Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde på 10.000kr fra North Face

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er sgu en skidt sag. Hvis du ikke har mulighed for at møde op om torsdagen, så kan du benytte dig af de jurastuderendes retshjælp: http://www.retshjaelp.com/ 

Det kræver dog at du kan vente til den 6. september..

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 4 person

Hvis det var mig der stod i din situation, og ud fra hvordan du har lagt det ud. 

SÅ ville jeg ikke betale beløbet, jeg ville forklare northface at jeg var meget ked af at jeg uforsætligt havde købt og vidersolgt kopivare, derefter ville jeg forklare dem at jeg ikke handlede i ond tro.. Og jeg tror det er nøgleordet du leder efter, netop at du ikke handler i ond tro, det de så skal er at bevise i retten at du har handlet i ond tro, at du vidste at det var kopi osv. Det tror jeg ikke de vil gøre for et så sølle beløb.. Men gratis juridisk rådgivning ville nok heller ikke være dumt, men lad vær med at betale i første omgang.. 

Mvh The-shop 

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 21:46

Mmmm, ikke for at være negativ - men det ER jo "ond tro", hvis man køber en vare til videresalg fra andre end det firma, der producerer den. Den er jo netop ikke købt hos NorthFace - og så kræver det ikke meget at regne ud, at det nok ikke er den ægte vare...

Men jeg ville nu under alle omstændigheder tale med en advokat, når det drejer sig om så mange penge...

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 21:48

Mia:

Mmmm, ikke for at være negativ - men det ER jo "ond tro", hvis man køber en vare til videresalg fra andre end det firma, der producerer den. Den er jo netop ikke købt hos NorthFace - og så kræver det ikke meget at regne ud, at det nok ikke er den ægte vare...

Men jeg ville nu under alle omstændigheder tale med en advokat, når det drejer sig om så mange penge...

Hvem er du at kalde det ond tro? Du kender ikke mandens intentioner. Desuden er der hundredvis af folk der tilbyder varepartier af forskellige kendte modemærker, det er ikke kun producenterne selv der sælger deres egne varer. 

Så for dig står det måske klart at der er noget galt i det, men hvis det ikke er klart for ham kan man altså ikke entydigt sige at han har handlet i ond tro, det skal Northface bevise i retten, og det kan de hurtigt få svært ved.. 

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 22:11

The-shop.dk:
Hvem er du at kalde det ond tro? Du kender ikke mandens intentioner.

Det er det, man kalder det. Det er ikke mig, der siger det... Selvfølgelig har det ikke været for at bedrage. Men man skal altid være på vagt, når man køber varer uanset art; det er ingen undskyldning, at man har købt af andre end producenterne.

Jeg er nu ikke så sikker på, at NorthFace vil have svært ved at bevise noget i retten - men netop derfor er det med advokatbistand vigtigt...

Fra København
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:33

Jeg syntes at det er helt fair at de kræver 10.000 fordi du har krænket deres varemærke og købte tingene 'billigt' på en hjemmeside for så at sælge det videre, for som du selv skriver - ' Ideen var at tjene lidt på at videresælge det direkte' - det betyder jo at du havde tænkt på at lave penge på det, men droppede det da du rent faktisk ikke fik mere end 2-300 kr for det... Jeg er selv lidt overrasket over at North Face ikke har givet dig en større bøde - så jeg syntes at du burde bide i det sure æble og betale dem deres penge for det har de krav på!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:08

Jeg er enig med alle de andre om, at du har lavet en bommert og det er selvforskyldt at du nu har modtaget et erstatningskrav.

Bemærk at det ikke er en bøde, men et forslag til et forlig. Et forlig vil sige, at parterne indgår en aftale, og dermed undgår en retssag. Dvs. det er foreløbig blot Northface der er kommet med et beløb. Dette skal du naturligvis forhandle ned.
Her er mit forslag:
Forklar ligesom du har gjort her, at du troede de var ægte, at du kun har solgt to stk., at du ikke har reklameret andre steder osv. Og tilbyd så f.eks. at betale 500 kr. pr. solgt enhed, altså samlet 1000 kr.

Måske accepterer de dit tilbud, eller tilbyder et andet forlig der er lavere end de 10.000 kr.

Du kan også være kold i røven, og satse på at de dropper sagen. Det ER en lille sag og SÅ sikker er den heller ikke, efter min (ikke juridiske) vurdering. De vil givet sende dig breve i en periode og så opgive ELLER de vil påbegynde et søgsmål/ retssag. Hvis dette sker, er der en chance for, at det bliver MEGET dyrere for dig.

Held og lykke

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:46

Ozso:

I dag fik jeg et brev tak for jeres hurtige besvarelse, vi kan indgå forlig ved at du skriver under på de ting med jeg aldrig ville gøre det igen og de vil have erstatning for det og det er 10.000kr for 2 veste som er solgte...

slap nu lige af en gang ...

Hvis NF skal have en erstatning så skal de bevise det tab de har lidt.. og to veste kan ikke rigtig give 10 k

Du kan jo skrive til dem at du gik ud fra at tøjet var ægte, og selvfølgelig er stoppet med at sælge det efter at du er blevet gjort opmærksom på at det ikke er, og at du iøvrigt kun har solgt ganske få stk. ligesom du heller ikke hverken har eller har haft varelager liggende.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes engang at have hørt noget om at "man" (i dette tilfælde northface) ikke må presse til at gøre noget ulovligt. Nu kan man selvfølgelig sige at Northface ikke vidste at varen var ulovlig, men da du jo havde sagt nej til at handle, har de selv presset dig til at købe den ene af de 2 veste. Det må vel være for egen regning.

Noget andet er, at visse virksomheder med deres dertilhørende advokater skræmmer forbrugerne til at betale for et eller andet, fordi de ikke ved bedre. Her tænker jeg på videresalg af ægte mærkevare til lavere priser. Det er der vist mange af virksomhederne, der ikke er så glade for.

Anyway, jeg har ikke svaret, men lad dig ikke slå ud af sådan en "trussel" (Jeg ved godt at der står forlig). Jeg ville promte få mig en snak med retshjælpen i Odense, og så tage den derfra.

Pøj pøj med det.

Mvh.

Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 00:14

Mia:

Det er det, man kalder det. Det er ikke mig, der siger det... Selvfølgelig har det ikke været for at bedrage. Men man skal altid være på vagt, når man køber varer uanset art; det er ingen undskyldning, at man har købt af andre end producenterne.

Jeg er nu ikke så sikker på, at NorthFace vil have svært ved at bevise noget i retten - men netop derfor er det med advokatbistand vigtigt...

Det er det man kalder det hvis nogen vel vidende at de gør noget forkert stadig gør det, så handler de i ond tro. Hvis han uden at have vidst det fejlagtigt har videresolgt en kopi vare, så kan han også med mindre sagen er helt åbenlys forsvarer sig med at han har handlet i god tro. Selvfølgelig hvis han har købt en jakke til 200 der normalt koster 2500 så ved man at der er noget galt men har han f.eks. givet 1000 kr for den så er sagen ikke så lige til, og der er jeg næsten sikker på med mindre han har et indgående kendskab til tøjbranchen at han ikke vil blive dømt for det.

Og du skriver selv at det selvfølgelig ikke har været for at bedrage, hvis det er tilfældet og han selv har været overbevist herom, så er der tale om at han har handlet i god tro.

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)