Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RIA og Flash - hvilken vej blæser vindene?

Side 10 ud af 11 (110 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været ansat af et af de største globale bureauer, jeg har direkte kontakter til Adobe i New York, jeg har udviklet det mest komplekse system til live-TV i Flash. Jeg har arbejdet med nogle af de største brands på verdensplan og siddet med nogle af de mest komplekse løsninger inden for Flash. Personligt synes jeg dit CV falder lidt til jorden.

Jeg er ikke løbet tør for argumenter. Jeg har andet at bruge min tid på end at diskutere med en amatør, som ikke engang árbejder med Flash. I min bog bliver det ikke mere amatør agtigt at forsvare et sprog, som er så fyldt med fejl. Det siger bare lidt om dit kompetence niveau, at du har så meget tid til at sidde på Amino, hvor alt skal løses til det halve. Hvis du var så fucking dygtig, som du selv vil gøre det til havde du nok siddet og arbejdet lige som os andre, men du vil åbenbart hellere bruge din tid på at kommentere på noget, som du i virkeligheden ikke har forstand på.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 13:51

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 13:55

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 13:57

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 13:58

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:40

Kristian:
Jeg har været ansat af et af de største globale bureauer, jeg har direkte kontakter til Adobe i New York, jeg har udviklet det mest komplekse system til live-TV i Flash. Jeg har arbejdet med nogle af de største brands på verdensplan og siddet med nogle af de mest komplekse løsninger inden for Flash

Ud fra hvad jeg lige kan se på web dels Google og dels dit eget site, så finder jeg ingen anledning til at tro på at du skulle være noget ved musikken, beklager de Flash-folk jeg lader mig imponere af laver ting er meget mere imponerende.

Kristian:
Jeg er ikke løbet tør for argumenter. Jeg har andet at bruge min tid på end at diskutere med en amatør, som ikke engang árbejder med Flash. I min bog bliver det ikke mere amatør agtigt at forsvare et sprog, som er så fyldt med fejl.

Det er kedeligt at du stadig er på det niveau, hvor du tror at jeg forsvarer et sprog, det viser lidt at trods talrige indlæg og en masse argumentation, så har du ikke forstået min pointe.

Det er meget simpelt Html5 kommer til at fortrænge Flash, fordi det har større opbakning ikke fordi det er bedre (eller for den sags skyld færdigt). Vi ser Flash blivet pillet ud af Windows 8 og det er ikke med i iPhone og iPad. Samtidigt ser vi browser giganter konstant arbejder på at understøtte mere og mere Html5.

Kristian:
Det siger bare lidt om dit kompetence niveau, at du har så meget tid til at sidde på Amino, hvor alt skal løses til det halve. Hvis du var så fucking dygtig, som du selv vil gøre det til havde du nok siddet og arbejdet lige som os andre, men du vil åbenbart hellere bruge din tid på at kommentere på noget, som du i virkeligheden ikke har forstand på.

Du har jo åbenbart også meget tid, på trods af at du siger det modsatte at du kan blive ved med at svarer tilbage.

Men du har ret jeg bruger ihvertfald alt for meget tid på denne tråd og i særdeles at debattere med dig. Og det er jo ganske øjensynligt til ingen verdens nytte, for du kommer stadig ikke tæt på at forstå og forholde dig til pointerne. Men jeg er bange for at jeg føler mig tvunget til at blive ved med at bruge tid, på baggrund af din gennemgående usympatiske fremfærd.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian:
Jeg har været ansat af et af de største globale bureauer, jeg har direkte kontakter til Adobe i New York, jeg har udviklet det mest komplekse system til live-TV i Flash. Jeg har arbejdet med nogle af de største brands på verdensplan og siddet med nogle af de mest komplekse løsninger inden for Flash. Personligt synes jeg dit CV falder lidt til jorden.
En sådan argumentation (som du jo bruger det til) over for lundsby, kan da ikke stå alene, og slet ikke når man ikke kan se alle de store systemer og løsninger du skriver du har lavet...

Ville det ikke være noget mere passende om du så viste os nogle af de største og store projekter som du nu har været i spidsen for? Man kan jo ikke se det på din hjemmeside. Der er udelukkende grafiske referencer.

Jeg ved godt du siger din hjemmeside bare er en nødløsning fordi du har meget at se til, men når nu du er så stor inden for flash verdenen, undre det nu lidt mig at du som udgangspunkt ikke viser de referencer på din hjemmeside, og jeg gennem de sidste 15 år ikke har hørt om dig før.

Jeg siger ikke du lyver eller andet i den dur, men i min verden når folk konstant skriver STØRSTE om stort set alt de måske har lavet, virker det ikke helt så troværdigt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 00:39

Gode flash programmører er sjældne efter min erfaring, så er enig i at du bør opdatere din hjemmeside. Jeg vil helt sikkert vælge HTML5 det virker ret lovende og alle de store aktører apple og microsoft anbefaler det jo allerede indirekte. Det er nu trist at adobe ikke kan optimere deres flash plugin, så det ikke er så tungt og ofte ustabilt :(  

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:16

SlideShare har nu valgt at droppe Flash helt og gå over til HTML5 af tre primære grunde:

• Tilgængelighed på alle mobile enheder
  • Ingen brug af plugin nødvendig
  • 30% hurtigere load tider

http://streetpatrol.dk/blog/slideshare-har-valgt-html5-og-dropper-flash/

SEO er ikke nævnt - men mon ikke skoen trykker der også. Flash forhindrer adgang for nogen, og det vil altid indirekte påvirke SEO, da antal besøgende også har noget at sige. 

Derudover er det noget juks og at gå over åen efter vand, når man bruger Flash til at lave simple hjemmesider som kan være lavet i HTML. Flash er til for at lave fede grafiske animationer og apps i vektorgrafik. Når det bliver brugt til basale hjemmesider er den eneste begrundelse jeg kan finde for at gå over åen efter vand, fordi dem, der leverer dem kun har lært Flash - og intet andet. Ellers er det ikke et forsvarligt teknologi-valg over for kunden. 

I tilfældet med trådopretters apps med det viste har kunden fået værdi af at få Flash. Hvis der bare er tale om en almindeligt udseende hjemmeside uden specielle funktioner, vil jeg sige det er et fejlkøb. 

Det er det fordi det er dyrt software man skal købe først, og det kan være svært at skifte leverandør de skal programmere efter hvilken version af ActionScript etc. Man kan ikke bare bruge det ene fremfor det andet. Det kan være noget rent bøvl og tidsspilde bare at få rettet en side eller to i Flash. Det kan tage to sekunder at oprette en side i WordPress eller Umbraco. Jeg havde en kunde der havde en Flash side som han gerne ville have udvidet sin hjemmeside med et par sider. Det ville hans Flash-hjemmeside leverandør have flere tusinde for. Der var intet på sitet, der kunne forsvare overhovedet at have valgt Flash. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 09:48

Morten Larsen:
Dit spørgsmål er meget relevant, men endnu for tidligt at besvare da der ikke er nogen standarder for rich media, andet end flash på nuværende tidspunkt.

Hej Morten
Se dér rammer du nemlig præcist, for det var lige input om dette emne jeg efterlyste, og så var jeg nysgerrig efter hvad de rigtigt rå Flash drenge havde af overvejelser omkring Rich Media udvikling i fremtiden.

Morten Larsen:
Hvis du overvejer at gå ind i mobile, tablet og social media, forholder det sig lidt anderledes...

Fortæl, fortæl, for parallelt med at kunderne er påvirket af de mange rygter om Flash's snarlige død, så efterspørger de også tablet løsninger. Jeg har fået eksemplet nævnt i trådstarten til at køre på en iPad (bare for sjov), men trække-funktionen i brillanterne fungerede ikke særligt fantastisk, hvilket sikkert skyldes den meget beherskede muskelkraft i tavle apparatet, og lige dette aspekt med ydelsen, som mange bruger som modargument for Flash, må vel også ændre sig over tid, som det altid har været tilfældet, når hardwaren udvikler sig.
Funktionen kunne måske komme til at fungere korrekt, hvis jeg gik hele vejen med Packager for iPhone? Erkender, at jeg slet ikke har forsøgt mig i denne disciplin endnu...

@Gita: "Flash er til for at lave fede grafiske animationer og apps i vektorgrafik."  - okay, hvis man mener at Flash kun rækker til denne anvendelse, så vil jeg til gengæld nok sige at kendskabet til programmet og dets muligheder må være begrænset.
Men vi kan sagtens blive enige, om at de nævnte teknologier har hver deres segment og berettigelse, og jeg tror ikke SlideShare vil være en tjeneste som Flash verdenen vil savne nævneværdigt, men det er jo kun min egen personlige opfattelse.

Så igen: Min tråd handler ikke om hvorvidt hjemmesider skal laves i Flash eller HTML5.
Der er efterhånden langt imellem, at jeg selv støder på "en almindeligt udseende hjemmeside" lavet i Flash, så der er vist heller ikke meget kød på det emne længere.
Jeg ser til gengæld rigtigt mange almindeligt udseende HTML hjemmesider, så måske skal vi have en lille debat, om hvordan man på andre måder end god SEO kan differentiere sin HTML side fra de andre... altså i en anden tråd end den her Wink

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Side 10 ud af 11 (110 indlæg)