Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Semi prof video kamera ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik snakket med min kontaktperson hos Panasonic der sagde at det bedste de har i sortiment lige nu er Panasonic HDC-SD900

Det har zoommikrofon med 5.1 og kan optage 1080 (Full HD) med 50p (hvilket jo er bedre en 50i)

Søg på det da jeg har set det til omkring 6000 kroner :) Det er altså et mega fedt kamera :D

Han siger dog at der vidst kommer noget nyt i Q4 men mere har han ikke hørt.. Håber dette hjalp dig lidt :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:18

Rune Espensen:

Undgå DSLR hvis video er dit primære fokus og du ikke har tænkt dig at investere en masse tid + ekstra grej for at få de resultater du behøver. Den eneste fordel de giver dig, ligger i deres store sensor - den giver mulighed for at lave *enormt* flotte ting, og selvfølgelig mulighed for at benytte forskellige optikker...men så er du heller ikke i nærheden af 13K mere. Med mindre du ved hvad du laver, har tiden og mulighed for at udruste med det rigtige udstyr - så ér det altså ikke et video kamera ;-)

Godt ord igen - jeg hører dog det modsatte. Altså at flere og flere video-magere køber og bruger DSLR. Men ja, det kræver obtikkerne og nok også noget lydhalløj for at setup'et er helt på plads. Og så er man over de 13k - men har altså til gengæld sparet på still-kameraet hvis behovet er der.

:) Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 12:31

Kim Dolleris:

Rune Espensen:

Undgå DSLR hvis video er dit primære fokus og du ikke har tænkt dig at investere en masse tid + ekstra grej for at få de resultater du behøver. Den eneste fordel de giver dig, ligger i deres store sensor - den giver mulighed for at lave *enormt* flotte ting, og selvfølgelig mulighed for at benytte forskellige optikker...men så er du heller ikke i nærheden af 13K mere. Med mindre du ved hvad du laver, har tiden og mulighed for at udruste med det rigtige udstyr - så ér det altså ikke et video kamera ;-)

Godt ord igen - jeg hører dog det modsatte. Altså at flere og flere video-magere køber og bruger DSLR. Men ja, det kræver obtikkerne og nok også noget lydhalløj for at setup'et er helt på plads. Og så er man over de 13k - men har altså til gengæld sparet på still-kameraet hvis behovet er der.

:) Kim

Hej Kim,

Det er jo lige dét - flere og flere *video-magere* bruger det - jeg tror ikke det er hvad den oprindelige indlæg's ejer er - ellers var det sandsynligvis ikke Amino han ville spørge til råds om grej ;-)

Hvis du skal have et velfungerende rig, med followfokus, et sæt brugbare optikker, lyd optagelse kommer du hurtigt op på 50.000 - der er dslr kameraet den lille del af dét budget.

Anyways - der er ikke noget galt med dit råd som sådan; fordi de GIVER jo rent faktisk muligheden for nogle fantastiske shots - problemet er bare det kræver en masse viden, grej, produktionsbudget og tid - og hvis du ikke har det, bliver slut resultatet dårligere end med et dedikeret videokamera med luksus ting som auto-fokus ;-)

/Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 16:12

Jeg tror ikke at de 'alm' handycams, kan bruges til formålet. Har kigget lidt på Canons XF100, men det er selvfølgelig også rimelig dyrt. Så prøver lige at finde ud af hvad der skal ske. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 16:21

Så må du fortælle mere om hvad formålet er, og ikke bare opgive specs ;-)

Jeg bruger selv XF100 i mit daglige arbejde - det er et fantastisk kamera til prisen; og det er derfor jeg anbefaler XA10. Det er mere i det prisleje du efterspørger - du mister XF Pro Codec'et og nogle andre ting, der er interessante til professionelle optagelser - men du får bla. samme sensor som i storebroderen og det er, efter min mening, det tætteste du kommer på et kamera med god billedkvalitet og pro-features i dit prisleje.

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)