Kære venner Jeg har igennem det sidste halve år advaret jer om de løgne, som styrer bl.a. aktiemarkederne. Om hvordan Fed med deres "dealerdrenge" og ECB forsøger at styre udviklingen, med en masse hjælp fra diverse medier, som er med til at bilde folk alt muligt ind. Om inkompetente politiske "ledere" som hele tiden skyder skylden på alle andre bl.a. de "frygtelige spekulanter" som short-seller markedet. Sandheden er jo, at markederne har brug for disse Short-sellere bl.a. for at undgå vanvittige prisbobler drevet frem af centralbankerne. Her vil jeg gerne henvise til "dagens synspunkt" fra Berlingske Tidende fra i dag, hvor Bjørn Sibbern, adm. direktør for Københavns fondsbørs giver sin mening om shorthandel. Verdens politikerne ønsker åbenbart ikke at tage deres ansvar for at have ført os ud på afgrundens rand. Det er politikerne (som vi selv, i de vestlige demokratier, har valgt) som har ansvaret for de nuværende ekstreme gældsproblemer landene og verden står overfor. Politikerne bærer et gigantisk ansvar for, at krisen overhovedet er opstået, dernæst for at benægte årsagen til krisen og deres eget medansvar. Og herefter forværre krisen til et niveau, hvor der ikke længere er nogen vej tilbage, end at hele den vestlige verden og hermed hele verden formentlig bliver kastet ud i en lang periode med réel fattigdom for rigtig mange mennesker. Investeringsbankerne med Fed i ryggen kæmper lige nu en hård kamp for at holde "Løgnen" intakt. Så sent som i går da forbrugertillidstallet for USA faldt til det laveste niveau i mere end 2 år og er tilbage på niveauer da 1. halvdel af krisen rasede. "Bull-drengene" formåede i går at få S&P 500 op over 1212, og er nu ved at løbe tør for damp. Jeg ser frem til de nøgletal, der kommer fra USA torsdag og fredag, som forhåbentlig vil vise sandheden for os alle. Imens lader den amerikanske centralbank Fed meget belejligt "sive", at de er klar med en ny kreativ QE3....... vel i et håb om at holde lidt længere liv i LØGNEN. Jeg vil citerer én af verdens store ledere: "Den ærlige, som afskyr løgn og søger sandhed, han kommer til mig" - Jesus Kristus Vær opmærksom Forvent det bedste - forbered dig på det værste Kh. Jens L. More
|
Jeg har desværre ikke læst alle dine tidligere indlæg, men der er ingen tvivl om, at det er et meget usikkert aktie marked/finansielle marked.
Hvad ville du foreslå, hvor en lille opsparing burde placeres, hvis pengene nu står på en almindelig bankkonto?