Dit spørgsmål er meget relevant, men endnu for tidligt at besvare da der ikke er nogen standarder for rich media, andet end flash på nuværende tidspunkt.
Hej Morten
Se dér rammer du nemlig præcist, for det var lige input om dette emne jeg efterlyste, og så var jeg nysgerrig efter hvad de rigtigt rå Flash drenge havde af overvejelser omkring Rich Media udvikling i fremtiden.
Hvis du overvejer at gå ind i mobile, tablet og social media, forholder det sig lidt anderledes...
Fortæl, fortæl, for parallelt med at kunderne er påvirket af de mange rygter om Flash's snarlige død, så efterspørger de også tablet løsninger. Jeg har fået eksemplet nævnt i trådstarten til at køre på en iPad (bare for sjov), men trække-funktionen i brillanterne fungerede ikke særligt fantastisk, hvilket sikkert skyldes den meget beherskede muskelkraft i tavle apparatet, og lige dette aspekt med ydelsen, som mange bruger som modargument for Flash, må vel også ændre sig over tid, som det altid har været tilfældet, når hardwaren udvikler sig.
Funktionen kunne måske komme til at fungere korrekt, hvis jeg gik hele vejen med Packager for iPhone? Erkender, at jeg slet ikke har forsøgt mig i denne disciplin endnu...
@Gita: "Flash er til for at lave fede grafiske animationer og apps i vektorgrafik." - okay, hvis man mener at Flash kun rækker til denne anvendelse, så vil jeg til gengæld nok sige at kendskabet til programmet og dets muligheder må være begrænset.
Men vi kan sagtens blive enige, om at de nævnte teknologier har hver deres segment og berettigelse, og jeg tror ikke SlideShare vil være en tjeneste som Flash verdenen vil savne nævneværdigt, men det er jo kun min egen personlige opfattelse.
Så igen: Min tråd handler ikke om hvorvidt hjemmesider skal laves i Flash eller HTML5.
Der er efterhånden langt imellem, at jeg selv støder på "en almindeligt udseende hjemmeside" lavet i Flash, så der er vist heller ikke meget kød på det emne længere.
Jeg ser til gengæld rigtigt mange almindeligt udseende HTML hjemmesider, så måske skal vi have en lille debat, om hvordan man på andre måder end god SEO kan differentiere sin HTML side fra de andre... altså i en anden tråd end den her