Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en lille projekt kan du hjælpe

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

jeg er i gang med en lille projekt/måske en mindre forskning der handler om par.

Efter jeg har været terapeut i nogle år har jeg bemærket at der er en vis tendens hvilke slags partnere vi tiltrækker, og hvilke slags par har en større chance for at overleve i længden.

Der er mange nuancer der spiller en rolle, men teori at lige tiltrække lige er det mest interessante.

I denne undersøgelse har jeg fokus på hårfarven, jeg ahr en teori om at man prøver at finde en partner som har den samme hårfrave som ens selv, de par har også en større chance for at oveleve i længden og har mindst problemer.

Faktisk ud af 78 par kan jeg konkludere at 60 af de par der kommer i parterapi har forskellige hårfarver!!!

derfor kan du også være sød og evt fortælle mig hvilke en hår farve fra naturens side du har , og havd med din partner?

hvilken en hårfarve har din partner?

beskriv din hårfarve i idlægget og din partners

i afstemning skal du skrive om din partners hårfarve fraviger fra din

• ja den fraviger fra ming (58,3%)
  • nej den fraviger ikke fra min (41,7%)
  • Totalt antal stemmer: 24
  • Afstemning sluttede: 12/12/2011

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

stadig inegn der har klikket på hårfarven?

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

For mit vedkommende er hårfarven blond blond/brun. Min partners er helt sort.

mvh

Jonas

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville umiddelbart være en lille smule skeptisk hvis jeg gik i terapi sammen med min kone, og så terepeuten sad og gloede på min hårfarve. Et er at jeg stort set er skaldet, men at det skulle have noget som helst at gøre med vores eventuelle problemer er i min verden for langt ude...

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:46

Hvis jeg(vi) var kommet i terapi hos dig, og du gik op i vores hårfarve, ville du ikke se os igen.

Kan man af din teori udlede at det "grå guld" har frit valg på alle hylder?

lol

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der findes masser af forsking på området.
De mest sandsynlige teorier handler om, at vi reagerer på hinandens feromoner.
Teorien er kort beskrevet i dette indslag fra P1: http://www.dr.dk/P1/Videnskabenkort/Udsendelser/2009/01/20090106131837.htm

Og den er grundigere beskrevet masser af andre steder.

Jeg tror, vi skal lade de rigtige forskere om at forske i den slags.
Du skal have gang i rigtig mange svar og en masse statististisk matematik for at kunne komme med et videnskabeligt forsvarligt resultat. Og en konklusion på et for tyndt grundlag risikerer at gøre dig til grin.

I øvrigt finder jeg tanken om, at ens mennesker skulle klare sig bedre end forskellige mennesker facistoid. Hvis man endelig skulle hælde til en teori om hårfarve og pardannelse, ville det for mig at se være mest naturligt, om man søgte gener, der afviger fra éns egne. Men hvorvidt og hvordan det så påvirker evnen til at håndtere et parforhold i en moderne verden, tror jeg simpelt hen ikke på, man kan forske sig frem til.

For at det kunne lade sig gøre skulle man jo først kunne opstille kriterier for et vellykket parforhold. Er det vellykket, hvis man går gråt og kedeligt gennem livet uden konflikter og får sin pension og en smuk begravelse? Eller er det vellykket, hvis gang på gang kommer i konflikter og derved udvikler sig personligt og lærer at håndtere hinandnes forskelligheder?
Jeg har ikke svaret - jeg har heller ikke ideen til, hvordan man skulle kunne måle disse ting på en måde, så det giver videnskabelig mening.

Jeg kan ikke rigtig se, hvordan du vil behandle svarene på en givende måde. Er den nuværende partner mere interessant end de foregående og de evt. kommende? Du ved jo ikke, om folk der svarer har det godt eller skidt med hinanden.

God vind med dit projekt.

Hans

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:05

parterapeuten:
Faktisk ud af 78 par kan jeg konkludere at 60 af de par der kommer i parterapi har forskellige hårfarver!!!

Det må jeg nok sige. Har du overvejet, om det kan have noget at gøre med sandsynligheden for, at begge partnere har samme hårfarve?

Du skulle måske nærmere overveje, hvordan den her tråd påvirker din troværdighed, når du kalder det forskning.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

man kan godt lave en terapeutisk forskning som man kan bruge til forskellige ting....., nu kontakter mig medier ang diverse par sp, forleden måned fik jeg et opkald og skulle undersøge hvem taget mest på af vægt i et parforhold og hvorfor...., nu skl JEG BRUGE DET MED HÅRFARVEN...så det er ikke ligefrem mig der går og finder på diverse ting.....det er udelukkende efterspørgsel fra medier....

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:09

Om det har den store betydning hvordan et parforhold udvikler sig ang hår farve, så har du fået et svar fra mig :)

God weekend.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

parterapeuten:
nu skl JEG BRUGE DET MED HÅRFARVEN...så det er ikke ligefrem mig der går og finder på diverse ting.....det er udelukkende efterspørgsel fra medier....

Dejligt for dig, at du får noget medieomtale. Tillykke med det.
Linker du lige til artiklen, når den bliver offentliggjort.

Pas på med at kalde det forskning overfor medierne.
Hvis det, du laver, skal have karakter af forskning, er der nogle videnskabelige principper, der skal overholdes, og det gør du altså ikke ved en internetbaseret undesøgelse af et iværksætterforums brugeres og deres aktuelle partneres hårfarve.
Resultatet er helt tilfældigt, og kan ikke bruges til noget som helst seriøst.

Men måske er det heller ikke seriøse medier, der har kontaktet dig, og så kan det jo være ligegyldigt med valide resultater.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)