vi havde er blevet mobbet ud med perfide kommentarer og tilsvining. Det er et stort problem at tonen ofte er ufattelig hård og grov og det gør det svært for os at tiltrække gode mennesker. Så hvad gør vi ved det?

Med andre ord, er det ikke let at gøre det rigtig godt, men det er det vi vil. Så kom gerne med flere gode ideer, men forsøg at holde dem konstuktivt og i en god tone, for vi gør vores bedste for at gøre det godt.

De bedste hilsner

Martin

Hej Thorborg

Først så er jeg glad for at du melder dig på banen, og for det andet, så skal du jo forsvare det du har sat igang.

Når man sætter prædikatet Ekspert på nogen, så er det også rimeligt at man forventer lidt mere af vedkomne.

Så nytter det ikke at man konstant skal læse debat oplag (http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/09/30/sass-og-sikkerheden.aspx) eller at man skal læse side op og ned omkring en masse ligegylidt bøvl, for at komme til en konklusion, som alle kan komme til.....http://www.amino.dk/blogs/rolf_hoegh/archive/2011/10/02/har-du-tilgodehavender-s-229-l-230-s-hvordan-du-ryker-med-succes.aspx

Det der beskrives kræver ikke den store hjerne gymnastik, og en type som der har en IQ på under 100(sidste test ved mensa), ikke får noget ud af det, er så direkte pinligt.

Mange af de ting er så langt nede på jorden at de burde være alment viden. Og ikke noget som nogen iværksætter skal spilde tid på at læse sig til. Det handler kort fortalt om at man kender og forstå sine kunder. Og så skal man altså lige have noget, der bare er lidt højre.

Nu siger jeg heller ikke at alle ekspert blogs er under niveau. Men tit føler man at det ikke rigtigt er til at forstå at man kan blogge sådan noget. Og så have en titel som ekspert. Så skal man kalde det fremtrædende blogger istedet....eller lign.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Du burde melde dig til dette program ;D

Tænk hvis du bare en dag blev positiv af det ;D

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)