Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde på 10.000kr fra North Face

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi må ikke være for naive heller. Trådstarter siger selv:

Jeg oprettede derefter en trendsales profil hvori jeg skrev at jeg solgte Northface vest men ingen havde men at de kunne blive leveret indenfor 2 uger. Ideen var at tjene lidt på vidersælge direkte

Her må man mene at retten vil kunne gå med til en North face påstand om, at hvis man tror man kan købe North Face billigt på nettet - så billigt, at man selv kan videresælge den via Trendsales (og her vil de gå ud fra intentionen ikke har været en enkelt jakke) - så bør man vide, at det ikke er et original produkt. Opretter man en salgsmulighed i Trendsales, er det fordi man har intention om større salg og så er det udgangspunktet, ikke om det lige lykkedes. Så skulle den krænkede jo sidde på hænderne og vente til der var solgt rigtigt mange. Selve bøden i en egentlig sag vil være langt over 10.000 kr - så det er blot et forlig de foreslår

Jeg tror nemt sagen kan gå ud til North face fordel - men om de vil køre den ud fra beløbet, aner jeg ikke - det er højst muligt man kan lade den dø, men det er ren risikovurdering.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:01

Er de købt i EU, så kan du sagtens have handlet i god tro, da priserne kan svinge meget fra land til land og det er ikke ulovligt at paralelimportere fra andre EU-lande.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:41

jeg troet ikke North face var mærke vare og en kopi kunne være billigere , men efter denne her tråd tror jeg lige jeg tænker mig ekstra gang om når jeg ser North face måske er et andet mærke bedre for de er godt nok dyrere og de fleste der bevæger sig i naturen tænker ikke som mærke dyr men de har fået et image der siger de er holdbar og det der de lever på det kan tåle meget, det er ikke udseende her spiller afgørende ind .

Men er det vis andre kan levere samme vare billigere ja så får man sin tvivl , men er der fejl mangler mv. ved jakken som ikke siger det er den kvalitet som de står for synes jeg du snyder den der købte jakken

Dog vidste du det ikke at den var ægte , men er meget spændt på at høre mere om sagen , jeg ville i hvert fald som det første vis var dig , tage ud til retshjælpen så hurtigt som muligt 

Håber selvfølgelige du får noget godt ud ad den retshjælp

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:18

Det er vligt at sælge kopivarer i DK, Det gælder altså også hvis de er importeret fra et andet EU-land.

Mht at handle i god eller ond tro: Det er stadig ulovligt - det bliver jo heller ikke i orden at køre for stærkt, bare fordi man troede, at man måtte. North Face skal ikke bevise, at de har lidt et tab - der er tale om erstanting for salg af kopivarer.

Du kan et eksempel på en dom her: http://ip-bloggen.dkpto.dk/journal_comments.asp?Journalid=450 - prøv selv at lave en google sønging for at finde flere eksempler.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:29

Sådanne sager afgjort de taber på dem vis kommer i medier køre på internet

hvorfor de har ikke samme mode brand se flot ud i byen , deres brand bygger på dette her 

• Holdbarhed 
  • kan ånde i tøjet 
  • udendørsbrug alene i ekstrem vejr

er meget normalt at bruge når ture nord alle mulig vandre ture der kræver noget f.eks. norge eller grøndland hvor ingen ser dig , vis går inden i storbyen er der ikke 

Deres brand medier bygger på det , vis kommer frem kopi vare er samme kvalitet smadre det deres brand , for dette her intet med at se godt ud , det bygger på tillid at deres kvalitet er høj standard 

vis kopi vare ikke er samme kvalitet går det ud over deres varemærke 

vis det viser sig en kopi vare er ligeså gode som vare mærket som de afsløre går det ud over deres vare mærke , da man så ved samme kvalitet kan leveres billigere 

Denne sag er , derved lidt anderledes , men afgjort spændende at høre hvad der sker 

jeg vidste faktisk ikke de havde et vare mærke , men det ser fleste nok heller ikke det som , for tøjet er ikke noget der vises på samme facon som et par gucci tasker , man er forbinder det med vandre tur og hele deres brand køre på det ikke vises frem som mode tøj , men holdbarhed og godt til udendørs brug i ekstrem vejr .

jeg er virkeligt spændt på at høre mere om denne her sag

jeg er også virkeligt spændt på om de opfordre når det er dem som henvendt sig til dig og du havde reelt opgivet sælge og hvad jeg ved er det ulovligt at opfordre selv gå undercover og selv købe ulovligt for at afsløre og sagen er så lille en enkel jakke og de andre ting , jo er spændt på hvad de gør og om det er ulovlig , men jeg er ikke jurist

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:53

Nu har jeg ikke læst alle svar igennem, men det er jo, efter min viden, dybt ulovligt at tvinge folk til kriminelle handlinger.

Jeg forstår på det, at NorthFace var gået undercover for at købe af dig - for så at fange dig. Det var tilsyneladende ulovligt at sælge denne vest, men de har på opfordring fået dig til at bryde loven.
Man ser tit i USA at politiet fx får en 'prostitueret' eller en 'narkohandler' til at finde kunder for så at anholde dem. Det må politiet ikke herhjemme, for de må ikke opfordre til at bryde loven - så derfor er jeg sikker på, at NorthFace selv har gjort noget ulovligt.

Igen, jeg er ikke jurist. Indvendinger?

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 13:06

Træls situation. Jeg så lige en video igår med Martin Thorborg, der passer ret godt ind i det med en retssag, Overvej det grundigt først.

Se lige videon her: 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15

s-labs:

et må politiet ikke herhjemme, for de må ikke opfordre til at bryde loven - så derfor er jeg sikker på, at NorthFace selv har gjort noget ulovligt.

Igen, jeg er ikke jurist. Indvendinger?

Politiet må ikke, men private må skam godt. Vi fik f.eks nappet en PH stammekrone fra sommerhuset. Tyven knaldede et glas. Ugen efter var der en PH stammekrone bruneret (findes 1.000) i den blå avis - 1 stk glas itu. Politiet måtte ikke gå efter den, men henviste til forsikringen, som har agenter, og de gik ind og bød - de måtte. Jeg tror også Northface må - men jeg ville da bruge det i en evt retssag - som jeg stadigt ville søge uden om med et forlig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tosset...men det virker stadig loddent, at NorthFace agerer politi. Hvis de mener, at deres rettigheder er krænkede, må de politianmelde det først, i stedet for at afpresse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
De skrev det var deres test køber :(
Side 3 ud af 8 (72 indlæg)