Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du kommer nogen som helst vegne med at klage. Politiet vil fastholde du kørte over for gult - og måske sige det var sent gult, og måske at den faktisk blev rød inden du var ude vil jeg gætte på (og nok derfor truslen om at skrive for at du kørte over for rødt)., Bilen bag dig som du var bange for skulle ryge op i dig hvis du bremsede, nåede vel også at stoppe og fik ikke bøde.

De var vel tilmed 2 i bilen som så det samme - så du kan sagtens testen den i retten ved ikke at betale, men jeg ville ikke tage sådan en sag. Det er surt, og det kan sagtens være han skulle ha være mere flexibel - men thats life

Husk lige, hvis du klager, at du næppe skal tale om, at du ikke ville bremse for ikke at ødelægge dit gods - den holder ikke en meter, det skal sikres så du kan katastrofebremse - Jeg tror det eneste der KAN holde er, at du var så tæt inde, at du ikke havde chance for at stoppe før du var ude i krydset.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Jeg undrer mig lidt over beskrivelsen.

I det sekund, som lyset skifter til gul, skal du beslutte, om du kan nå at standse eller skal køre videre. Du har 3 sekunder til du skal nå at have passeret den hvide streg, inden lyset skifter til rødt.

Hvis du passerer stregen, inden lyset er rødt, er du teknisk set "ude i krydset" og har ikke kørt over for rødt og skal ikke have bøde.

Sådan var færdselsloven da engang - men bevares, reglerne kan have ændret sig...

Med 50 km/t bevæger du dig lidt mere end 10 meter på 1 sekund, og i så fald vil du have haft mindre end 1 sekund til standse. Jeg vil også som Casper spørge, om du er sikker på de 10 m?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:25

Jeg tror det eneste der KAN holde er, at du var så tæt inde, at du ikke havde chance for at stoppe før du var ude i krydset.

vh

Yes Jeps !

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:56

Poul Madsen:
Hvis du passerer stregen, inden lyset er rødt, er du teknisk set "ude i krydset" og har ikke kørt over for rødt og skal ikke have bøde.

Han får en bøde for fremkørsel mod gult, ikke for at havde kørt overfor rødt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 19:00

Poul Madsen:

Med 50 km/t bevæger du dig lidt mere end 10 meter på 1 sekund, og i så fald vil du have haft mindre end 1 sekund til standse. Jeg vil også som Casper spørge, om du er sikker på de 10 m?

Jeg tænkte netop på det samme.

Du skal vel også overveje om du vil bruge jeg ved ikke hvor meget tid og overskud på at få fjernet denne bøde, uden at det måske er helt sikkert at du har mulighed for det.

Så enten har du brugt en masse tid og resourcer + 1000 kr på hele sagen (plus tiden her i debatten ;) ) eller også har du brugt en masse tid og resourcer (plus tiden her i debatten) og sluppet for de 1000 kr i bøde.

Ligemeget hvad har du tabt noget.

Hvis det var mig, ville jeg nok æde bøden og bande lidt for mig selv, og bruge de timer og det overskud jeg havde, på mere arbejde som i sidste ende nok vil give flere penge end de 1000 kr kan erstatte, rent tidsmæssigt brugt på denne sag.

Hvis du går videre med sagen, får du lige et held og lykke med på vejen Yes

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 19:04

Det er godt nok en ubehagelig fyr du har haft fat i der! 

Min teori er at han har haft det præcist lige som dig da han ikke var i politiet. Han har ALTID hadet politiet og har sikkert også fået et par bødet af nogle ligesom ham selv. 

Det har fået ham til at tænke, at han ville joine Politiet for at kunne være mod folk, som Politiet har været mod ham. 

Bare en teori og sikkert rygende forkert :o) 

Men ja, det er lovligt. Dog ved jeg ikke hvad din ide vil være med den hjemmeside? Du vil helt automatisk henvende dig til nogle forskellige typer af mennesker :) 

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:29

Hej Alle.

Tusinde tak for alle jeres svar. Har lige været oppe og spise og det er dejligt at se så mange der har givet sig til tid at kommentere min oplevelse med de dejlige bistandsklienter i uniform, i mellemtiden :)

For lige at besvare de spørgsmål, som mange har stillet, kommer her svarene:

1. Ja, jeg er 100% sikker på at der ikke var mere end ca. 10 meter (nu var det jo ikke muligt at hoppe af i farten med et målebånd), men jeg ved med sikkerhed at den IKKE var skiftet til rød, før jeg havde passeret "mållinien". Jeg havde en af drengene med i bilen som til enhver tid vil kunne bekræfte det. Men igen, jeg kan jo ikke bevise det, så som en anden herinde skriver, så må jeg nok bare æde bøden til middag i morgen aften :)

2. Hvorfor jeg vil lave siden ? Tja... fik idèen sidste år, hvor jeg blev så tosset over at få en bøde for ikke at have sele på, at jeg bare havde lyst til at pande ham èn. Men vidste jo godt at det var min egen skyld, så det var bare som det var. Men efter denne episode i dag, har jeg bare igen fået lyst til at lave den. Måske en tosset idè vil nogen mene og de har måske ret. Men på et eller andet punkt ville folk måske kunne lide idèen med at have et sted, hvor man hurtigt kunne komme af med sine aggresioner hvis man føler sig uretfærdigt behandlet, eller er blevet sigtet for en forseelse som man ikke mener man er berigttiget til. Men lad os nu se, jeg får måske alligevel aldrig tid til det :) Men meget sjovt lige at vide om det i det hele taget var lovligt at lave, hvis man en aften sad og ville lave lidt fritids projekt :)

Hvorom alting er, så irreterrer det mig bare at jeg skulle arbejde en time ekstra her til eftermiddag, for at dække den hilsen fra Københavns Politi ind igen ;)

Jeg vil gerne ønske alle en fortsat god aften og takke for hjælp og kommentar.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mark MK:

Poul Madsen:

Han får en bøde for fremkørsel mod gult, ikke for at havde kørt overfor rødt.

Mark læser du overhovdet hvad manden skriver? Det er tydligt at hvis man ikke kan nå at bremse så skal man ikke gøre det... Det han gør er fornuftigt, og det politiet truer ham og siger at det er forkert det han gør er fuldkommen sindsygt.

Han har alt ret til at klage.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 20:14

Hej,

Af og til bliver man frustreret og jeg forstår dig godt, men jeg tror ikke, at du får noget ud af at klage.

For år tilbage var jeg på besøg hos en veninde og hun boede i en anden by end mig. Det var første gang jeg skulle besøge hende og parkerede bilen udenfor den bygning, hvor hun boede. Situationen var så den, at der var vejarbejde på den vej, hvor hun boede og alle skilte var taget ned. Jeg havde tilsyneladende valgt at parkere et sted, hvor der normalt var parkering forbudt (men skiltet var taget ned pga vejarbejde). Da jeg skulle hjem og kom ned til bilen sad der en bøde til mig i for ruden.

Min kæreste på det tidspunkt var betjent og jeg spurgte ham, hvordan jeg skulle forholde mig til det og forklarede ham situationen. Jeg husker, at jeg sendte en skriftlig klage, men fik ikke medhold og besked om at betale bøden. Jeg kørte endda fra Kolding tilbage til Vejle for at tage billeder til at dokumentere det med, men det hjalp mig ikke.

Mvh

Heidi

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Denne sag minder mig om en sang.

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)