"When I am alone, I google myself!" ;-) Eén gang i ugen googler jeg lige mig selv; nu ved jeg godt at ikke hedder Lasse Jensen eller Lasse Hansen - men Lasse Burholt; med andre ord et unikt efternavn - og normalt fortæller Google mig der er næsten 3.000 resultater når man søger på "Lasse Burholt" - kun omkring 5-6 resultater plejer at relatere til mig... men så idag tog jeg lige en tjekker... kun 500 resultater relateret til søgning på mit navn...
MEN...
De første 30 søgeresultater - ja de første 30! - var direkte relateret til mig, til noget jeg har kastet i spil - det synes jeg sgu da er cool nok - så her kommer lige listen (da den sikkert er ændret om få dage):
Resultaterne er rækkefølge 1-30:
Min blog; direkte link til lasseburholt.blogspot.com Et indlæg i min blog Direkte link til min AMINO profil Et af mine indlæg på AMINO om de brådne kar i Network Marketing branchen Mit alternative visitkort (picture blog) lasseburholt.com En af mine pressemeddelelser på PRWEB.com (en tester - ikke en "seriøse" pressemeddelelse) Gæstebog - med henvisning til min website Ezi Cut´s gæstebog - et link til min Myspace profil Direkte link til Free Spirits Resources (min iværksætter og networker relateret gruppe på Ryze.com) Min LinkedIn profil Min Blogger profil lasseburholt.com/virusfighter.htm Ryze Business Networking - et indlæg af mig Min Ryze BN profil Min MySpace profil Kommentar på better-internetmarketing.dk Bog-anmeldelse af B.S. Christiansens bog (kommentar på Saxo.com) Mine kontakt- og weboplysninger på Chart.dk burholt.dk/asien.htm (et indsamlingsinitiativ ifm. Tsunamien) bbc-network.ryze.com (meddelelse om fremgangen på Free Spirits Network) Guestbook hos deMib.dk Tysk debat om million-sagsanlægget fra 2003 + billeder af mig Personprofil ifm. skolebestyrelsesvalget i 2006 Artikel-indlæg på Netdoktor.dk Min blog på TV2.dk Exercise is brainpower - artikel på coachingco/Susan Lynch web
Jeg synes da det er cool! - at en søgning på mig giver 30 direkte resultater som faktisk linker direkte til mig (eller næsten direkte: et klik på resultaterne giver jo umiddelbart efter mulighed for at nå mig direkte).
Ikke helt dumt... og slet ikke hvis man leder efter mig - altså vil i kontakt med mig ;-) - Nu skal der jo så bare arbejdes på at "man vil i kontakt" med undertegnede--- det er jo så en helt anden sag ;-)
GOD PÅSKE!
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Flot Lasse. Man kan jo så konkludere at det virker at være aktiv på div. fora, blogs m.m. Så er det spændende at se hvor meget forretning det giver dig, eller allerede har givet.
Jeg har selv kun beskedne 8 ud af 10 hits på 1. side og det er Amino, Jci og Maduniverset jeg kommer 'frem' på.
Tina
Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!
Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk
Dato: 06-04-2007 11:11:15 Forfatter: Tina Finnerup Så er det spændende at se hvor meget forretning det giver dig, eller allerede har givet.
Ja, det er jo så lige det - men kan konkludere at det alt andet end lige giver - og har givet - masser af kontakter... og kan jo så samtidig glæde mig over at der blandt de første 30 resultater ikke findes noget crap; altså noget skidt hverken om mig eller hvor jeg har kastet noget fuldstændig galimatias på nettet. Så bottomline må da være, at hvis man googler mig for lige at se hvem jeg er (hvis man har læst eller andet jeg har skrevet) så er det objektiv info om mig man render på - og helhedsindtrykket snarere hælder til den positive side ;-)
Du nævner JCI... jeg flirter lidt med JCI her i Frederikshavn - men er ikke kommet ordentligt ind i rutiner med de månedlige sammenkomster, da de ofte ramler sammen med andre "tillidsposter"... har sådan helt konkret ikke helt fundet ud hvad min rolle skal være i JCI sammenhæng - men er da helt overbevist om at det skaber grobund for et godt netværk... og så har jeg da været med til at race gocart den første gang jeg var med-- altid skææægt - se www.burholt.dk
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ja, umiddelbart "godt gået" - men samtidig er det jo et udtryk for hvor god Google er - og hvor meget bedre de bliver til at give de resultater man har brug for i sine søgninger... selvsamme grund til at mange SEO´er har grå hår i hovedet ;-)
Førhen når man søgte på "lasse burholt" fik man jo en milliard resultater, fordi alt der relaterede til alle Lasse´erne outthere også kom med... derfor er det cool at andre ved navn Lasse eller med mit efternavn først blander sig i resultaterne fra resultat 31 ;-)
MVH
Men jeg tjekkede lige med mit helt almindelige navn.
Og.... jeg ligger nr. 1 og 2 på Google i dag!
For første gang med min hypnosevirksomhed, som forøvrigt også er støt voksende for tiden.
Mvh
Marianne Christensen
Det er da bare total iorden! --- netop dit navn er jo et af dem der lidt lettere forsvinder i mængden, da "Christensen" er ret udbredt - så det er godt at høre at du ligger så godt ;-)
MVH
Alt det der med de første 30 resultater er selvfølgelig meget godt ;), men kan Du slå denne:
1. Jeg ligger øverst på Google på søgesætningen: - knive til at slå rådyr ihjel med - 2. Der er vitterlig én der har søgt på knive til at slå rådyr ihjel med på Google, og har fundet mig derigennem.
Det synes jeg er lidt fascinerende :)
(Og jeg der troede at jægere slog rådyrene ihjel med en riffel eller bue og pil).