Jeg tror ikke du kommer nogen som helst vegne med at klage. Politiet vil fastholde du kørte over for gult - og måske sige det var sent gult, og måske at den faktisk blev rød inden du var ude vil jeg gætte på (og nok derfor truslen om at skrive for at du kørte over for rødt)., Bilen bag dig som du var bange for skulle ryge op i dig hvis du bremsede, nåede vel også at stoppe og fik ikke bøde. De var vel tilmed 2 i bilen som så det samme - så du kan sagtens testen den i retten ved ikke at betale, men jeg ville ikke tage sådan en sag. Det er surt, og det kan sagtens være han skulle ha være mere flexibel - men thats life Husk lige, hvis du klager, at du næppe skal tale om, at du ikke ville bremse for ikke at ødelægge dit gods - den holder ikke en meter, det skal sikres så du kan katastrofebremse - Jeg tror det eneste der KAN holde er, at du var så tæt inde, at du ikke havde chance for at stoppe før du var ude i krydset. vh |
Jeg undrer mig lidt over beskrivelsen.
I det sekund, som lyset skifter til gul, skal du beslutte, om du kan nå at standse eller skal køre videre. Du har 3 sekunder til du skal nå at have passeret den hvide streg, inden lyset skifter til rødt.
Hvis du passerer stregen, inden lyset er rødt, er du teknisk set "ude i krydset" og har ikke kørt over for rødt og skal ikke have bøde.
Sådan var færdselsloven da engang - men bevares, reglerne kan have ændret sig...
Med 50 km/t bevæger du dig lidt mere end 10 meter på 1 sekund, og i så fald vil du have haft mindre end 1 sekund til standse. Jeg vil også som Casper spørge, om du er sikker på de 10 m?