Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerproblemer

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Søren-> Selvom dine partnere bruger penge som "undskyldning", så kan der sagtens ligge andet bag. men lad det ligge, da det jo aldrig kan bevises.

Til gengæld er jeg ret fascineret af dit spørgsmål om, hvorvidt folk er mindre villige til at risikere slatten økonomi ved at indtræde partnerskab i en eksisterende virksomhed end de er som nystartede selvstændige med egen opdrift af virksomhed. Måske tiltrækker "partner-kategorien" folk, der tror at der er hurtige penge at hente her? Jeg ved det ikke - lad andre Aminoer smide deres bud.

Andre?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:38
Der kan være mange årsager til, at man som partner ikke finder sig til pas.

Måske var håndværket (virksomhedens produkter) ikke indenfor den nye partners interesseområde. Der kan være forskellighed i jeres personligheder. Forskellig indstilling til arbejdsrutiner (kvalitetskontrol, fokus, mv.). Partneren føler sig måske ikke som en del af partnerskabet, hvis I ikke er fælles om projektet (50/50), og mister dermed motivationen. Partneren kan måske ikke overskue (ligesom du), den omsætningsstigning i fremtiden, og kan ikke fornemme sin situation blive forbedret i fremtiden. Partneren føler sig måske som en klods om benet på dig, da vedkommende ofte vil skulle spørge dig til råds.

Jeg tror, at du skal stille dig selv nogle spørgsmål. Hvorfor vil du have ny partner? Er det pga. at du i fremtiden kan servicere dine kunder bedre, enten gennem et bredere produktprogram, løsning af større opgaver, eller andet. Mangler du nogen at sparre med til daglig? Kan du se en forøgelse af dit nuværende personlige økonomiske overskud? Er der andre årsager?

Når du ved nøjagtigt, hvad du søger at gøre med dit firma, så søg din partner/ansatte efter det. Måske vil det være bedst at søge efter en, som allerede har erfaring fra branchen, og så i starten tilbyde en almindelig løn.

Mit gæt er, at du bliver nødt til at ofre en større del af dit nuværende økonomiske overskud, hvis du skal have succes med partnerskabet. Din motivation for at øge omsætningen vil også stige på denne måde. Og din nye partner komme IKKE ind og øger din omsætning, med mindre det er en sælger, som har det som sit hovedområde. Hvis du søger en person til at producere, så er det dig, som skal skabe den ekstra omsætning, og derfor der din motivation meget vigtig!

Lav evt. en 50/50 fordeling af fortjenesten med det samme, men en option om, at din nye partner kan købe x% af firmaet indenfor de første 12-36 måneder for Xkr. Eller ansæt en person på almindelige vilkår, evt. med option for at købe sig ind på et senere tidspunkt.

Ved at benytte optioner, opnår du også en betaling for x% af dit firma, og skal derved ikke til at forære noget væk. Men du skal nok af med 50% af overskuddet før lønninger, hvis du ikke vil slå motivationen i stykker hos din partner.

Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:50
For mig at se - efter at have læst de forskellige indlæg - så falder folk fra deres aftaler, fordi nogle forudsætninger eller forventninger er bristede. Det vil sige, at hvad end den anden part forventer, så har de ikke kunnet indfries.

Der er et hav af årsager til, at folk ikke hænger i, og oftest er det et spørgsmål om økonomi. Så du skal nok arbejde på at give et realistisk billede af indtjeningspotentialet - uden bullshit. Der er ikke noget værre end når folk spiller højt spil og udstråler at alt er festligt.

Hvis du tager en person ind, så skal de have alt at vide om nutid og potentiel fremtid. Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg har set mange forhold gå i stykker, fordi den ene part ikke kommunikerer "virkeligheden" godt nok for den anden og omvendt. Så der er nogle krav du skal opfylde, såvel som at du skal stille knivskarpe krav til modparten. Husk det er dit firma - også selvom du tager en partner ind - ihvertfald i den første lange stykke tid.

Held og lykke

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:01
Hej prostart. jeg prøver ikke at spile højt spil og fortælle løgne om firmets fremtid. Jeg er dog god til at fortællenår der kommer en kunde som køber for så og så meget og lave noget hurtig hovedregning på fortjænsten. Måske er det det du mener.

men du har ret i at det er dumt at fortælle om guld og grønne skove hvis man kun har et lille træ ude i haven. det tror jeg heller ikk jeg gør.

Hilsner
Søren.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)