Hmm nu gider jeg ikke læse hele tråden men hvad har det her med overskriften at gøre? |
Entrepreneur - Jan:parterapeuten:Ib du udstiller mig faktisk her foran andre mennesker, hvor jeg har både en lovlig virksomhed og er forsikret.Desværre du udstiller mig på en måde som er forkert og er ikke rigtigt. Det skla selfølgeligt have konsekvenser for dig.Det er ikke korrekt.
I mange sammenhænge udstiller du dig selv ved at oprette trådene og det er derfor ganske legitimt at spørge ind til om hvordan dine håndværkere er forsikret og om der stilles garantier i forbindelse med byggesager eller garantier i.h.t. AB92.
Alt for mange lader håndværksmæssige opgaver udføre uden at sikre sig at entreprenøren har den økonomiske balast til at stå til regnskab for eventuelle fejl og mangler og samtidig undlader mange også at sikre sig at der stilles garantier.
Mange sager om byggesjusk er eksisterende og med op i mod 15.000 østarbejdere som er registreret lavende arbejde + de mange tusinde der samtidig arbejder sort, så er der ikke noget galt i at spørge ind til hvilke former for forsikringer/garantier du som formidler/entreprisehaver af/for østarbejdere stiller.
Det er usædvanligt dårlig stil at begynde at komme med trusler om konsekvenser, da du bare kan komme med svarene på de spørgsmål der stilles.
I øvrigt har Ib, sådan som jeg ser det, aldrig skrevet noget der kunne have indvirkning på din virksomhed, det klarer du fint selv.
Der er også mange uprofessionelle danske bygningshåndværkere. Det er en af de sektorer hvor der er kendt for at svigte kunder, til at lave sort arbejde, til at pive og kræve beskyttelse mod den konkurrence som vores EU medlemsskab burde sikre. Der indføres regler der gør det dyrere for alle andre fordi I synes det er jeres ret at levere dårligt arbejde til høje priser, og samtidig opføre jer associalt.
At konkurrerende håndværkere kommer med noget sådant er upassende - før kunder hyrer en håndværker må de selv lave de vurderinger. At være snævertsynet og nedladende overfor andre gør dig ikke til en seriøs håndværker.
Bliv gratis medlem