Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en lille projekt kan du hjælpe

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal altså passe på din seriøsitet. Et er at gøre sig en iagttagelse fx om sammenhæng mellem hårfarve og parholdsproblemer - noget andet er at fremsætte en teori om, hvad sammenhængen så kan skyldes: Hvorfor betyder hårfarven noget.

Når du så har fremsat din teori skal du vise at den stemmer overens med virkeligheden med en vis sandsynlighed. Lige som du skal kunne udelukke andre faktorer. 

Og fordi er evt. er talmæssig overensstemmelse betyder det ikke, at sammenhængen skyldes den faktor, du undersøger (hårfarven).

Jeg tror da gerne, at du har gjort dig de iagttagelser, du nævner, men lad det blive ved det. Du får ingen problemer ved at sige dette videre til medier og andre. Men at kalde det forskning eller blot en undersøgelse - dén går ikke på de præmisser. 

Bliv ved at videregive, hvad du har lagt mærke til i din praksis

/Marianne

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:51

Hans Stokholm Kjer:

Men måske er det heller ikke seriøse medier, der har kontaktet dig, og så kan det jo være ligegyldigt med valide resultater.

Venlig hilsen

Hans

Yes

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Hvis det, du laver, skal have karakter af forskning, er der nogle videnskabelige principper, der skal overholdes, og det gør du altså ikke ved en internetbaseret undesøgelse af et iværksætterforums brugeres og deres aktuelle partneres hårfarve.
Resultatet er helt tilfældigt, og kan ikke bruges til noget som helst seriøst.

Men måske er det heller ikke seriøse medier, der har kontaktet dig, og så kan det jo være ligegyldigt med valide resultater.

I al den tid der har eksisteret dameblade, har "damerne" jo troet på, at du kunne teste dig til alt muligt ved at besvare en række spørgsmål:

Test din partner...

Test dit parforhold...

Test jeres sexliv

etc. etc. etc.

Så at få input fra en bred skare fra et online forum, hvad enten det så er et iværksætter forum eller noget helt andet, vil jeg da faktisk sige er et kæmpe løft - i forhold til, hvordan målgruppen ellers har været vant til at "teste" ting. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:07

Lone Ginnerup:

Kan man af din teori udlede at det "grå guld" har frit valg på alle hylder?

lol

Yes

Ja det er da rart og høre, men hvad med de skaldede ?

Ja det grå guld har det godt og er efterspurte, se bare også på de nye nettebeskæftigelses tal med 14.000 som samlet merbeskæftigelse. Og totalt faldt den sammlede nettobeskæftigelse med 21.000. Spørg bare i Netto's personaleafdeling.

Jeg tror jeg vil "forske" i farverne betydning for sammenhold livet igennem.Wink

Og herigennnem i praksis råde til visse farvekombinationer, på vægge m.m. Jeg skal nok lade det blive private ved iagttagelse, og ikke kalde det forsknimng. Og ikke få en sag på halsen om videnskabelig uredelighed (Penkowa - Klarlund m.m.).

Men vi lever jo i den grad i mulighedernes land "Parterapiens udfordringer i parforhold med forskellige hårfarver". Et knaldtilbud til et weekendkursus, kombineret med et minikursus i "at sådan istandsætter du din nye lejlighed, da du valgte forkert hårfarve på din nu tiligere partner" . Udfra devisen bliver vi nødt til at accepterer skilsmisser, accepterer vi ikke ulykkkelige mennesker.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

I denne undersøgelse har jeg fokus på hårfarven, jeg ahr en teori om at man prøver at finde en partner som har den samme hårfrave som ens selv, de par har også en større chance for at oveleve i længden og har mindst problemer.

Faktisk ud af 78 par kan jeg konkludere at 60 af de par der kommer i parterapi har forskellige hårfarver!!!

Din teori bygger på manglende viden om statistik.

I min omgangskreds kan jeg konkludere at, ud af 78 par er der 75 par der har forskellig hårfarve. Så når du har 18 par ud af 78 med samme hårfarve, i din konsultation - så er de faktisk overrepræsenteret i forhold til min kontrolgruppe.

Så din teori må vendes om, set ud fra de fakta vi har på bordet nu.

:-)
/Brian 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

seriøs ikke serios medie, kan jeg ikke tage stilling til. Jeg kun hjælpe diverse medier at besvare deres sp. Ja dameblade artikler er som regel baseret på små ligegyldige undersøgelser, men sådan er det jo.

jeg kalder min undersøgelse ikke for forskning men"måske forskning" det betyde rmåske kommende forskning, i er altså nøde til at læse hvad jeg skriver....

ang skaldede mennesker, så ingen er blevet født som skaldet......ikke hvad jeg ved....:)

og Brian har du din egen terapi praksis? HVordan kan du så vurdere at de folk som du kender har eller ikke ahr alvorlige problemer, og kan du vurdere deres problemer "slåskampe"?

de kunder jeg få er folk der har virkelig behov for hjælp og min erfaring er at de par der kommer mest med de største prob er par der har forskelige hårfarver.

Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:59

parterapeuten:
og Brian har du din egen terapi praksis? HVordan kan du så vurdere at de folk som du kender har eller ikke ahr alvorlige problemer, og kan du vurdere deres problemer "slåskampe"?

Nej, men det er heller ikke relevant i denne sammenhæng, jeg angriber ikke din viden omkring terapi men udelukkende din manglende indsigt i statistik.

parterapeuten:
de kunder jeg få er folk der har virkelig behov for hjælp og min erfaring er at de par der kommer mest med de største prob er par der har forskelige hårfarver.

Igen, du skal virkelig sætte dig ind i hvad statistik og normalfordeling er, før du laver den slags konklusioner.

Hvis vi forudsætter at der i befolkningen som helhed er 8 par med forskellig hårfarve ud af hver ti par.
Hvis der så kommer 7 par med forskellig hårfarve for hver ti par i din praksis, så vil du konkludere at par med forskellig hårfarve har større "risiko" for problemer i parforholdet, end par der har ens hårfarve.
Sådan virker livets regnemaskine ikke, du bliver nødt til at kigge på normalfordelingen når du arbejder med statistik. 

Se mere her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Normalfordeling
http://www.mat1.dk/Statistik.pdf 
http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Matematik_og_statistik/Sandsynlighedsregning_og_stokastisk_proces/normalfordeling 

Jeg hopper ud af tråden her, hvis ikke dette indlæg er fyldestgørende så rækker mine pædagogiske evner ikke længere ;-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 15:59

Jeg har lige nu samme farve som min kæreste, men det er kun i en kort periode da jeg prøvede at farve mit hår.., Ellers er jeg blond og hun er brunette.

:) Håber du kan bruge dette til hjælp :)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:29

parterapeuten:

Der er masser parforhold, hvor det går skidt, som ikke går til parterapeut. Hvad kan du så udlede af det ?
Måske er de par, hvor det går godt begge venstrehåndede ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:50

Det her må være en stor vits - hvis ikke, så er det en sørgelig forestilling.

Jøsses et sted at gå i terapi,

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)