Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 6 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Det er sgu pinligt at se, hvor mange iværksættere der klynker. Hvis klynk og selvmedlidenhed er alt hvad I har så kan jeg godt være i tvivl om I overhovedet har nosser til at være iværksættere.

Heldigvis tror jeg ikke denne ligegyldige klynk er repræsentativ for iværksættermiljøet. Det er bare den der larmer mest lige nu.

Det karakteristiske ved en god iværksætter er, at vi finder løsninger uanset hvad forudsætningerne er.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er forskel på indignation, brok, skepsis og så klynk.

Og den holdning som flere giver udtryk for her er den mest fremherskende i verden. Vi har verdens suverænt højeste skattetryk og vi er det mest lige samfund i forhold til indtægter og formue. Jeg synes det er mærkeligt at kalde det for klynk når man ikke vil have endnu højere skatter.

Konsekvensen af rød politik kan ende med et scenarie som i Grækenland. Heldigvis fik de Radikale så stærkt et valg at reformerne stadig gennemføres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Partereapeut.....tag en snak med en psykolog!!

Din opfordring til sort arbejde er direkte anstødende.

Jeg siger bare føj for den ........!!!!

Peter 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:28

Mikkel deMib Svendsen:

Det er sgu pinligt at se, hvor mange iværksættere der klynker. Hvis klynk og selvmedlidenhed er alt hvad I har så kan jeg godt være i tvivl om I overhovedet har nosser til at være iværksættere.

Heldigvis tror jeg ikke denne ligegyldige klynk er repræsentativ for iværksættermiljøet. Det er bare den der larmer mest lige nu.

Det karakteristiske ved en god iværksætter er, at vi finder løsninger uanset hvad forudsætningerne er.

Hej Mikkel,

Spot on, jeg tror ikke vi to er enige politisk, men her er vi helt enige.

Vi tilpasser os og ser muligheder efter forandringerne - hvis ikke vi som iværksættere formår at være omstillingsparate, så har jeg for alvor mistet troen på projekt DK

/Brian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:
Spot on, jeg tror ikke vi to er enige politisk, men her er vi helt enige.

Sikkert ikke, men pointen i et demokrati er jo netop at vi skal acceptere forskellighederne, have fælles respekt for hinanden, og lære at leve med at vi aldrig får det helt ligesom vi selv gerne ville. Alting bliver et kompromis.

Jeg synes der i denne valgkamp har været en tendens til at ekstremisere tingene. Men faktum er, at Danmark er langt mere homogent end langt de fleste andre lande. Det gør landet meget stabilt og, tror jeg, har været med til at bevare vores styrke gennem mange år.

Mange, måske særligt de helt unge, glemmer at landet i de fleste af de sidste 50 år har været ledet af Socialdemokratiske regeringer. Og det er altså, sådan alt i alt, faktisk gået meget godt. Vi er stadig rigere end de fleste, og det er stadig relativt let at starte en virksomhed. Og hvis man gør det godt kan man stadig blive rigtig velhavende af det.

Så, uanset om man lige er mest enig med den siddende regering, eller oppositionen, så er det vores forbandede opgave som iværksættere at se muligheder frem for begrænsinger. At løbe skrigende bort, og "true" med at fraflytte landet, hver gang man ikke lige får sin vilje, er barnligt og uproduktivt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:55

Erik Hamre:

Konsekvensen af rød politik kan ende med et scenarie som i Grækenland. Heldigvis fik de Radikale så stærkt et valg at reformerne stadig gennemføres.

Det skægge ved, at man tror at vi ender som Grækenland, fordi der kommer en rød regering, er at Grækenland i høj grad er endt hvor de er, pga. folk ikke betaler skat, f.eks. har alle rederierne haft skattefrihed. Det virker som om det lidt har været optil folk, hvor meget de skulle betale i skat, kontrollen har været ikke eksisterende.

Så hvis man ville undgå, at ende som Grækenland skal man da bare investerer mere i at effektiviserer sin offentlige sektor, og undgå skattelettelser.

(Det skal lige siges, at jeg også mener det er helt galt at bruge Grækenland situationen, som argument imod skattelettelser, men det modsatte er direkte absurd)

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 16:00

parterapeuten:

Jeg har det svært ved at overleve en uge for 10.000, som hvem kan overleve på en måned, men sjovt nok kender en del kontakt modtagere der har sorte jobs, de gør rent de slå græs osv...???Så måske er det ikke så tosset at modtaget 10.000 fra din kommune og suplere det resterende manglende beløb fra andre steder????

Jeg tror næppe, at hvis man fjernede kontant hjælp, nogle ville dø af sult. I østeuropa har man slet ikke sådan et begreb som kontakt hjælp eller fleks job eller lign. Enten kan man klare sig selv eller læg dig til at dø. Og...de færreste dør......og det er nok ikke p.g af sult.....

Så for at opsummere, så kan du knap nok leve for 40.000,- om måneden, men fordi du kender en der er kriminel (arbejder sort), så mener du alligevel at det er en god løsning at gå på kontant hjælp, hvor man jo bare kan bryde loven og derfor vil hobevis af danskere nu stoppe deres foretning og udnytte systemet?

Og samtidig mener du at fordi få mennesker (hvor du så end har den oplysning fra) dør af sult i østeuropa, så er det et fint forbillede for det danske samfund?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:08

Mikkel deMib Svendsen:
Sikkert ikke, men pointen i et demokrati er jo netop at vi skal acceptere forskellighederne, have fælles respekt for hinanden, og lære at leve med at vi aldrig får det helt ligesom vi selv gerne ville. Alting bliver et kompromis.

Jeg kan simpelthen ikke blive uenig med dig i dag, Mikkel - det er i sandhed en "forandringens dag".

Jeg ser også gode ting ved resultatet, f.eks. er DF nu uden for indflydelse.

Mikkel deMib Svendsen:
At løbe skrigende bort, og "true" med at fraflytte landet, hver gang man ikke lige får sin vilje, er barnligt og uproduktivt

Helt korrekt, vi flytter jo heller ikke hjemmefra, eller bliver skilt, hver gang der er lidt udfordringer på hjemmefronten.

/Brian

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Erik Hamre:

Der er forskel på indignation, brok, skepsis og så klynk.

Og den holdning som flere giver udtryk for her er den mest fremherskende i verden. Vi har verdens suverænt højeste skattetryk og vi er det mest lige samfund i forhold til indtægter og formue. Jeg synes det er mærkeligt at kalde det for klynk når man ikke vil have endnu højere skatter.

Hej dine kommentarer kan jeg godt lide. Skal vi giftes(altså i næste liv), i dette liv få du 5 stjerner:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Peter - Revisor:

Partereapeut.....tag en snak med en psykolog!!

Din opfordring til sort arbejde er direkte anstødende.

Jeg siger bare føj for den ........!!!!

Hmm

jeg opfordrer netop ikke til sort arbejde, jeg skriver det er det nemmes løsning som folk bruger bare fordi de kan.

Jeg er meget imod sort arbejde, og har intet imod at betale skat, da jeg kører på veje og håber at staten for mine skattekroner vedligehodler disse, håber at sygehusvæsenet tager imod mig når jeg er dårlig osv.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 6 ud af 19 (184 indlæg)