Hej Som det er bekendt for nogen af jer, så er jeg igang med at forsøge at opbygge og opstarte en træpille fabrik her i Danmark. I den forbindelse så skal jeg jo bruge nogen egnet lokaler. Her i Næstved har DLG stort set nedlagt alle deres aktiviteter, derfor står der en del af deres bygninger tomme og forfalder voldsomt på meget kort tid. Jeg syntes det er at gå i meget små sko, at spænde ben for nyt liv i egnet lokaler, men det er jo ikke min pengepung det går ud over, når de er så stejle i at leje ud til en træpille fabrik. Jeg har henvendt mig til DLG og de nægter at leje lokaler ud til mig, da de selv sælger træpiller, det skal nævnes de kun er forhandler og ikke har egen produktion. Det bedste de kunne gøre for mig er at sælge en meget forfalden ejendom for kr. 4.000.000,- til mig, dog med den begrænsning at de for mig meget vigtige siloer, skal rives ned da de ikke længer er forsvalige at benytte erhversmæssigt, grunden er på 4.000 m2, den øvrige bygningsmasse er på 823 m2, det betyder så jeg reelt kan få 823 m2 bygning med et stort hul i den ene gavl for en "røverpris" på 4 mill. Ha ha ha tror de selv på jeg ville gå med til det? Må indrømme jeg blev lidt harm over den besked. Ja ved godt det måske bare er mig der ser lidt sært på det her, men det ændre ikke på jeg stadigvæk står uden egnet lokaler. Venligst René Buch |
Det er såmænd en ganske almindelig fremgangsmåde. ARLA ville heller ikke sælge de små mejerier, de nedlagde, så andre kunne starte op. De store slagterier brugte det samme.
Jeg håbere ikke at det tager modet fra dig. Der må være andre egnede lokaler til bedre "røverpriser" og siloer m.m. i god stand, kan købes brugt til fornuftige penge.
Rigtig god vind med projektet.