Vi må ikke være for naive heller. Trådstarter siger selv: Jeg oprettede derefter en trendsales profil hvori jeg skrev at jeg solgte Northface vest men ingen havde men at de kunne blive leveret indenfor 2 uger. Ideen var at tjene lidt på vidersælge direkte Her må man mene at retten vil kunne gå med til en North face påstand om, at hvis man tror man kan købe North Face billigt på nettet - så billigt, at man selv kan videresælge den via Trendsales (og her vil de gå ud fra intentionen ikke har været en enkelt jakke) - så bør man vide, at det ikke er et original produkt. Opretter man en salgsmulighed i Trendsales, er det fordi man har intention om større salg og så er det udgangspunktet, ikke om det lige lykkedes. Så skulle den krænkede jo sidde på hænderne og vente til der var solgt rigtigt mange. Selve bøden i en egentlig sag vil være langt over 10.000 kr - så det er blot et forlig de foreslår Jeg tror nemt sagen kan gå ud til North face fordel - men om de vil køre den ud fra beløbet, aner jeg ikke - det er højst muligt man kan lade den dø, men det er ren risikovurdering. vh |
Er de købt i EU, så kan du sagtens have handlet i god tro, da priserne kan svinge meget fra land til land og det er ikke ulovligt at paralelimportere fra andre EU-lande.