Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 12 ud af 17 (163 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:

Jeg ville ikke satse på 100% ærlighed fra webudbydernes side (afhængigt af hvem det er). Jeg havde et bestemt sted og jeg fik mail fra netnationen hele tiden om at der havde været nedetid. Min udbyder påstod dog blankt at der havde været 100% oppetid.

Hej Gita,

Husk nu på, at hostingfirmaerne ofte vil holde sig til den helt stringente definition af oppetid. Hvis serveren, hvor din side er hostet har svartider på flere minutter eller andre tilgængelighedsproblemer, vil det ikke nødvendigvis være "nedetid" i teknisk forstand, selvom effekten for dine besøgende er den samme..

Jeg kan kun opfordre folk til at sætte overvågning op på nedetider på deres site og skifte hosting, hvis hostingen over længere tid er af for ringe kvalitet og der ikke sker forbedringer.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:50

Kasper:

Hvis vi ta'r dit nedbrud i dag som case, så vil monitoreringstools melde nedetid, men det er for så vidt din skyld, fordi rettighederne på mappen er forkerte (korrigér mig, hvis jeg ta'r fejl). Eller der er rod i dns-pegningen. Eller.

Serveren kan jo fint være oppe alligevel

Der var ikke været noget servernedbrud i dag. Jeg var i gang med at rode med DSN-pegning. Jeg har ikke peget på andre som skyldige i den forbindelse. Jeg kan ikke se hvad det har med næsten dagligt servernedbrud at gøre. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:52

Jeg importerede de gamle Automag-indlæg til min nye blog i troen om, at der vel ikke kunne være fare for duplicate content, når nu det var flere måneder siden, jeg opsagde Automag-domænet. Så jeg forventede, at de gamle URL's røg ud af WWW ved opsigelsen.

Hvordan får jeg så slået domænet (her tænker du vel på Automag.dk?) helt ud af spillet?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:59

Kristian:
Hvordan får jeg så slået domænet (her tænker du vel på Automag.dk?) helt ud af spillet?

Google har ikke længere indekseret sider fra automag.dk eller www.automag.dk. Du kan kontrollere ved at skrive site:www.domain.tld (med det ønskede domæne) i søgefeltet på google.dk

Efter min bedste overbevisning er du ikke ramt af DC på den konto.

/Brian

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:03

Frank Hellerup Madsen:

Hej Gita,

Husk nu på, at hostingfirmaerne ofte vil holde sig til den helt stringente definition af oppetid. Hvis serveren, hvor din side er hostet har svartider på flere minutter eller andre tilgængelighedsproblemer, vil det ikke nødvendigvis være "nedetid" i teknisk forstand, selvom effekten for dine besøgende er den samme..

Jeg kan kun opfordre folk til at sætte overvågning op på nedetider på deres site og skifte hosting, hvis hostingen over længere tid er af for ringe kvalitet og der ikke sker forbedringer.

Hej Frank,

Jeg tror det var en gut der havde installeret en server på en gammel PC og lejet en fast IP-adresse. Det var i hvert fald ubrugeligt, så jeg måtte finde noget andet.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:12

Det kan du ved at købe domænet fra dem i Kina, der har købt den. Det ser ud til de kun har købt det for at udnytte alle de links der er til domænet. 

Du kan evt også klage til dk-hostmaster.dk hvis du mener du har en grund til du har mere ret til domænet.

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:17

Men som Brian er inde på, lader det ikke til at Google længere indekserer domænet overhovedet. Skulle der så stadig være noget at bekymre sig om, hvad angår duplicate content? 

Jeg har ikke den store interesse i at skulle ud i en større kamp for et gammelt domæne, og jeg kan heller ikke se nødvendigheden af det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24

Gita Street:

Kasper:

Hvis vi ta'r dit nedbrud i dag som case, så vil monitoreringstools melde nedetid, men det er for så vidt din skyld, fordi rettighederne på mappen er forkerte (korrigér mig, hvis jeg ta'r fejl). Eller der er rod i dns-pegningen. Eller.

Serveren kan jo fint være oppe alligevel

Der var ikke været noget servernedbrud i dag. Jeg var i gang med at rode med DSN-pegning. Jeg har ikke peget på andre som skyldige i den forbindelse. Jeg kan ikke se hvad det har med næsten dagligt servernedbrud at gøre. 

Forskellen mellem et site, der er nede, og som bli'r meldt nede af fx Pingdom, AreYourSitesUp, osv. -- men hvis grundlæggende server snurrer fint og melder alt grønt hos hostingudbyderen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

Brian Reinhold Jensen:

Kristian:

Google har ikke længere indekseret sider fra automag.dk eller www.automag.dk. Du kan kontrollere ved at skrive site:www.domain.tld (med det ønskede domæne) i søgefeltet på google.dk

/Brian

Det ville jeg ikke være så skråsikker på. Jeg fandt linket via Google på en søgning på en af automobilets titler, så der er ting og sager, der ligger og kæmper og taber til Googles vurderingsalgoritme, der bedømmer, hvad der er original og hvad der er kopi.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

Brian Reinhold Jensen:

Kristian:

/Brian

Det ville jeg ikke være så skråsikker på. Jeg fandt linket via Google på en søgning på en af automobilets titler, så der er ting og sager, der ligger og kæmper og taber til Googles vurderingsalgoritme, der bedømmer, hvad der er original og hvad der er kopi.

Beklager, min fejl.  "Forandringernes år for volvo" leder til leder til bilmodeller.dk, der byder på en titel og brødtekst med samme ordlyd, som den der findes på automobilet. Bilmodeller-artiklen leder så videre til automag.dk.

Side 12 ud af 17 (163 indlæg)