Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 13 ud af 17 (163 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, så er jeg med på din pointe. 

Jeg fik dog jævnligt mail om nedetid over en periode og havde mine problemer med at tilgå domænet via http og ftp. Det var også forstyrrende billigt dengang til at være en Windows server. De var ellers ret dyre dengang.

Jeg sad ikke og legede med DNS dengang. Det gør jeg kun nu fordi jeg har læst om SEO og jeg derfor er nødt til at finde ud af en 301 Redirects på en Windows server til at virke. Det var dog ingen af buddene der virkede, så jeg gad ikke at spilde mere tid på det i dag, og flyttede den derfor over på en Linux server hvor det er mere ligetil.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

Kasper:

Brian Reinhold Jensen:

Kristian:
Hvordan får jeg så slået domænet (her tænker du vel på Automag.dk?) helt ud af spillet?

Google har ikke længere indekseret sider fra automag.dk eller www.automag.dk. Du kan kontrollere ved at skrive site:www.domain.tld (med det ønskede domæne) i søgefeltet på google.dk

Efter min bedste overbevisning er du ikke ramt af DC på den konto.

/Brian

Det ville jeg ikke være så skråsikker på. Jeg fandt linket via Google på en søgning på en af automobilets titler, så der er ting og sager, der ligger og kæmper og taber til Googles vurderingsalgoritme, der bedømmer, hvad der er original og hvad der er kopi.

Beklager, min fejl.  "Forandringernes år for volvo" leder til leder til bilmodeller.dk, der byder på en titel og brødtekst med samme ordlyd, som den der findes på automobilet. Bilmodeller-artiklen leder så videre til automag.dk.

Det er knivskarpt observeret af Kasper! 

Nu er spørgsmålet så hvordan Kristian bedst får ryddet op i sagen. Hvad siger panelet?

Her er i hvert fald et par muligheder:

• Køb automag.dk tilbage fra kineserne og 301 redirect det over til dit nye site (som det ideelt set skulle være sket fra starten)
  • Ring til Lasse som ejer bilmodel.dk og spørg han ikke nok vil hjælpe dig ved enten (i prioriteret rækkefølge) at 301-redirecte sine automag-sider til dit nye site, eller at ændre alle links fra automag til automobilet eller at slette alle indlæg med automag links i (det er blindgyder alligevel nu)
  • Sende en ny reconsideration request til Google med de nye informationer/ teorier om årsagen i.
Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Derudover ser det også ud til, at der er ligger masse snippets på Facebook med no-follow links. Dem ville jeg personligt slette, indtil du er tilbage i varmen hos Google.

Så status er: At dit indhold i forskellige udfoldede versioner findes på fire forskellige sites, herunder Faceboo, som har en tårnhøj PageRank og TrustRank.

Det bekræfter tesen om, at man altid skal kigge på arkitektur + duplicate content først, hvis man ikke ranker, som man forventer, man bør ranke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06

Og for at det ikke skal være løgn, så er der også masser af indhold på TweetMeme med do-follow links til automag.dk

Fx: http://tweetmeme.com/story/2450504843/aston-martin-one-77-far-gigantisk-motor-biler-og-motor

Slutteligt ser det ud til, at en lang række domænetjekkertjenester har sakset indhold fra automag.dk.

Hvis der kun er tale om snippets -- altså titlen og de første to-tre linjer, så kan problemet måske fikset ved at omskrive disse. Og det skal ske inden du be'r Google revurdere sitet.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:

Det er knivskarpt observeret af Kasper! 

Nu er spørgsmålet så hvordan Kristian bedst får ryddet op i sagen. Hvad siger panelet?

Helt enig, det er skisme godt set Kasper.

Mht. oprydning, så tror jeg at et tilbagekøb af automag.dk kan blive lidt dyrt, måske kan domæneklagenævnet bruges. Den nuværende indhaver har jo helt åbentlyst salg af domænet for øje.
Og så kan der redirectes korrekt.

Ring til Lasse, er ihvertfald noget der kan gøres her og nu, så det vil jeg da foreslå bliver gjort med det samme. Det værste der kan ske er at der ikke sker noget.

Der er også lidt intern DC på automobilet.dk, jeg faldt lige over disse to der er "tæt på" identiske:
http://automobilet.dk/tag/volvo/
http://automobilet.dk/tag/v60/ 

Der er muligvis flere, jeg har ikke lavet en egentlig analyse, blot browset lidt.

/Brian

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Helt ude af kontekst:

Bliver altså glad og rørt, når jeg følger sådan en tråd som denne Big Smile

Så mange vildt kompetente mennesker, der yder deres bedste for at hjælpe.
Det er Amino, når det er allerbedst Yes 

De bedste hilsner

Lotte

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:29

Jeg vil prøve at kontakte Bilmodel.dk og se, hvad de kan gøre. Når du skriver "snippets" på Facebook, Kasper, hentyder du så til opslagene på Automobilets FB-side?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Kristian:

Jeg vil prøve at kontakte Bilmodel.dk og se, hvad de kan gøre. Når du skriver "snippets" på Facebook, Kasper, hentyder du så til opslagene på Automobilets FB-side?

Jeps.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00

Går det fremad med sitets synlighed online, Kristian? Noget nyt fra bilmodeller-manden?

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:14

Jeg tog en ret drastisk beslutning for et par dage siden, og bestilte et nyt "friskt" domæne, hvor mine skriblerier om biler kan fortsættes. Det jeg så har gjort er, at lade de gamle Automag-indlæg ligge på Automobilet (for det er vel blandt dem evt. "duplicate content" ligger og spøger), mens de indlæg jeg har skrevet i Automobilet-tiden (altså siden i vinter) er blevet flyttet til mit nye domæne med dertil hørende 301-redirects. Lige nu redirectes man til det nye domæne, når man forsøger at komme ind på Automobilet, men det kan godt være jeg skal nøjes med at redirecte indlægs-URL'erne og ikke forside URL'en (altså automobilet.dk). Under alle omstændigheder skulle instruktionerne hos Google til flytning af et website være fulgt til punkt og prikke.

Det korte af det lange er, at jeg nu håber at have "begravet" eventuelle rester fra Automag-tiden, som Google ikke kan lide, på Automobilet. Og så vil jeg selvfølgelig takke jer alle for den hjælp I har bidraget med undervejs i forløbet.

Side 13 ud af 17 (163 indlæg)