Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart a webshop - domæner, webhotel..?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:40

Hej Theis

Hvis søgemaskineoptimering er vigtigt for dig er vi ved at lægge sidste hånd på en SEO optimeret shopløsning til WordPress.

Der genereres ikke DC content

Bl.a. genererer systemet ikke DC content som efterfølgende må løses med alle mulige hovsaløsninger (som det sker med en del andre systemer).

Der genereres ikke sider man ikke ønsker indekseret (som i Magento hvor det oftest bliver hovsaløst i robots.txt, den løsning gør så at URL´er kan indekseres uden indhold).

I vores system kan alt styres med NoIndex ned på produktniveau så man kan styre præcis hvilke sider, kategorier og produkter der skal indekseres. Derudover bliver der slet ikke genereret alle disse systemsider man ikke ønsker indekseret af Google.

Pris fra 149,- ekskl moms pr. måned - support inkluderet

Selvom du ønsker unikt design kan du komme i gang for under 10.000,- ekskl moms. Abonnement koster fra 149,-/måned ekskl. moms. Med i abonnementet følger support på shoppen så du løbende kan få support hvis du har brug for det. Hvis du kan bruge et af vores standarddesign og vi blot ændre farver bliver det endnu billigere, et standarddesign eksempel kan ses her: Standard design grøn

Ekstra funktioner

Der kan tilvælges forskellige features som rabatkuponner som kan inddeles i serier så man kan spores hvad der giver salg. På hver ordre kan man se referer, så man kan se hvilke søgeord personen evt er kommet fra, eller hvilket link de er kommet fra.

Der er også mulighed for at indsætte købsknapper i artikler, så man på den måde kan skrive artikler meget målrettet bestemt ord og opsætte en salgsartikel præcis som man ønsker og derpå indsætte købsknapper så man kan lægge varen i kurven direkte i artiklen.

Derudover kommer der mulighed for at skrive pakkesedler ud, fakturarer, gavekort og meget mere. Kort sagt alt det som 90% efterspørger. De sidste 10% som ønsker at handle i 40 forskellige valutaer i 30 lande med forskellige momssatser skal enten vælge et andet system eller få en pris på at få kodet præcis det de ønsker, inden vi går i gang med projektet.

Open source - fuld adgang

WordPress er open source så der kan benyttes alle de ekstra plug-ins man ønsker.

Hvis man ønsker ekstra specialfunktioner og man ønsker at indhente tilbud fra andre end os er man velkommen til dette. Du har som kunde FTP-adgang og eksterne leverandører må gerne arbejde med systemet så længe kunden giver os besked og det koordineres med os. Da vi har udviklet systemet fra bunden kender vi det naturligvis 110% og vi kan derfor give en meget skarp pris på udvidelser, så vi regner ikke med at der bliver brug for andre udviklere, men det er en rar sikkerhed at have som kunde.

Ulemper ved vores shop fremfor de store etablerede

Systemer som Magento og Prestashop har ekstremt mange funktioner som de fleste aldrig bruger, vi kan naturligvis ikke tilbyde samme antal funktioner som udgangspunkt. De etablerede systemer lider dog for det meste af nogle grundlæggende SEO-fejl og det er her vores system står LANGT stærkere.Så kort sagt har vores system langt færre funktioner og er bedre SEO-optimeret end LANGT de fleste shopsystemer der leveres. Hvis du skulle ønske nogle ekstra funktioner, så kan det naturligvis bare kodes.

Et godt eksempel på en shopløsning med dårlig SEO kan ses i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/t/136100.aspx?PageIndex=1

Det må være ærgerligt at have betalt for en ny shop og derefter finde ud af at man skal bruge en formue på at rette SEO fejl bagefter. Rosenstand vurderer at alene gennemgangen vil tage 7-8 timer, derefter kommer fejlrettelserne.

Selvom fejlene umiddelbart er rettet er det ofte sket på måder der ikke er hensigtsmæssige da det egentlig bare er lappeløsning som tilføjelser i robots.txt.

Demo af shoppen

Du er velkommen til at skrive en mail til tf@webcoders.dk hvis du ønsker at få tilsendt demo login til kontrolpanelet når vi har noget klar til at vise frem.

Den første shop går i luften om en uges tid, herefter skal vi i gang med at kode ekstra funktioner og opsætte de shops der er forudbestilt.

Du og andre er også meget velkomne til at ringe på 36 96 51 36 (9-15) hvis I ønsker at høre om hvad systemet kan og sikre det dækker dine behov.

Med venlig hilsen

Thomas Frost
Webcoders.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 14:15

Hehe.. så kører salgssmøren igen.

Wordpress tager 1 minut at sætte op - men desværre er platformen en virussvamp uden lige. Der skal ikke mange mindre godt udviklede plugins fra det brede community før der kan opstå driftproblemer og din side i værste fald er lagt ned. Der er rigtig mange WP fanboys - og tag ikke fejl - jeg synes på mange områder WP er en fantastisk platform for nybegyndere - især til at blogge (hvilket den er lavet til), men jeg ville godt nok være ked af at basere en shop læsning på den platform alene ud fra et sikkerhedsmæssigt perspektiv. 

Igen - vælg ikke folk på salgssmøren. Hvis du vælger en open source løsning så skal du UANSET hvilken udbyder du går til tjekke hvordan du er stillet i forhold til hvis der opstår problemer. RIGTIG mange udbydere og såkaldte udviklere lover guld og grønne skove - men når så problemet opstår så vasker de hænder fordi det jo er 'open source' og de ikke mener de har den tekniske vedligeholdelse.

Jeg kan ikke understrege det kraftigt nok:

HVIS DU VÆLGER EN OPEN SOURCE LØSNING SKAL DET FREMGÅ KLART I KONTRAKTEN AT AL TEKNISK DRIFT & VEDLIGEHOLDELSE AF PLATFORMEN TIL HVER EN TID ER PÅHVILER UDBYDEREN - HVILKET UBYDEREN SKAL SKRIVE UNDER PÅ. 

Få nogen der har forstand til at tjekke den slags - også eftersom din erfaring tydeligvis er begrænset og da du ikke er myndig endnu. 

@Thomas: jeres løsning lyder spændende og pøjpøj med den. Siger ikke ovenstående for at stille dig i et dårligt lys for har ikke erfaring med jeres services. Det er blot min ærlige mening om platformen og min erfaring Open Source generelt. F.eks. er et system som Wordpress så udbredt og let tilgængeligt at selv en paphat kan opsætte en Wordpress løsning op uden at ane hvad der er op og ned på systemet når det kommer til stykket.  

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:46

@Mads

Meget enig i dit indlæg. Omkring sikkerhed er det i høj grad et spørgsmål om at udviklerne har deres ting i orden. Alle systemer kan hackes hvad enten det er WordPress, Magento, Prestashop eller systemer lavet fra bunden.

Vi kommer til at tilbyde to løsninger hvor den ene er den åbne som kunden selv har alt adgang til og den lukkede hvor vi sørger for alt. Den sidste har vi dig ikke gennemarbejder helt til bunds da der jo vil være en del begrænsninger i den. F.eks et meget begrænset udvalg af ekstra plug-in.

Alt det skal der laves materiale omkring, men lige nu er fokus på at få systemet færdigt og komme i luften og få nogle erfaringer med systemet.

Omkring dit sidste linje så er jeg enig i at enhver kan sætte en WordPress op fra bunden, men de færreste kan udvikle et komplet shopmodul fra bunden som ikke giver DC content og som generelt er langt bedre søgeoptimeret end de konkurrerende systemer Wink

Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:28

Tak for alle jeres svar! Jeg er stadig lidt forvirret, men det var fedt at få nogle konkrete bud på, hvad jeg skal forholde mig til. 

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 11:20

@Theis

Det kan jeg godt forstå - så mange modstridende svar forvirrer nok i første omgang mere end de gavner, men det er nu engang også en bredt område = mange meninger og erfaringer....og ikke mindst sælgere med en agenda :-)

Du indledte tråden med at fortælle at du ville få en it-kyndig til at opsætte siden. Mit bedste råd til dig vil være at hvis du kender en af slagsen personligt som du har tillid til så vend dit projekt med vedkommende før du går i gang - gerne med udgangspunkt med anbefalinger i tråden her.

For at summere lidt op:

Open source systemer

• OSCommerce er er kørt agterud af f.eks. Magento og Prestashop.
  • Wordpress er ikke mit favoritvalg pga. sikkerhedsissues (andre er her uenige - det må de om)

Konklusion: Hvis du vælger open source er det alfa omega at du finder en ansvarlig udbyder der tager sig af alt det tekniske INKLUSIV løbende vedligehold og opdateringer + tager ansvar for plugins. Ofte resulterer opdateringer på open source systemer og plugins i at nogle funktioner ikke virker som de skal. Sørg for at have din ryg fri for den slags bøvl i kontrakten med udbyderen hvis du vælger open source. 
Closed source systemer
  • Her er fordelen at du er dækket ind på vedligeholdelsen ofte for en fast månedligt gebyr som du nok alligevel ville have brugt på hosting af open source. Kan godt være udgiften pr md er en anelse højere, men generelt kommer du rigtig langt for ml. 150 og 300 kr md. For de få ekstra håndører om måneden er med rette udbyder sikret et system i konstant udvikling hvor man ikke bøvler med updates og lignende. 

• Scannet og Dandomain systemer er en mulighed ift. det danske marked - men de ikke ligefrem er de mest innovative.
  • Magento Go (fungerer med DIBS - men endnu ikke epay - selv de løbede rykker Magento teamet)
  • Adobe BC (har linket til egen side fordi jeg er forhandler og der står noget info på dansk. Jeg vil dog først kunne anbefale denne løsning til dig og andre på det danske marked primo 2012. Vi er bl.a. ved at oversætte systemet til dansk)
  • Andre løsninger er primært rettet mod engelsksproget marked og derfor ikke relevant hvis man vil sælge til DK kunder.
  • TDC / 123hjemmeside (hehe... er sikker på at Thomas kan klare lidt gas. TDC understøtter kun DIBS til kreditkortsbetaling)

Online betaling (payment geteways)
  • DIBS (dyrt - ca 300 /md)
  • ePay (billigt - ca 100 md )
  • PayPal (kan integreres med de fleste men der er nogle transaktionsgebyrer)
  • Der findes et ton af slagsen
90% af rådene på Amino er inhabile fordi de plejer egne interesser - men håber det alt andet lige giver dig et overblik over nogle af mulighederne! :-)

Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:12

Mads: Fedt med en opsummering, det gav lidt overblik! Tak for hjælpen - jeg brygger videre og ser hvad jeg finder ud af. Kan jeg kontakte dig, hvis jeg løber panden mod muren?

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 12:53

@Theis: Naturligvis må du det - god vind med projektet og god weekend!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)