Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den rette virksomhed i et villakvarter i udkanten af byen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alle Amino'er Rigtig god og inspirerende hjemmeside! gør mig hvergang klogere!

Jeg har købt et hus i Viborg i et villakvater i bykanten det vil sige 1.9 km fra centrum.

Der hører et erhverv til huset som ligger på hjørnet af en vej med 2 krydsninger og ud mod vejen rigtig god placering og synlig. Der er både lejligheder og villaere og skole i nærheden og 1.5-2 km ligger lidl på den anden side af en storvej med meget trafik så det er lidt besværligt at nå til lidl på gåben. Men Jeg tænker på en kiosk er vejen frem i det område erhvervet er 86kvm og bruges lige nu som solcenter af tidligere ejer.

Mit spørgsmål er : Hvad er den rette virksomhed i sådan et område ?? er det et solcenter, kiosk, netcafe, cafe? kaffebar, eller helt trejde ?? det skal siges jeg har ikke haft virksomhed før, har kun haft en del fabriks arbejde og service arbejde. Har læst HG og har lidt forstand på regnskab og salg

tusind tak for jeres svar!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:40

Altså hvis tidligere ejer har drejet et solcenter og det har været en god forretning, så kunne en idé vel være at lave det igen, hvis kunderne allerede kender stedet og så er der jo et nogenlunde eksisterende kundegrundlag ift. evt. finansiering igennem banken?

Et solcenter passer også meget sig selv, der er ikke det store arbejde i det og med det vejr vi efterhånden har i danmark, kan det nok ikke være en helt dårlig forretning.

Dog har jeg hørt noget om, at der er nogle regler der blievr skærpede omkring solcentre mv. kunne være man skulle undersøge det nærmere inden?

Hvis du ikke har mod på det, eller hellere vil noget andet, så skal du gøre 2 ting. 1. Finde ud af hvad du er god til og kan se en forretning i at tjene penge på. 2. Ud fra det første skal du lave en undersøgelse i området om, hvad der mangler eller er brug for.

På den måde kommer du ikke helt galt fra start og samtidig hvis det er noget du kan lide at arbejde med, så kommer du længst, fordi gejsten og energien holder dig kørende i de sure tider :-)

Kan også vær der er andre der har nogle gode ideer... 

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 10:44

Jeg vil mene at en kiosk har en god chance, men man skal nok have masser af tid og så ikke alt for dyre priser, så nogle aftaler med nogle leverandører skal der nok til, hvis du kan få lavet en aftale med en købmand et andet sted i byen med nogle rabatter, så kan det måske hænge sammen.

Netcafe, kaffebar er risikable på den måde at du egentlig ikke ved om folk har et behov.

Vi har en kiosk her i nærheden af hvor jeg bor hvor nabolagets børn kommer tit for at købe slik og så er der de lokale som lige skal have en guldøl eller flere når de har fået penge.

Har lagt mærke til at de lokale kioskmand snakker med alle typer kunder også dem der måske lige får en øl for meget, han er meget vellidt og selve det sociale omkring kiosken, både med områdets børn, men også dem der lige skal have en øl eller en avis, det er det der giver ham den omsætning som han lever af tror jeg.

Han er dog altid på arbejde

Held og lykke med det.

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:03

Hej Peter

Tak for svaret! Jeg tænker også på en kiosk som åbner tidligt og lukker sent, måske man tjener på morgenbrød, aviser og hvad nu folk har glemt at købe ind på vej hjem fx, mælk smøger osv.

Jeg tænker på om man nærmest burde gå rundt med spørgeskema til folk i nabolaget og hører om de er intresseret i en kiosk eller fx nærkøb ?

Den tidligere ejere havde udlejet erhverv som solcenter og udlejeren vil gerne fortsætte med at leje dette som solcenter det kunne også tyde på at solcenter fungere rigtig godt. Men samtidig har der også før i tiden været købmand i kælderen og da jeg kigge på huset snakkede jeg med 2 naboer som var ivrrig efter at der kom en kiosk eller købmand, de sagde det er noget de havde brug for. Jeg er dog bange for at det bare er ren luft da der faktisk også ligger en bilka 2 km væk men de er ikke så nemt placeret som mit erhverv

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:16

Jeg tror altid folk er interesseret i at have en kiosk i nærheden, men det er så spørgsmålet om der er nok opland til at de ligger nok i kiosken til du kan leve af den. Du skal nok se om der er nogle kiosker i nærheden og hvor langt de så evt. ligger fra dig, er der langt til nærmeste kiosk så tror jeg du har gode muligheder. Ja salg af morgenbrød ville være genialt. Der er mange tankstationer som bager selv, du kan evt. tage kontakt til en indehaver af en tank og høre om hvordan man får skaffet sig sådan en ovn og hvor de evt køber deres varer.

Bilka har ikke mulighed for at give folk den service som du kan som kioskejer, de har især ikke den samme forståelse overfor nabolagets tørstige beboere, et godt ry kan skaffe dig meget omsætning, der skal selvfølgelig ikke stå nogle og drikke uden for kiosken, det kan du godt med venlig tone får snakket med dine kunder om at de ikke skal gøre.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:10

Hvis du kan lide at arbejde meget kan en kiosk væer en god idé, dog skal du regne med at abrejde stort set altid og du skal købe varene direkte og ikke igennem andre, der er i forvejen ikke særlig stor avance. For ellers tjener du ingen penge.

Husk du skal have div. tilladelser til spiritus og fødevarer, samt egen kontrol og sikre en ordentlig rengøring. Derudover skal du have en vis lager størrelse.

Bland selv slik, øl og sodanvand, samt bakeoff brød er der masser af penge i, bare lige husk at have det hele iorden, ellers kan du komme galt afsted med store bøder!

Men lav en lille brugerundersøgelse i området, spørg andre omkring liggende hvad de har brug for?

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)