Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går i små sko!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som det er bekendt for nogen af jer, så er jeg igang med at forsøge at opbygge og opstarte en træpille fabrik her i Danmark.

I den forbindelse så skal jeg jo bruge nogen egnet lokaler. Her i Næstved har DLG stort set nedlagt alle deres aktiviteter, derfor står der en del af deres bygninger tomme og forfalder voldsomt på meget kort tid.

Jeg syntes det er at gå i meget små sko, at spænde ben for nyt liv i egnet lokaler, men det er jo ikke min pengepung det går ud over, når de er så stejle i at leje ud til en træpille fabrik.

Jeg har henvendt mig til DLG og de nægter at leje lokaler ud til mig, da de selv sælger træpiller, det skal nævnes de kun er forhandler og ikke har egen produktion. Det bedste de kunne gøre for mig er at sælge en meget forfalden ejendom for kr. 4.000.000,-  til mig, dog med den begrænsning at de for mig meget vigtige siloer, skal rives ned da de ikke længer er forsvalige at benytte erhversmæssigt, grunden er på 4.000 m2, den øvrige bygningsmasse er på 823 m2, det betyder så jeg reelt kan få 823 m2 bygning med et stort hul i den ene gavl for en "røverpris" på 4 mill.

Ha ha ha tror de selv på jeg ville gå med til det? Må indrømme jeg blev lidt harm over den besked. Ja ved godt det måske bare er mig der ser lidt sært på det her, men det ændre ikke på jeg stadigvæk står uden egnet lokaler.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:36

Det er såmænd en ganske almindelig fremgangsmåde. ARLA ville heller ikke sælge de små mejerier, de nedlagde, så andre kunne starte op. De store slagterier brugte det samme.

Jeg håbere ikke at det tager modet fra dig. Der må være andre egnede lokaler til bedre "røverpriser" og siloer m.m. i god stand, kan købes brugt til fornuftige penge.

Rigtig god vind med projektet.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:53

Hej Buch

The Game - ikke altid med største logik! Har de tænkt over at det måske kunne være at i kunne samarbejde!!!

Noget helt andet: Jeg håber virkelig at det lykkedes med de Træpiller! Har selv kontakter i Sverige på området, men sælger det ikke i dag fordi: Jeg formidler det til relevante købere = Jeg kunne godt være interesseret i det salgsmæssige for dig, hvis det skulle have interesse? ( ved godt du ikke er så langt endnu) Men man skal være igang på alle fronter fra start.

Se mere på www.woodpeople.dk - Giv lyd for en snak, hvis du har lyst.

Held & Lykke.

Greven

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 17:12

hej tak for jeres svar.

Lige DLG ja der er en vis magel på logik, de fremstiller ikke selv træpilller, dog er de forhandler af et eller andet mærke, hvad de nævnte overfor mig, som en lille stikpille, samtalen var afsluttet inden jeg fik mulighed for at komme ind på en mulighed for samarbejde, men et er sikkert, når de en dag henvender sig for at få mine produkter i deres butikker og webshop, tja så er der jo nok ret lukket på den konto GG og dog .... hmm .. det er jo en potentiel storkunde, så måske jeg bare skal æde min lidt knækket stolthed og sige, nåå ja der gavner min omsætning ti hi ... de der kære landmænd de har jo et ret stort varmeforbug, såååå. . . .  hmm .... tænker .... afsluttet .... jups kommer DLG med en større ordre så bliver det jo nok leveret, penge er penge uanset hvem der er kunden, det må være den rette måde at se det på.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05

Jeg forstår dem faktisk måske. Den virksomhed de sælger træpiller for, har formentlig en aftale med dem om, at de ikke selv må fremstille træpiller og ikke yde konkurrence inden for samme område. Det er i alle fald ikke spor ualmindeligt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 20:46

Hej Cookie

Det er der naturligvis en vis fornuft i, har kigget lidt på DLG´s website og de holder godt nok deres priser på træpiller tæt ind til kroppen, men i deres butikker Land & Fritid, der tager de en ret høj pris for deres træpiller, så det er ikke nogen jeg frygter på nogen måde.

Selv ved deres bedste tilbud, kan jeg slå dem langt ud af banen hvis vi ser på prisen, og forhåbenligt vil vores kavlitet også blive en del bedre, da vi satser på at levere det bedst mulige til en rigtig fornuftig pris, set fra kundernes synspunkt.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Hej

Først af alt, velkommen til det produktive DK.

Nu er der ingen virksomheder, der med sans for øje, vil sælge bygninger til produktion. Og hvis, så skal du være glad for de 4 mill.

Jeg selv har små lokaliteter, som jeg betaler den nætte sum af 10k om måneden, og de er absolut ikke prangende, men alternativet, er værre, for så er det ud på køber markedet. Og her er det ikke slået igennem at der er finanskrise.....Ikke når man ser alle de gamle produktions bygninger der forfalder.

Det er ikke kun DLG, der er sådan. Det er faktisk hele vejen rundt. Jeg var ude og kikke på nogle bygninger her forleden, til en sum af 1 mill. Og ærligt jeg var rystet. De skulle rives ned, og så skulle der bygges nyt op. Og det for en grund på 300 m2. Så ærligt, de kvardrat meter du har fået tilbydt er faktisk markedspris.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 21:19

Hr. Buch:

Selv ved deres bedste tilbud, kan jeg slå dem langt ud af banen hvis vi ser på prisen, og forhåbenligt vil vores kavlitet også blive en del bedre, da vi satser på at levere det bedst mulige til en rigtig fornuftig pris, set fra kundernes synspunkt.

Du glemmer lige hvem det er du er op imod, de vil iløbet af no time kunne kvæle dig ved at dumpe prisen på deres træpiller, de har jo penge nok.  

Hvor vil du iøvrigt få nok og billigt træ fra til dine piller ?

Mvh

Ravn

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 21:30

Hej Kenneth

Tak for dit indlæg.

Jeg er skam godt klar over en pris på de 4 mill er ganske god, problemet er at hele ideen, med den ejendom forsvinder sammen med de 4 meget store siloer, der skal rives ned, så vil jeg stå tilbage, med "åbent hus" hele tiden og 823 m2 uden gavl, ikke lige de bedste startbetingelser.

Dog har jeg på ingen måde opgivet at finde egnet lokaler, nu kan en eks. en kornlade jo også benyttes á la en silo, det kræver bare lidt flere m2, her for en times tid siden, opdagede jeg nogen lokaler som er voldsomt store men til meget lidt penge, der er meget tæt på 3.000 m2 for bare 1,6 mill i køb eller en latterlig leje på kr. 100,- pr. m2 årligt.

Jeg har lige sendt en besked til mægleren, hvor jeg høfligt efterspørger flere oplysninger, blandt andet hvad grundarealet er da dette ikke er oplyst, jeg har jo brug for en del udendørsplads, til oplagering af hele træstammer, samt den bark der skrælles af inden forarbejdning.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35

Hr. Buch:

Hej Cookie

Venligst René Buch

så er det bare at ønske alt held og lykke med at komme igang - Altid godt med iværksætteri

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)