Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at anskaffe mig en Mac

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siden jeg fik min første iPhone 2G blevet større og større Apple fan. Faktisk har jeg altid været meget imod Apple, men må nu indrømme de har fat i den lange ende :)

Så langt at jeg nu overvejer at købe mig en Mac når den efterhånden udtjente Pc'er jeg har stående skal pensioneres. Og det skal gøres ordentigt, så jeg har kig på en iMac 27" med i7 processor. Så vidt jeg har læst mig frem til kan man nemlig koble 2 ekstra skærme til denne via de 2 thunderbolt porte. Så jeg kan få 3 skærme i alt. Så er der vist desktop plads nok tror jeg.

Det smarte er også at via VMWare Fusion kan man køre Windows samtidig med OS X. Det gør jeg så får muligheden for at teste hjemmesider både på Windows og Mac, samt i forskellige browsere og skærmopløsninger og størrelser. 

Er der nogen der nogle erfaringer herom, eller er det bare at springe ud i det og komme i gang? :)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

René Sejling:

Er der nogen der nogle erfaringer herom, eller er det bare at springe ud i det og komme i gang? :)

Once you go Mac, you never go back...Spring ud i det!

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:20

Hehe... ja skal i hvert fald kun have iPhone igen næste gang :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:22

Det er et rigtigt lækkert setup - men med en 27 '' skærm har du ikke brug for 2 ekstra :=).
Og ja, once you go mac, you never go back :=) 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:27

Dejligt at høre. Er vandt til 2 skærme og synes 3 kunne være fedt, har altid min mail på den ene nemlig. Det synes jeg er rart. Plus det vil se herre fedt ud med 3 skærme på skrivebord :)

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:33

Kan helt klart anbefale en Mac, men Mac er desværre ikke kompatibel til alle programmer :(

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 15:35

Hvilke specifikt tænker du på her?

Det fede er jo så at man kan køre Windows simultant, så der er man ret godt dækket ind. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:59
Hej ja det ville sgu ik være dårligt med en iMac 27.. kender du www.macnyt.dk, ellers prøv at kigge derind de er rigtig flinke til at hjælpe.

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:32

Jeg går selv i overvejelserne om en mac, men er ikke lige så langt i beslutningsprocessen som TS, jeg synes stadig,  der er en række ting med MAC der mega tidskrævende.

Men med hensyn til dine argumenter har jeg lige lidt input.

Jeg mener, at der gennem boot loaderen er mulighed for MS OS så du ikke behøver emulere os'et men jeg er ikke sikker.

Jeg synes først og fremmest mac's er møj lækker og kun hørt godt om stabiliteten - oplever af og til at min WIN 7 på en hp envy 15 fryser af og til og DET er bare latterligt....!!

Kan vi ikke få nogle på banen, der har taget springet til mac med specifikke erfaringer om, hvad der konkret har gjort deres dagligdag lettere/nemmere.....

/Ian

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 16:45

Well som fotograf og grafisk designer så bruger jeg udelukkende Mac..Jeg har aldrig fortrudt mit skift.

Engang var jeg hardcore PC fan.. men jeg blev tvunget til at sidde ved en Mac.. og jeg BROKKEDE mig.. hele tiden... men til sidst kunne jeg ikke finde nogen ting at brokke mig over og måtte overgive mig.. Siden da har jeg intet at sætte på Apple eller deres produkter.. udover de liiiige burde åbne deres BT så man kan skrive/ringe fra sin iphone..

Anywho..

Pc er også godt.. du kan customize dem som du lyster..de er billigere osv osv.. Men min erfaring er at der hele tiden er noget man skal forholde sig til.. opdatere og jeg ved ikke hvad.. så mangler den ene driver.. så mangler den anden og .. tjah.. min tid er for sparsom til at jeg gider bruge tid på den slags. Jeg vil hellere lave noget arbejdsrelateret..såsom at skrive regninger ;)

Som tiden er gået så er der ikke rigtig nogen programmer som ikke kan køre på en Mac.. Der var nogle programmer som nogle af mine ingenør venner ikke kunne få til at virke.. men det er vist løst nu.. så du skal dælme have nogle specielle krav hvis de ikke kan køre på en Mac og deres Dual ability til at køre Windows.. HVIS det er tvingende nødvendigt.. min mening er at jeg ikke kan se hvorfor man har lyst til at smide windows på.. Adr..

Jeg har ikke rigtig andet at sige end at Mac bare fungerer... Det er så gennemtænkt og .. jah.. sødt, lækkert og dejligt.. Hvis jeg kunne .. så ville jeg gerne have et forhold til min Mac.. Men.. så bliver damen nok lidt muggen..

Men som sagt.. det kommer an på hva man skal bruge sin computer til.. Hvad der er nødvendigt at arbejdskraft osv.. om det skal være en iMac, Mac Mini, MPB eller en Mac Pro.. 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)