Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 5 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

I forbindelse med alt klageriet om den evt. højere skat. Kom jeg til at tænke på hvad jeg selv har fået af samfundet.

Først gik jeg 10 år i folkeskole, så et år på highschool betalt af mine forældre, 3 års gymnasie, tog en Civil-Ingeniør on-off, som nok ialt tog omkring 5 mandeår. Hvis vi så siger at der er undervisning ti måneder om året og den er på 120 timer pr. måned. Så betyder at samfundet har brugt omkring 20.000 timer på at uddanne mig.

Så jeg har det egentligt ikke så skidt med at skulle betale, og kan kun sige at jeg er taknemlig for staten har investeret i mig. Jeg er super glad for at være født i Danmark, og er på ingen måde sikker på at jeg ville havde samme levestandard, hvis jeg var født i Indien eller Afrika. Og selvom jeg sætter mine med-aminoers evner højt, så tror jeg desværre det for langt de fleste hvis ikke alle.

Jeg synes det, har været en skæg valgkamp, ihvertfald den første jeg husker hvor det virkede som en del af kampagnen ikke at kunne forstå hvad modstanderens plan gik ud på. Selvom det i mine øjne er simpelt at forstå at det problem der bliver løst ved at vi trækker os tilbage senere alternativt kan løse ved at dem der ikke har trukket sig tilbage arbejder længere.

Det jeg synes der er ærgeligt, er at jeg tror at det er de færreste der forstår hvordan de to planer står overfor hinanden. Det spændende ligger nemlig ikke i de 12-minutter, men fremrykkelsen af offentlige investeringer versus nul-vækst. Og begge planer er sådan set valide.

Det gode ved den røde plan, er at den har større sandsynlighed for at sætte gang i væksten. Men den efterlader os et rigtigt dårligt sted, hvis det ikke lykkedes.

Det gode ved den blå plan, er at selvom den ikke lykkedes, så har vi stadig flere skud i bøssen og flere handlingsmuligheder der er åbne.

Der er i mine øjne ingen af de to planer, der har potentialet til at køre hverken i himlen eller helvedet. Så forskellige er de ikke. Så stor indflydelse har politikkere bare ikke.

Den store skal komme fra sådan nogle som os iværksætter, det er os der har chancen for at skabe virksomheder, som skaber vækst og arbejdspladser. Med de fordele og ulemper vi nu engang.

Så mens jeg ikke synes man bør være synderligt bekymret for farven, af regeringen. Så mener jeg i høj grad at man kan være bekymret for klynkeriet blandt iværksættere.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 14:44
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Ved i hvad, jeg har allerede pakket kuffert,

det første rejse er til Carl MAr Møller, så jeg kan løbe nøgn rundt være sammen med andre og opføre mig socialdempokratisk, vi alle bliver lige nøgne huraaa!!!!

Nogle vil med? koster kun 1800 og måske Helle Thorning betaler!(i hvert fald sender jeg den regning til hende)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk lige en tandbørste til CarlMar

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

parterapeuten:

det første rejse er til Carl MAr Møller, så jeg kan løbe nøgn rundt være sammen med andre og opføre mig socialdempokratisk, vi alle bliver lige nøgne huraaa!!!!

Nogle vil med? koster kun 1800 og måske Helle Thorning betaler!(i hvert fald sender jeg den regning til hende)

Helt for alvor.. har du overvejet at tage til psykolog?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

parterapeuten:

Damen er blevet valgt ind. Tillykke eller??

Hvad med os selvstændige nu? Det kan vel bedst betale sig,  at lukke virksomheder, blive arbejdsløs,så Helle skal nok hjælpe mig med at give en god kontant hjælp, jeg bliver jo den svage.....

Triste tider.

Hvis du er forsørger kan du max. få 13.345 kr. pr. måned før skat i kontanthjælp. Hvis du ikke er forsørger er det 10.044 kr. pr. måned før skat.

Så jeg forstår sgu ikke brokket om at nogle udnytter systemet. For hvem fanden gider at leve for så lidt???

Så undersøg lige beløbene før du snakker om hvad der bedst kan betale sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

Hvis det er din bedste løsning, så vil jeg nødigt høre hvordan du hjælper parforhold i krise.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

10.000 det er da fint for at drikke kaffe og se tv, sådan et job vil jeg have:)

nu har jeg børn how så få jeg flere penge ??? wow jeg dropper alt iværksætteri!

Og jeg ved at når man endelig forsøger eller en social taber så få man også bolig støtte??! Wow, hvorfor skal jeg så selv betale den nu, når min kommune og de rige kan gøre det for mig?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Jeg har det svært ved at overleve en uge for 10.000, som hvem kan overleve på en måned, men sjovt nok kender en del kontakt modtagere der har sorte jobs, de gør rent de slå græs osv...???Så måske er det ikke så tosset at modtaget 10.000 fra din kommune og suplere det resterende manglende beløb fra andre steder????

Jeg tror næppe, at hvis man fjernede kontant hjælp, nogle ville dø af sult. I østeuropa har man slet ikke sådan et begreb som kontakt hjælp eller fleks job eller lign. Enten kan man klare sig selv eller læg dig til at dø. Og...de færreste dør......og det er nok ikke p.g af sult.....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Theis kan ikke lade være med at kommentere det med parforhold, tit er det sådan  :at jeg siger til manden at han skal pakke kufferten og løbe så hurtig han kan......manden tænker wow jeg er fri endelig, jeg skal ikke støvsuge- aldrig mere! Og konen tænker shit jeg har mistet magten, nu er det alvor og vi må hellere begynde at tale sammen:)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Theis Brouer-Jensen:

Hvis du er forsørger kan du max. få 13.345 kr. pr. måned før skat i kontanthjælp. Hvis du ikke er forsørger er det 10.044 kr. pr. måned før skat.

Så jeg forstår sgu ikke brokket om at nogle udnytter systemet. For hvem fanden gider at leve for så lidt???

Så undersøg lige beløbene før du snakker om hvad der bedst kan betale sig.

De takster er kun vejledende. Derudover er der børnpenge, særligt tillæg til enlige forsørgere (enlige mødre), tillæg til transport (zonekort, cykel), tillæg til tandlæge, boligsikring, boligstøtte, tillæg til ferie og så videre og så videre. Enlige singler uden arbejde får ikke meget, det er da også derfor det er førtidspensionen der er det endelige mål. Hvordan man opnår denne ved pseudodiagnoser som Aspergers, social angst, piskesmæld, fibroymalgi osv diskuteres flittigt på http://www.k10.dk. Der er selvfølgelig mange som virkelig har brug for førtidspension, men jeg nægter at tro på at så mange danskere bare er syge.

Derudover er der alle de arbejdsløse akademikere (oftest humanister), som efter 6 år med SU går direkte ud i arbejsløsheden på dagpenge i 2 år (før var det 4!!!), mens de venter på drømmejobbet med at udgrave Pyramider i Egypten eller studere biller i Amazonas regnskov.

Så er der alle efterlønnerne, som man ikke kan bebrejde, men som er fuldt arbejdsduelige (det er et krav for efterløn) som lige tager 5 år på statens regning.

Der er 2 millioner mennesker i Danmark som bliver forsørget af det offentlige, derudover 800,000 ansatte i den offentlige sektor. Resten er privatansatte og selvstændige og det er denne minoritet som betaler for gildet.

1/3 af befolkningen betaler altså for 2/3 af befolkningen.

Det er da SKÆVT?

Side 5 ud af 19 (184 indlæg)