Jeg kan forstå at Google har slået funktionen fra til at bestemmer på hvilke positioner man kun ønsker annoncerne vist på(Vises de på andre, vil de automatisk blive skjult).
Nu er der kommet regler i stedet, men jeg synes, at jeg har svært ved at opnå samme resultat med dem. Så vidt jeg kan se har jeg kun gns. position at arbejde med, og det ønsker jeg ikke. Har jeg 100 visninger på position A og 100 på position B, ønsker jeg ikke at det er gennemsnittet der skal afgøre om annoncerne bliver vist i det hele taget. Jeg ønsker f.eks. kun at sortere alle position B fra.
Det er en feature, som ikke gav mening. Hvorfor skulle du vælge kun at komme op i position x frem for position x?...
Ja, der har været spekulationer om, at nogle positioner konverterer bedre end andre, men det kan i høj grad inddeles i Top Ads og Side Ads.. Og dette kan du let styre ved manuel budgivning og phrase/exact match.
Jeg er godt med på at jeg ikke kan bestemme at mine annoncer altid skal vises i toppen. Det jeg prøver at opnå er, at de annoncervisninger der kun ville ranke til at blive vist i siden, ikke skal vises.
Lad os sige at en annonce bliver vist 100 gange på én dag. 50 gange bliver den vist i toppen, og 50 gange bliver den vist i siden. Jeg vil gerne have de 50 visninger i siden fjernet, så de gange hvor annoncen skulle have været vist i siden, udgår.
Er der en bestemt grund til at du ikke vil vises ude i højre side?
Du vil aldrig helt kunne udelukke en visning i højre side, du kan arbejde efter en høj gennemsnitslig position, men selv da vil den formentligt vise din annonce en gang imellem ude i siden.
Hvis du ikke gider at sidde og styre den gennemsnitslige position på søgeords niveau så kan du opsætte nogle automatiserede regler der kan lette denne byrde.
Grunden er at jeg kan se at udvalgte annoncer modtager ingen/meget få klik i siden, kontra mange/rigtig mange i toppen. Ved at fjerne side visningerne vil jeg kunne forbedre min CTR markant (30-40%). Det er derfor ikke helt uden grund at jeg ikke ønsker dem i siden.
Jeg kan godt opsætte automatiserede regler for den gennemsnitlige placering, men så vil jeg skære dem alle over en kam (både toppen og siden), og så er jeg jo lige vidt.
Jeg kan fået meget respons på at det er en ubrugelig funktion jeg leder efter, men i forhold til mine data, synes jeg den er utrolig relevant.
Google har jo haft en spicifik funktion netop til dette, men altså fjernet den igen tidligere på året. Jeg leder efter en anden måde at opnå det samme.
Jeg har mange af mine søgeord hvor jeg har en konstant position på enten 1 eller anden pladsen. Eksempelvis på ordet "taletidskort" til en meget lav pris. Dette er grundet et kvalitets resultat på 10, og et højt bud. Jeg betaler jo kun hvad ham der ligger under mig skal betale, så ender på en klikpris på ca. 4 kr.
Stræb efter et kvalitetsresultat på 10 (intet mindre) ved at først og fremmest have en relevant side med godt indhold, men også skrive nogle rigtig gode annoncer hvor søgeordet indgår. Jeg gør dette ved at have annoncegrupper med 1-2 søgeord.
Læs ellers Andreas's bog hvor en fuldestgørende vejledning til success med adwords kan hentes. Har gjort kæmpe gavn for mig!
Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk
Det er ikke noget problem at komme i toppen, eller at få en qualityscore på 10. Landingpages og annonceteksterne er også på plads. Det hele handler om at en høj budgivning resultere i en lavere CTR fordi annoncerne derved også bliver vist i siden: http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=146080
Jeg kunne selvfølgelig godt hele tiden manuelt ændre på klikpriserne, så de hverken lå for højt eller lavt, men det vil jeg være et kæmpe arbejde at skulle holde øje med. Hvis man i stedet kan sætte op så annoncen bliver vist hvis den kvalificere sig i toppen, og skjult, hvor den ellers ville have været vist i siden, har vi en løsning.