Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan placering på Google dokumenteres?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Det må være Google selv du har handlet med, for ingen andre kan give en garanti for at ligge nr 1 på et søgeord i deres maskine :-). Man kan give nogle mere eller mindre sandsynlige indikationer, om hvordan det vil gå - men en garanti, aldrig.

Vend den om, du kan  jo selv dokumentere (som beskrevet i tråden) at du ikke ligger som lovet, og bruge det i din tvist.

Hej Casper.

Nej, de skriver jo også "kun" med min. 50% af søgeordene (det fik jeg så heller ikke)

Jeg kan jo kun bevise, hvordan min placering er d.d, hvorimod jeg gik ud fra, at et SEO-firma, der sogte optimering havde andre muligheder.

Troels, hvorfor mener du at firmaet har deres på det tørre, hvis det kan dokumenteres, at de har lovet mere end, de kunne holde?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:46

Miriam Frank:
Troels, hvorfor mener du at firmaet har deres på det tørre, hvis det kan dokumenteres, at de har lovet mere end, de kunne holde?

Det er ret beset forkert af mig at skrive at firmaet har sit på det tørre uden at vide præcis, hvilken aftale du har indgået.

Men der er en række andre hjemmesideejere, som er endt med at betale for SEO arbejde af tvivlsom kvalitet fra det pågældende firma.

Er det korrekt at antage, at det pågældende løfte kun står på deres hjemmeside? - og ikke i den kontrakt, som du har indgået med dem? - i så fald kan det blive bøvlet, men ikke nødvendigvis umuligt, at løfte bevisbyrden i en retssag.

Principielt burde du køre den hele vejen - men spørgsmålet er du ikke får mere ud af at bruge energien på at udvikle din egen forretning i stedet - og så huske at Google leverandøren eller spørge Aminoer til råds, inden der vælges SEO leverandør næste gang Tongue Tied

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:48

Det er ordet garanti jeg værner lidt om, i den her forbindelse. Meget firkantet er der ingen andre end Google selv som, kan garantere resultater i deres søgemaskine. Det er deres søgemaskine.

Konkret, i din sag, ved jeg ikke hvad ordet garanti dækker. Hvis det er givet med et forbehold, så ser jeg det ikke som et lige så stort problem f.eks. "vi garantere disse resultater, ellers får du pengene tilbage".... men det virker nu ikke som om det er tilfældet her.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:03

Jeg er meget mere forsigtig fremover mht den slags løfter. Sagen er efterhånden ret gammel, men det er stadig ikke i orden, at love mere end man kan holde og samtidig opkræve fuld pris. Angry

Jeg har salgs samtalen på bånd og der bliver jeg helt klart lovet 50-100% af søgeordene på side 1 i løbet af 2 uger. Efter en kort periode vil jeg komme længere ned, men efter nogle dage vil jeg igen komme på side 1 og nu med en bedre placering end før og med flere ord end før og sådan vil jeg arbejde mig opad.

Det lyder da ikke som en plan, der kan gå galt Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Troels Kjems:

Hej Miriam.

Det pågældende firma er berømt/berygtet for at love mere end de kan holde - men rent juridisk, så har de deres på det tørre.

Du får umanerligt svært ved at slippe for at betale regningen.

Mvh Troels.

Hvordan mener du, de kan have deres på det tørre rent juridisk, når de ikke har leveret den vare, der er betalt for? Er der en ansvarsfraskrivelse, man accepterer som kunde, der siger noget om forbehold, inden man tegner aftalen?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Casper Schneidereit:

Det må være Google selv du har handlet med, for ingen andre kan give en garanti for at ligge nr 1 på et søgeord i deres maskine :-). Man kan give nogle mere eller mindre sandsynlige indikationer, om hvordan det vil gå - men en garanti, aldrig.

Vend den om, du kan  jo selv dokumentere (som beskrevet i tråden) at du ikke ligger som lovet, og bruge det i din tvist.

At man ikke kan give en garanti for placeringerne, udelukker jo ikke at man kan lave en afregningsgaranti, hvor det først koster, når et vist resultat er opnået. Selvom det er de færreste bureauer, der går med på sådanne sager, så forekommer det vist (selvom det er dyrt).
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:14

Kasper:
At man ikke kan give en garanti for placeringerne, udelukker jo ikke at man kan lave en afregningsgaranti, hvor det først koster, når et vist resultat er opnået. Selvom det er de færreste bureauer, der går med på sådanne sager, så forekommer det vist (selvom det er dyrt).

Overhovedet ikke, det kommer jeg også ind på i indlæg nummer 2 :-).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Casper Schneidereit:

Kasper:

Overhovedet ikke, det kommer jeg også ind på i indlæg nummer 2 :-).

Jeg skal blive bedre til at læse tråde i bagvendt rækkefølge; jeg skal blive bedre til at læse...; jeg skal blive bedre... ;)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
http://www.concept-i.dk/blog/garanti-for-topplaceringer.html

Med viden om emnet (et hvilket som helst emne) er fup og fakta jo altid meget indlysende, men som alm. uvidende forbruger, kan man jo ikke altid undersøge alting til bunds og meget ofte lader vi os overbevise af en tillidsvækkende sælger. Hvilket også burde være i orden.

Hvis du køber et fint jakkesæt i silke, vil du jo også gøre sælger og/eller producenten ansvarlig for det ødelagte tøj, der efter deres anbefaling blev både vasket og centrifugeret. Selvom du egentlig selv kunne have undersøgt og fundet ud af, at det kan silke ikke tåle.

Jeg er ikke den første og med garanti!.. heller ikke den sidste der hoppede i denne (SEO) fælde, derfor vil jeg ikke acceptere uden videre. Der må en advarsels trekant op her ;-)

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)