Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at anskaffe mig en Mac

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan nærmeste ikke sige til en der haft en gamle HP og går over til Mac at han fået noget der er bedre end den bedste sony eller et af de andre mærker vis havde det før , for selvfølgelige er den nye bedre end den gamle , computer .

vis skal sige noget skal du have prøvet den nyeste af de fleste mærker , for at sammenligne en gamle og ny det kan man ikke

Man skal sammenligne ny mod ny , for nogle er computer valg en vane sag , nu er de blevet fan af dette mærke og vennet sig til knapper og alt fungere sådan på denne computer og alt mere en vane sag.

Selvfølgelige forskel men i alt svært at igen hvad er bedste nu , da imorgen måske en ny igen kommer med noget nyt igen der er bedre end den anden

Hver gang jeg fået ny computer om det er Mac eller Sony mv. har den været hurtigere og bedre den jeg fået , da alt udvikler sig , jeg bliver træt når ser nu kan jeg se der er noget der sket meget med hastighed mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:55

Jeg skiftede slev til mac for nu 2 år siden - og jeg kan præcis genkende begge jeres situationer.

Jeg havde endda en ipod hvor der stod en så corny sætning som: "Apple is something you eat" - jeg var ikke videre begejstret for dem.

Men det ændrede sig da jeg selv fik fingrene i en mac.

De problemer jeg efterfølgende har haft med mac:

de statistikprogrammer jeg har benyttet i undervisningen har ikke fungeret med mac.

1. Jeg har derfor benyttet Parallels til at køre windows samtidigt.

2. Savnede One note. Det er nu erstattet af Evernote.

3. De få gange med vil spille et spil, så er det svært at finde nogen som er udbudt til Mac.

Men i det daglige så kører min mac meget hurtigere og mere stabilt end jeg nogensinde har oplevet med pc, så jeg er stadig en lykkelige ejer af mac-produkter:)

Held og lykke med det hele.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:18
Jeg kan også kun anbefale Mac, når man først har arbejdet ved den et par uger føles en pc som et skridt tilbage i tiden.

Men i forhold til spil og nogle programmer er der selvfølgelig lidt problemer, men de fleste seriøse programmer findes til begge platforme.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:33

Kan kun anbefale dig at købe en macbook air.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:43

Jeg skiftede selv til Mac for omkring et års tid siden, og har absolut ikke fortrudt mit skifte. Til at starte med købte jeg en gammel iBook for 500 kr på dba.dk, bare for at se om jeg kunne vænne mig til OS X. Selvom det var en gammel maskine kørte den faktisk bedre end min ca. halvt år gamle Compaq. Derfor besluttede jeg mig hurtigt for at skifte til en nyere model, og købte derfor en MacBook. Aldrig har jeg haft en bedre computer, og hvis jeg en dag får mig et fast kontor, skal jeg helt sikkert også have mig en iMac.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 18:43

Andreas Linde:

Det er et rigtigt lækkert setup - men med en 27 '' skærm har du ikke brug for 2 ekstra :=).
Og ja, once you go mac, you never go back :=) 

Koster de ikke lige knap 8.000,- stykket de ekstra Thunderbolt skærme?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:52

Tobias Thaastrup-Leth:

Andreas Linde:

Det er et rigtigt lækkert setup - men med en 27 '' skærm har du ikke brug for 2 ekstra :=).
Og ja, once you go mac, you never go back :=) 

Koster de ikke lige knap 8.000,- stykket de ekstra Thunderbolt skærme?

Aner det ikke. Jeg bruger ikke mac skærme. Apple er ikke super gode rent hardware-mæssigt (i hvert fald ikke i forhold til prisen), men software og design mæssigt er de suveræne.  

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:57

Jeg skiftede til Mac for ca. 2 år siden, mens jeg gik på handelsskolen og der var der dog nogle ulemper i starten. Jeg plejede at bruge OneNote, hvilket jeg måtte erstatte med Evernote, samt en del skoleprogrammer der aldrig virkede til Mac. Derfor kørte jeg i starten også VMWare Fusion parallelt, men gik hurtigt væk fra det da jeg oplevede at det var meget lang tid om at starte op samt meget langsomt at bruge generelt. -Men jeg tror det er en anden sag, hvis du køber en helt ny Mac med i7 processor! (brugte selv en MacBook Pro fra 2008). Alternativt kan du også bruge Parallels..

Men siden jeg stoppede i gymnasiet og ikke skulle bruge alle mulige små programmer som skolen havde på deres server, så har alt bare spillet siden. Kan klart anbefale dig at købe MAC <3  

Held og lykke med det

Hilsen Lasse 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 18:59

Mange tak for jeres svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Jeg kan se på din signatur/banner, at der står "professionelt webdesign", og det er nok for mig til at sige, at du helt klart skal overveje en Mac. Årsagen er HVERKEN hurtighed, programudvalg eller updates, men derimod TEST! Det er lige nøjagtigt det, du selv er inde på.

Hvis du er professionel webdesigner, bør du teste hvordan dine designs tér sig på alle mulige platforme og browsertyper:

Computer: PC med Windows, Mac og i princippet Solaris, Linux og andre - smartphones og pda'er med

Browser: IE, Firefox, Chrome, Opera og Safari, og det gør ikke noget, at du afprøver browserne på forskellige platforme fx Safari på Win 7 og Chrome på Mac

Har du testet grundigt, får du ikke senere en sur kunder, der klager...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)