Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

.. Ps:

Men det jo et emne der har været oppe mange gange, og intet sker. Det er en lille håndsrækning til vennerne, og så må resten jo bare dø på ligegyldighedens gravplads.

Sigende er det i hvert fald at Amino Buzz er 50 x mere succesfuld i forhold til brugeraktivitet end Ekspert sektionen nogensinde har været. Ansvaret ligger kun et sted : Hos Amino selv.

Og det jo faktisk sørgeligt , da man virkelig håber på nogle guldkorn som kan hjælpe os alle som iværksættere. Så derfor mine sure opstød.

Nå det mit sidste indlæg i den debat, som sagt har den været vendt mange gange, også af folk der er meget klogere end mig

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 21:21

Jeg er MEGET glad for alle jeres kommentarer og konstruktive forslag (fortsæt endelig!). Om et par dage går jeg i gang med at nærlæse, notere og strukturere det hele, og så smøger vi ærmerne op og tager fat. :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 07:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I kan også hente noget inspiration fra http://blogs.hbr.org/ som nok har en af de mest professionelle blogs indenfor forretningsverdenen. Her kan alle indsende indlæg, men de gennemgår peer-review og der er standarder for et indlæg, hvilket så retfærdiggør ekspertgraden og klart forhøjer kvaliteten på de enkelte blogindlæg.  

En lignende model bliver også brugt hos Kommunikationsforum. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hej

Nu har jeg fuldt lidt med her. Og for at komme med en sidste kommentar.

Så er det vigtigt at Amino beslutter sig for hvad I vil bruge Ekspertbloggen til, for mig virker det lidt som, jamen den person blogger om det, og er populær, ergo skal han/hun være ekspert.

Det er for mig vigtigt at de flok der blogger, også følger med i hvad folk tænker, sådan at de kan ramme i nærheden, af de ting der er oppe og vende, eller nye ting inden for deres fagområde, sådan at det også kan bruges som et nyheds medie.

Vi skal jo tænke på, at vi får masser af informationer, igennem vores leverandører, kunder og interrasse organasitioner, osv. Og derfor er det vigtigt at dem der sættes til at være eksperter, hurtigt, også kan pege de vigtige ting ud, men også servere dem på en måde, så de rammer deres målgruppe.
Og her er det også vigtigt at man får defineret sin målgruppe, det betyder at man typisk ikke vil ramme alle. Og det kan heller ikke være meningen.

Fx kan der være en der blogger om SEO på et højt niveau, det vil kunne tiltrække flere bruger, inden for den genre. Men selvfølgelig vil den person, så heller ikke få de fleste læsere, da mange vil stå af.

Jeg ser også at Amino idag er meget domineret af IT grupperinger, dette skal ikke forstås som negativt, men mere som et faktum, at vi er på nettet, og de grupper mere eller mindre jo er vant i det fora. Men for at kunne tiltrække en større adspredelse, så skal man iværksætte nogle tiltag, og her vil en blog absolut være at fortrække. Men det kræver jo også at man finder folk, der kan blogge om det.

Jeg vil ikke sige at man skal stille krav om antal ord/bogstaver, da det ikke vil eller kan bevise noget. Nogle emner fylder mere, end andre. Og derfor skal man sætte kvaliteten ihøjsæde, sammen med at man skriver med et minimum af ord. Sådan at det ikke bare bliver en pløre af ord.

Ligeså så må vi også se i øjnene, at der har været en udvikling, de senere år, at mange blog indlæg ikke er relevante, og er mere lavet som se mig. Og læser man de blogs så sidder man og føler at personen har tyvstjålet ens tid.....

En verifikation, kan måske hjælpe i starten, men problemet er, at hvis vi kommer op på et højt fagligt niveau, så vil mange mennesker, herunder medbloggerne ikke kunne sætte sig korrekt ind i det, og derfor kan den ide falde til jorden. Men så skal man have nogle flere i hver gruppe, der verificere, og derved kan vi igen resikere gentagelser. Eller at en eller to ikke kommer rigtigt til orde.

Argumentet med at man løber tør for ideer, ser jeg som et stort problem, for så stiller man bloggeren i en uheldig situation, og en måde er at man maks må lave et eller to blog indlæg pr måned. Så undgår man også alle de linkbuilder. Eller folk der er forelsket i at blive set. Og det gør så også bloggeren må oppesig, for ikke at falde i med baggrunden.

Men det er også her vigtigt at en ekspertblogger, er modige nok til at fraskrive sig titlen, hvis de i en længere periode, ikke har noget relevant til deres blog. Eller at man fra Aminos side tør at stille spørgsmål til bloggeren. For naturens gang, er at der altid vil komme en der er bedre. Og her er det så vigtigt at man ikke forvandler Bloggen til et alderdomshjem, hvor man snakker om forgangne tider, eller uha den nye teknologi er godt nok farlig, og den fordrejer hovedet på de unge mennesker.

Jeg ser ikke at der findes en engyldig løsning på problemet her, men jeg er glad for at det bliver taget op igen, og håber virkelig at Amino er modige nok til at tage de rigtige beslutninger. Netop, fordi at blogs hurtigt og nemt vil kunne medføre en større bredde, men også at det kan være med til at vi som bruger igen begynder at tage det seriøst. Og bliver klogere. Og ikke bare sidder og trækker på smilebåndet over en ny form for tidspille, som de grå sidder i ugensrapport.

Held og lykke med projektet

/Kenneth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48

Jeg har lige lidt hurtige kommentarer.

Det Anja glemmer at fortælle, er at alle ekspertblogindlæg fra starten af denne uge, manuelt bliver gennemlæst og godkendt før de kommer online. Det er baggrunden for at Anja spørger, fordi vi nu strammer op på kvaliteten.

Når det så er sagt, så syntes jeg at tonen i debatten her er alt for hård. Ja, der er få tilfælde hvor en ekspertblogger har henvist til en venindes website etc. men det er faktisk ret sjældent.

I må godt nok generelt være pisse kloge, for jeg lærer faktisk som regel et eller andet i de indlæg der kommer og jeg syntes kvaliteten i det store hele er god. Men de få der gør et dårligt stykke arbejde overskygger åbenbart de rigtig gode bloggere vi har og de bliver nu stoppet.

Problemet med links i indlæg, er at vi er super hårdt ramt af spam og det lader ikke til at Akismet etc. hjælper synderligt på det, så jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad vi skal gøre. Selvom vi stopper kommentarer med links, bruger jeg min. 1 time om ugen på at slette div. spambesker...

Og så har vi et andet problem. Vi efterspørger andre slags bloggere... Men flere af dem vi havde er blevet mobbet ud med perfide kommentarer og tilsvining. Det er et stort problem at tonen ofte er ufattelig hård og grov og det gør det svært for os at tiltrække gode mennesker. Så hvad gør vi ved det?

Med andre ord, er det ikke let at gøre det rigtig godt, men det er det vi vil. Så kom gerne med flere gode ideer, men forsøg at holde dem konstuktivt og i en god tone, for vi gør vores bedste for at gøre det godt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 21:16

Martin, jeg tror det folk savner er højere faglighed. Det vil f.eks. sige at begreber bliver forklaret ordentligt og sat i kontekst, frem for der bliver brugt for hurtige pointer eller der bliver brugt usecases, hvor bloggerne sammenligner beskriver deres teoretiske og faglige viden og sammenligner dette med eksempler fra det virkelige liv. 

Med alt respekt, så tror jeg personligt ikke på at godkendelse gennem Aminos personel vil højne kvaliteten. Det bedste er at få andre eksperter indenfor samme felt, til komme med kommentarer og forslag, før et blogindlæg bliver lagt op. 

Hvad angår tilsvining, så tilføj et andmeld "indlæg link" ved blogkommentarer. Derved kan folk der udelukkende kommer med ukonstruktiv og nedladende kritik få fjernet retten til at kommentere, hvis deres indlæg er blevet flaged flere gange. 

Håber det hjælper jer Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Martin Thorborg:

Jeg har lige lidt hurtige kommentarer.

Det Anja glemmer at fortælle, er at alle ekspertblogindlæg fra starten af denne uge, manuelt bliver gennemlæst og godkendt før de kommer online. Det er baggrunden for at Anja spørger, fordi vi nu strammer op på kvaliteten.

Når det så er sagt, så syntes jeg at tonen i debatten her er alt for hård. Ja, der er få tilfælde hvor en ekspertblogger har henvist til en venindes website etc. men det er faktisk ret sjældent.

I må godt nok generelt være pisse kloge, for jeg lærer faktisk som regel et eller andet i de indlæg der kommer og jeg syntes kvaliteten i det store hele er god. Men de få der gør et dårligt stykke arbejde overskygger åbenbart de rigtig gode bloggere vi har og de bliver nu stoppet.

Problemet med links i indlæg, er at vi er super hårdt ramt af spam og det lader ikke til at Akismet etc. hjælper synderligt på det, så jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad vi skal gøre. Selvom vi stopper kommentarer med links, bruger jeg min. 1 time om ugen på at slette div. spambesker...

Og så har vi et andet problem. Vi efterspørger andre slags bloggere... Men flere af dem vi havde er blevet mobbet ud med perfide kommentarer og tilsvining. Det er et stort problem at tonen ofte er ufattelig hård og grov og det gør det svært for os at tiltrække gode mennesker. Så hvad gør vi ved det?

Med andre ord, er det ikke let at gøre det rigtig godt, men det er det vi vil. Så kom gerne med flere gode ideer, men forsøg at holde dem konstuktivt og i en god tone, for vi gør vores bedste for at gøre det godt.

De bedste hilsner

Martin

Hej Thorborg

Først så er jeg glad for at du melder dig på banen, og for det andet, så skal du jo forsvare det du har sat igang.

Når man sætter prædikatet Ekspert på nogen, så er det også rimeligt at man forventer lidt mere af vedkomne.

Så nytter det ikke at man konstant skal læse debat oplag (http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/09/30/sass-og-sikkerheden.aspx) eller at man skal læse side op og ned omkring en masse ligegylidt bøvl, for at komme til en konklusion, som alle kan komme til.....http://www.amino.dk/blogs/rolf_hoegh/archive/2011/10/02/har-du-tilgodehavender-s-229-l-230-s-hvordan-du-ryker-med-succes.aspx

Det der beskrives kræver ikke den store hjerne gymnastik, og en type som der har en IQ på under 100(sidste test ved mensa), ikke får noget ud af det, er så direkte pinligt.

Mange af de ting er så langt nede på jorden at de burde være alment viden. Og ikke noget som nogen iværksætter skal spilde tid på at læse sig til. Det handler kort fortalt om at man kender og forstå sine kunder. Og så skal man altså lige have noget, der bare er lidt højre.

Nu siger jeg heller ikke at alle ekspert blogs er under niveau. Men tit føler man at det ikke rigtigt er til at forstå at man kan blogge sådan noget. Og så have en titel som ekspert. Så skal man kalde det fremtrædende blogger istedet....eller lign.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:01

Orv en debat, dét blev til... Stakkels Anja :)

Nå, men her kommer lidt input fra mig:

• Integrér ekspertblogindlæg lidt mere som generelle indlæg (måske endda også designmæssigt). Dét tror jeg vil skabe lidt mere trafik til det enkelte indlæg OG lægge op til bedre debat, da det er meget lukket som det er idag (er også tidligere blevet nævnt, at det er svært at kommentere)
  • Egentligt synes jeg det er helt fint med alle de blogs der er; jeg synes IKKE de skal halveres! Der er en årsag til, de er valgt og alle kan lære noget nyt. Hvis du dækker alt, kan du ikke gøre alle 100% tilfredse, men du kan gøre 100% af brugerne tilfredse med noget af indholdet ;)
  • Personligt kunne jeg godt tænke mig lidt om vækst og de ansættelser man falder over i forbindelse med vækst. Jeg har selv opdaget stillinger efterhånden som jeg er vækstet - og måttet lære på den hårde (og dyre OG langsomlige) måde hvordan man vækster uden at fjerne fokus fra forretningen. Den slags folk må der være derude - jeg ved personligt at jeg ville have nydt at læse om den slags. Vækst er ikke kun markedsføring og salgsafdeling :)
  • Derudover støtter jeg idéen med at give stjerner eller minus til indlæg. Men måske KUN hvis man debatterer da det er let at smide et minus hvis man ikke interesserer sig for emnet og bare nørder rundt herinde i sin mavesurhed :)
Håber det kunne bruges

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Marcel

Hvad holder dig tilbage for ikke at dele ud, af dine erfaringer???

Nu skal en blogger jo starte et sted, og blive anerkendt. Og da du netop har noget erfaring at dele ud af, så kunne det måske tænkes at det også kunne have interresse for andre.

/Kenneth

Ps. før du spørger om hvorfor jeg ikke blogger, så er det en naturlig begrænsing i at man skal være +'er, for at kunne. Og da jeg er nærrig jyde, så nægter jeg at betale for noget....og så synes jeg egentligt at amino alligevel er for dyr i strøm.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:14

Hej, Kenneth

Jamen, jeg tror ikke du kan ansøge om at være ekspert-blogger på et område ;)

Og hvis jeg endelig var i Martins hoved som blogger, tror jeg bestemt ikke han ville fokusere på mig som andet end SEO/Linkbuilding pro - men jeg har da lært en del på den hårde måde, ja... Gør det mig til ekspert? Det ved jeg sgu ikk' lige :) Det er måske bare jyden i mig hehe

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)