Jeg fik snakket med min kontaktperson hos Panasonic der sagde at det bedste de har i sortiment lige nu er Panasonic HDC-SD900 Det har zoommikrofon med 5.1 og kan optage 1080 (Full HD) med 50p (hvilket jo er bedre en 50i) Søg på det da jeg har set det til omkring 6000 kroner :) Det er altså et mega fedt kamera :D Han siger dog at der vidst kommer noget nyt i Q4 men mere har han ikke hørt.. Håber dette hjalp dig lidt :) |
Rune Espensen:Undgå DSLR hvis video er dit primære fokus og du ikke har tænkt dig at investere en masse tid + ekstra grej for at få de resultater du behøver. Den eneste fordel de giver dig, ligger i deres store sensor - den giver mulighed for at lave *enormt* flotte ting, og selvfølgelig mulighed for at benytte forskellige optikker...men så er du heller ikke i nærheden af 13K mere. Med mindre du ved hvad du laver, har tiden og mulighed for at udruste med det rigtige udstyr - så ér det altså ikke et video kamera ;-)
Godt ord igen - jeg hører dog det modsatte. Altså at flere og flere video-magere køber og bruger DSLR. Men ja, det kræver obtikkerne og nok også noget lydhalløj for at setup'et er helt på plads. Og så er man over de 13k - men har altså til gengæld sparet på still-kameraet hvis behovet er der.
:) Kim