I forbindelse med alt klageriet om den evt. højere skat. Kom jeg til at tænke på hvad jeg selv har fået af samfundet. Først gik jeg 10 år i folkeskole, så et år på highschool betalt af mine forældre, 3 års gymnasie, tog en Civil-Ingeniør on-off, som nok ialt tog omkring 5 mandeår. Hvis vi så siger at der er undervisning ti måneder om året og den er på 120 timer pr. måned. Så betyder at samfundet har brugt omkring 20.000 timer på at uddanne mig. Så jeg har det egentligt ikke så skidt med at skulle betale, og kan kun sige at jeg er taknemlig for staten har investeret i mig. Jeg er super glad for at være født i Danmark, og er på ingen måde sikker på at jeg ville havde samme levestandard, hvis jeg var født i Indien eller Afrika. Og selvom jeg sætter mine med-aminoers evner højt, så tror jeg desværre det for langt de fleste hvis ikke alle. Jeg synes det, har været en skæg valgkamp, ihvertfald den første jeg husker hvor det virkede som en del af kampagnen ikke at kunne forstå hvad modstanderens plan gik ud på. Selvom det i mine øjne er simpelt at forstå at det problem der bliver løst ved at vi trækker os tilbage senere alternativt kan løse ved at dem der ikke har trukket sig tilbage arbejder længere. Det jeg synes der er ærgeligt, er at jeg tror at det er de færreste der forstår hvordan de to planer står overfor hinanden. Det spændende ligger nemlig ikke i de 12-minutter, men fremrykkelsen af offentlige investeringer versus nul-vækst. Og begge planer er sådan set valide. Det gode ved den røde plan, er at den har større sandsynlighed for at sætte gang i væksten. Men den efterlader os et rigtigt dårligt sted, hvis det ikke lykkedes. Det gode ved den blå plan, er at selvom den ikke lykkedes, så har vi stadig flere skud i bøssen og flere handlingsmuligheder der er åbne. Der er i mine øjne ingen af de to planer, der har potentialet til at køre hverken i himlen eller helvedet. Så forskellige er de ikke. Så stor indflydelse har politikkere bare ikke. Den store skal komme fra sådan nogle som os iværksætter, det er os der har chancen for at skabe virksomheder, som skaber vækst og arbejdspladser. Med de fordele og ulemper vi nu engang. Så mens jeg ikke synes man bør være synderligt bekymret for farven, af regeringen. Så mener jeg i høj grad at man kan være bekymret for klynkeriet blandt iværksættere.
|
Ved i hvad, jeg har allerede pakket kuffert,
det første rejse er til Carl MAr Møller, så jeg kan løbe nøgn rundt være sammen med andre og opføre mig socialdempokratisk, vi alle bliver lige nøgne huraaa!!!!
Nogle vil med? koster kun 1800 og måske Helle Thorning betaler!(i hvert fald sender jeg den regning til hende)