|
Jeg vil forresten lige bemærke at forsiden og en anden side blev indekseret for 18 timer siden
|
Jeg vil forresten lige bemærke at forsiden og en anden side blev indekseret for 18 timer siden |
Sparetips på Sparefeber.dk
|
Jeg har oprettet en konto hos Pingdom, så det vil jeg lige monitorere henad vejen. Og så fik jeg følgende svar fra Cliche support: vi er et discount webhotel så du får ikke en server som kan klare alt ;-) Men jeg kan ikke sige noget med mindre jeg har en fejlbesked eller kan fremtvinge fejlen. De oplever altså tilsyneladende ikke problemer. Men der kan jo ikke være fejl i min wp-config, eftersom jeg normalt ikke har problemer med at komme igennem til min blog. |
Jeg synes det er det journalisterne kalder en stramning, at sige at de tilsyneladende ikke oplever problemer - de skriver nærmere at de ikke ønsker at udtale sig. :-) |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Har noget af dit materiale tidligere ligget på bilmodel.dk og automag.dk? Det ser ud til, at dine titler går igen på kryds og tværs af de domæner i hvert fald. Sammenlign fx: http://bilmodel.dk/Nyheder/Forandringernes_%E5r_for_Volvo_19181 |
Tak for tippet. Det var ikke så længe. Var ved at flytte til en anden server. Heller ikke verdens undergang, da jeg først er ved at få sat noget op :-) Jeg ville ikke satse på 100% ærlighed fra webudbydernes side (afhængigt af hvem det er). Jeg havde et bestemt sted og jeg fik mail fra netnationen hele tiden om at der havde været nedetid. Min udbyder påstod dog blankt at der havde været 100% oppetid. Sjovt nok havde jeg så kun fået en enkelt megakort nedetidsmail om en anden udbyder. Netnationen kunne selvfølgelig være partisk ...meeen jeg tror det nu ikke, for jeg fik sjovt nok også kun problemerne når jeg forsøgte at besøge netop det site. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Bilmodel.dk skal jeg ikke kunne udtale mig om. Den side har jeg ikke noget med at gøre. Ellers ja, titlerne er de samme, som da indlæggene lå på Automag. Men jeg var da overbevist om, at Automag var et overstået kapitel, efter jeg havde afmeldt domænet. Det ligger åbenbart stadig og rumsterer derude. |
Hvis vi ta'r dit nedbrud i dag som case, så vil monitoreringstools melde nedetid, men det er for så vidt din skyld, fordi rettighederne på mappen er forkerte (korrigér mig, hvis jeg ta'r fejl). Eller der er rod i dns-pegningen. Eller. Serveren kan jo fint være oppe alligevel. Hvis der skal end to end monitorering, så er der vist ikke nogen danske webhoteludbydere, der vil røre ved det. Og det forstår jeg egentlig godt. |
Men vil det sige, at en stor del af dit materiale tidligere har været online på automag.dk? Det sætter jo problemet i et helt andet lys: duplicate content. Bilmodel.dk ligeså, selvom du ikke har noget med det at gøre. Hvis andre har scrapet dit site, dit indhold har været offline noget tid og nu er online igen på tre forskellige url'er, så er der ikke noget at sige til, at Google er forvirret og vælger at de-ranke dig på stort set samtlige søgetermer. Sad but true. Det bedste ville være at 301-redirecte alle de gamle indlæg på automag.dk til dit nye site. Alternativt får domænet slået helt ud af spillet. |