Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 5 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Hvis vi kun kigger på politiets måde at være og ikke kigger ind ad på os selv, så er vi nogle mennesker der ikke kommer videre.

Fakta du kørte frem for gult, du burde hvis du var erfaren chauffør havde været så årvågen i trafikken af du have fornemmet at der var et gult på vej med du rodede vel med din iphone eller noget cd afspiller. Du fik en bøde betal.

Så er jeg træt af og høre om at politiet behandler folk dårligt, hvordan fanden er det at folk er opdraget i dag og hvordan er det folk taler til politiet på.

Så skal vi lige være enige om er det uniformen du er sur på eller er det den enkelte politimand, som har pisset dig af, for mig har han passet sit arbejde og fået skillinger i statskassen.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:12
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

H∑nning:

Så skal vi lige være enige om er det uniformen du er sur på eller er det den enkelte politimand, som har pisset dig af, for mig har han passet sit arbejde og fået skillinger i statskassen.

Det er flot. det er nemlig lige præcis det Politiet er her for - De er her for at uddele dummebøder så vi kan få smidt endnu flere penge i statskassen end vi betaler i forvejen, og så er det jo lige meget om det er rigtigt eller forkert det Politiet gør. Jeg har dog ikke en holdning til denne sag...

Mindes engang hvor jeg blev lagt i håndjern en eftermiddag fordi at Politiet troede jeg flygtede da de kom efter mig. Jeg var sigtet for et tasketyveri jeg ikke kendte noget som helst til, og jeg blev dog også frifundet senere i retten. Men at jeg skulle have forsøgt at stikke af fra Politiet, det fatter jeg simpelthen ikke.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Haha hold da kæft hvor sjovt. Hvis du ikke vil have bøder må du jo bare overholde loven. Tag er tude kiksCrying

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:01

Trådstarter skriver at han køre i en 6 tons lastbil,, under normale omstændigheder er der en fartskriver, enten gammeldags med en skive eller en elektronisk monteret, udfra den kan man se hastighed og kørte meter med mere, beregningen skal så laves derfra hvor politiet stopper ham og bagud.

Der kan man så beregne OM trådstarter har overholdt alm sund fornuft ved fremkørsel til lysregulering osv, og OM den spirende ordenshåndhæver har ret i sit bøde forlæg.  

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:09

Hej

Hvis du mener du har ret, kan jeg kun se en mulighed for dig; lad være med at betale men vent til du kommer i retten...

Kan du overbevise dommeren om at du kørte 50 km/t og lyskrydset (fra grønt til gult) skiftede da du var kun 10 meter fra det så slipper du...

Men hvis der var 2 betjente i patruljevognen og de ydermere har haft kameraet kørende, så har du en dårlig sag....

Men alternativt, så kan du jo vælge at betale....

jeg har selv været vognmand og kan tapetsere en mindre lejlighed med alle de bødeforlæg, jeg har fået igennem tiden.... og ja, indrømmet, DE FLESTE VAR ALTSÅ VELFORTJENT...... Du bestemmer jo selv hvor aggresivt du vil køre i traffikkken for lige at vinde lidt tid her og der....

Se på den lyse side af det, du kan trække betalingen i temmelig lang tid og politiet er et af de få s´teder hvor du kan låne RENTEFRIT......

Held og lykke

Søren

(

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når jeg læser denne tråd, kommer jeg til at tænke på hvor skarpt TV2's tekster rammer:

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:55

Tja som flere skriver herinde så, er der ikke meget andet at gøre end betale din bøde, med en sur tanke på den betjent og glæd dig så over, at vi i det hele taget har så godt et politi i Danmark. Vidste du deres opklarings procent på mord er hele 95 %, det er der ingen andre lande i verden der har (såvidt jeg ved). Tænk på hvis du skulle køre rundt i trafikale forhold som der eks. er i Rom, uha uha.

Jeg har en rigtig god ven der er betjen i nordjylland, og her er een af hans oplevelser:

Betjenten kørte på motorveje med 110 km/t og blev passeret af en bil der stort set fløj forbi ham, eftersætning med lidt over 210 km/t. Da bilisten blev bragt til standsning ret hurtigt efter, var min ven ret så gnaven, så olm og det hele, gik han hen til bilen og var klar til at give bilisten, den helt store tur med bødeblokken.

Min ven begyndte med "Må jeg se dit flyvercertifikat? - For sådan et må du naturligvis være i besidelse af med den hastighed du køre bil med" manden i bilen smilte bredt og tog et flyvercertifikat op at skjortelommen, min ven kunne ikke gøre ret meget andet end at smiler over det her, så den pågældene bilist endte op med et par bøder for fejl på køretøjet og ingen for hastigheden, dog med en bonus i form af en ret så lang og meget grundig skideballe over hastigheden.

Til sagen høre dette skete kl halv fire en søndag morgen, hvor der stort set ikke er trafik på de nordjyske motorveje.

Pointen er: Ikke alle betjente er sure løg

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:35

Jeg synes ikke det værste er den bøde du fik, fair nok, der var en forsmået politimand der ikke ville indrømme at han er almindelig dødelig og kunne tage fejl. Han er også nødt til at holde momentum når han een gang har skrevet dig, ellers taber han ansigt/magt i situationen - surt for dig.

Der hvor jeg synes det bliver groteskt og der hvor jeg ville klage, er der hvor han truer med at skrive dig for en forseelse du aldrig har foretaget - det er sgu på grænsen. Hvad ville det næste være, hvis ikke du slappede af, ville han så skrive dig for besiddelse af euforiserende? tyveri? eller hvad? At en betjent truer med at skrive dig for en forseelse han og du godt ved der ikke er begået - bare fordi han kan - er sgu da det mest skræmmende.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København S
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan da sagtens forstå du ikke vil være skyld i en ulykke, men det burde du sådan set heller ikke blive. For hvis personen bag dig kører op i dig er sådan set ikke din skyld det er hans skyld og det ville han i så fald formentlig blive straffet for, da han ikke holder afstand til det foran kørende køretøjer som i dette tilfælde er dig.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:50

Jeg vil gerne lige starte med at pointere, at jeg ikke har læst alle de mange mange svar, som er blevet skrevet på dit problem. Så hvis mit forslag allerede er blevet nævnt, så undskylder jeg.

Hvis jeg var dig, og følte så stærkt for det her som det lyder som om du gør, så ville jeg vælge at tage sagen i retten. Det er ganske let. Du oplyser politiet, at du nægter at betale bøden idet du mener den er pålagt dig uberettiget. Så indkalder de dig til retten og spørger dig hvorfor. Så møder du op dernede og fortæller dem stille og roligt, at det i den konkrete situation ikke var fysisk muligt for dig at standse bilen uden at være til fare for den omkringværende trafik. Der er ABSOLUT ingen garanti for at det vil gøre en forskel OVERHOVEDET, men siden du alligevel skal betale bøden kan du jo lige så godt samtidig få den søde politimand til at forklarer overfor en dommer hvorfor i alverden han mente det var rigtigt at pålægge dig så latterlig en bøde.

Side 5 ud af 8 (76 indlæg)