Hej
Nu har jeg fuldt lidt med her. Og for at komme med en sidste kommentar.
Så er det vigtigt at Amino beslutter sig for hvad I vil bruge Ekspertbloggen til, for mig virker det lidt som, jamen den person blogger om det, og er populær, ergo skal han/hun være ekspert.
Det er for mig vigtigt at de flok der blogger, også følger med i hvad folk tænker, sådan at de kan ramme i nærheden, af de ting der er oppe og vende, eller nye ting inden for deres fagområde, sådan at det også kan bruges som et nyheds medie.
Vi skal jo tænke på, at vi får masser af informationer, igennem vores leverandører, kunder og interrasse organasitioner, osv. Og derfor er det vigtigt at dem der sættes til at være eksperter, hurtigt, også kan pege de vigtige ting ud, men også servere dem på en måde, så de rammer deres målgruppe.
Og her er det også vigtigt at man får defineret sin målgruppe, det betyder at man typisk ikke vil ramme alle. Og det kan heller ikke være meningen.
Fx kan der være en der blogger om SEO på et højt niveau, det vil kunne tiltrække flere bruger, inden for den genre. Men selvfølgelig vil den person, så heller ikke få de fleste læsere, da mange vil stå af.
Jeg ser også at Amino idag er meget domineret af IT grupperinger, dette skal ikke forstås som negativt, men mere som et faktum, at vi er på nettet, og de grupper mere eller mindre jo er vant i det fora. Men for at kunne tiltrække en større adspredelse, så skal man iværksætte nogle tiltag, og her vil en blog absolut være at fortrække. Men det kræver jo også at man finder folk, der kan blogge om det.
Jeg vil ikke sige at man skal stille krav om antal ord/bogstaver, da det ikke vil eller kan bevise noget. Nogle emner fylder mere, end andre. Og derfor skal man sætte kvaliteten ihøjsæde, sammen med at man skriver med et minimum af ord. Sådan at det ikke bare bliver en pløre af ord.
Ligeså så må vi også se i øjnene, at der har været en udvikling, de senere år, at mange blog indlæg ikke er relevante, og er mere lavet som se mig. Og læser man de blogs så sidder man og føler at personen har tyvstjålet ens tid.....
En verifikation, kan måske hjælpe i starten, men problemet er, at hvis vi kommer op på et højt fagligt niveau, så vil mange mennesker, herunder medbloggerne ikke kunne sætte sig korrekt ind i det, og derfor kan den ide falde til jorden. Men så skal man have nogle flere i hver gruppe, der verificere, og derved kan vi igen resikere gentagelser. Eller at en eller to ikke kommer rigtigt til orde.
Argumentet med at man løber tør for ideer, ser jeg som et stort problem, for så stiller man bloggeren i en uheldig situation, og en måde er at man maks må lave et eller to blog indlæg pr måned. Så undgår man også alle de linkbuilder. Eller folk der er forelsket i at blive set. Og det gør så også bloggeren må oppesig, for ikke at falde i med baggrunden.
Men det er også her vigtigt at en ekspertblogger, er modige nok til at fraskrive sig titlen, hvis de i en længere periode, ikke har noget relevant til deres blog. Eller at man fra Aminos side tør at stille spørgsmål til bloggeren. For naturens gang, er at der altid vil komme en der er bedre. Og her er det så vigtigt at man ikke forvandler Bloggen til et alderdomshjem, hvor man snakker om forgangne tider, eller uha den nye teknologi er godt nok farlig, og den fordrejer hovedet på de unge mennesker.
Jeg ser ikke at der findes en engyldig løsning på problemet her, men jeg er glad for at det bliver taget op igen, og håber virkelig at Amino er modige nok til at tage de rigtige beslutninger. Netop, fordi at blogs hurtigt og nemt vil kunne medføre en større bredde, men også at det kan være med til at vi som bruger igen begynder at tage det seriøst. Og bliver klogere. Og ikke bare sidder og trækker på smilebåndet over en ny form for tidspille, som de grå sidder i ugensrapport.
Held og lykke med projektet
/Kenneth