Hej Alle Amino'er Rigtig god og inspirerende hjemmeside! gør mig hvergang klogere! Jeg har købt et hus i Viborg i et villakvater i bykanten det vil sige 1.9 km fra centrum. Der hører et erhverv til huset som ligger på hjørnet af en vej med 2 krydsninger og ud mod vejen rigtig god placering og synlig. Der er både lejligheder og villaere og skole i nærheden og 1.5-2 km ligger lidl på den anden side af en storvej med meget trafik så det er lidt besværligt at nå til lidl på gåben. Men Jeg tænker på en kiosk er vejen frem i det område erhvervet er 86kvm og bruges lige nu som solcenter af tidligere ejer. Mit spørgsmål er : Hvad er den rette virksomhed i sådan et område ?? er det et solcenter, kiosk, netcafe, cafe? kaffebar, eller helt trejde ?? det skal siges jeg har ikke haft virksomhed før, har kun haft en del fabriks arbejde og service arbejde. Har læst HG og har lidt forstand på regnskab og salg tusind tak for jeres svar! |
Altså hvis tidligere ejer har drejet et solcenter og det har været en god forretning, så kunne en idé vel være at lave det igen, hvis kunderne allerede kender stedet og så er der jo et nogenlunde eksisterende kundegrundlag ift. evt. finansiering igennem banken?
Et solcenter passer også meget sig selv, der er ikke det store arbejde i det og med det vejr vi efterhånden har i danmark, kan det nok ikke være en helt dårlig forretning.
Dog har jeg hørt noget om, at der er nogle regler der blievr skærpede omkring solcentre mv. kunne være man skulle undersøge det nærmere inden?
Hvis du ikke har mod på det, eller hellere vil noget andet, så skal du gøre 2 ting. 1. Finde ud af hvad du er god til og kan se en forretning i at tjene penge på. 2. Ud fra det første skal du lave en undersøgelse i området om, hvad der mangler eller er brug for.
På den måde kommer du ikke helt galt fra start og samtidig hvis det er noget du kan lide at arbejde med, så kommer du længst, fordi gejsten og energien holder dig kørende i de sure tider :-)
Kan også vær der er andre der har nogle gode ideer...