Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Semi prof video kamera ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogle der har et semi prof videokamera til salg?

Kravene er:

- Den skal kunne optage i HD (gerne full HD)

- Det skal kunne optage i 60i eller et andet hurtigt format

- Det må koste maks 13.000 kr.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 00:15

Mener panasonic har et mega godt kamera til en små 10K :) kan ikke huske det på stående fod men kan høre min ven hos Panasonic hvis det var noget? :)

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 00:00

Det må du meeeget gerne gøre. :)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 00:09

Jeg tager lige en snak med ham om det i morgen ;) og så spørger jeg lige om der kommer noget nyt indenfor rimelighedens tid :)

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 00:09

Jeg har kun hørt godt om Canon Legria, men mener det er noget billigere så lever måske ikke helt op til dine krav og forventninger.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 07:16
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:25

Du kan også tage fat i et DSLR ... hvad jeg hører så er der rigtig meget prof arbejde der bliver filmet på disse. Og så har du både et HD video og et super godt still kamera.

Kunne fx være Canons D7 til 10k, men det kræver selvfølgelig også en obtik.

http://photoshop.dk/pi/Canon_EOS_7D_Hus_1900_33.aspx

:) Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 09:52

Hejsa,

tag et kig på Canon XA10. Det er et videokamera du kommer langt med - især til pengene er der nok ikke meget andet der matcher det p.t. (Nu er jeg selv Canon mand, så det kan godt være min vurdering er farvet lidt ;-) )

Undgå DSLR hvis video er dit primære fokus og du ikke har tænkt dig at investere en masse tid + ekstra grej for at få de resultater du behøver. Den eneste fordel de giver dig, ligger i deres store sensor - den giver mulighed for at lave *enormt* flotte ting, og selvfølgelig mulighed for at benytte forskellige optikker...men så er du heller ikke i nærheden af 13K mere. Med mindre du ved hvad du laver, har tiden og mulighed for at udruste med det rigtige udstyr - så ér det altså ikke et video kamera ;-)

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 65
Fra  Filmskole for Selvstændige Skrevet kl. 10:13

Canon Legria er et godt kamera. 

http://www.pixmania.com/dk/dk/4691218/art/canon/hd-videokamera-legria-hf.html

Det er et konsumer-kam men med ekstern lydindgang, der er vigtigt, hvis du vil lave noget, der skal bruges til noget.

Har også skrevet lidt om valg af udstyr på denne blog:

http://www.amino.dk/blogs/mikaeljohnsen/default.aspx

mvh

Mikael Johnsen

Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:26

Hej

Som Rune helt rigtigt kommer ind på, så hold dig væk fra SLR hvis du vil optage video. SLR kan uden tvivl give dig de bedste videoer, men det kræver bare flere folk at styre kameraet på en gang, da man ikke kan zoome, fokusere, sætte lukkehastighed og brændvidde på en gang.

Jeg er også selv en Canon mand, men lige når det kommer til video-kameraer må jeg nu bøje mig for Panasonic - test viser gang på gang at de slår bøde Canon og Sony, da de har langt bedre billedestabilizatore. Det være sagt, hvis du finder et godt tilbud på et Canon eller Sony, så køb det, da du nok aldrig vil komme til at mærke forskellen alligevel.

Mit arbejde gav mig et Panasonic HDC-HS300 for godt et år siden, og som dengang var toppen af poppen. Jeg er dog aldrig rigtigt kommet i gang med at filme, og det har mest bare ligget på hylden. Havde det med på en enkelt skiferie og optog senere min brors brydevals på det - men tror også det er eneste to gange jeg har haft det brugt. Jeg mener det dengang stod til 9-10.000 på pricerunner.dk

Hvis du er interesseret, vil jeg gerne sælge til en fornuftig pris.

Mvh Halte

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)