Hej jeg sidder med et problem. jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg oprettede, da jeg fik tilbudt et job som It-konsulent. De ville ikke ansætte mig, men gerne hyre mig igennem mit firma, derfor oprettede jeg et enkeltmandsvirksomhed. Nu er problemet så kommet at de ikke betaler de regninger jeg sender til dem :( jeg har prøvet at få en dialog igang med dem, men deres svar er bare at de ingen penge har, men de kan overfører lidt engang imellem. de skylder lidt over 50.000 ex. moms, så det kan ikke betale sig at melde dem konkurs. På grunde af alt dette, er jeg selvfølig stoppet mit arbejde hos dem.
Derfor vil jeg hører om nogen kender reglerne for kontanthjælp når man har en enkeltmandsvirksomhed? eller nogen der har en idé, til hvad jeg kan gøre? |
jojoss:de skylder lidt over 50.000 ex. moms, så det kan ikke betale sig at melde dem konkurs.
Klassisk eksempel på at det ikke er uden risiko at at vælge "konsulentløsningen" fremfor tradtionel ansættelse. Som lønmodtager ville man kunne få pengene igennem Lønmodtagernes Garantifond. Nu er bedste håb at firmaet over tid betaler dig.
Kontanthjælp og eget cvr-nr. hænger normalt ikke sammen, men hvorfor ikke få nogle nye kunder i biksen?
/Henrik