Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde på 10.000kr fra North Face

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har for flere mdr siden købt en North face vest fra en  hjemmeside, eftersom jeg aldrig brugte den solgte jeg den videre igen.

Jeg oprettede derefter en trendsales profil hvori jeg skrev at jeg solgte Northface vest men ingen havde men at de kunne blive leveret indenfor 2 uger. Ideen var at tjene lidt på vidersælge direkte men fandt hurtig ud af det IKKE kunne svare sig eftersom jeg tjene 200-300kr max med alt så jeg droppede det helt..

Men for ca. 1 mdr siden var der en der skrev de vile have og jeg sagde nej, men hun ville rigtig gerne eftersom det var til hendes mand og bad mig hjælpe og tænkte, jeg hjælper den ene gang...

Her for 2 uger siden fik jeg brev for north face at det var dem, at vesten var falsk og at jeg syltede på deres reklamer og det ene og det andet. Jeg gav dem alle oplysninger om hvor jeg fik fra osv.

I dag fik jeg et brev tak for jeres hurtige besvarelse, vi kan indgå forlig ved at du skriver under på de ting med jeg aldrig ville gøre det igen og de vil have erstatning for det og det er 10.000kr for 2 veste som er solgte...

Kan det virkelig passe? Jeg føler at det mig der er blevet snydt af det firma også er det mig som privat person de hænger op. De skrev også i brevet somom jeg havde varelager og den slags.

Hvad gør jeg...???

Har tidligere hørt om folk der har impoteret 35-40 jakker direkte til vidersalg, som fik en bøde på 40.000 synes det mere rimeligt men 10.000kr for 2 veste... Og vidste ikke det var uægte eftersom det var kanon, og selvfølgelig var det billigere men tænkte ikke over det:(

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det synes jeg sku er okYes

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du nu havde solgt din egen jakke som brugt, havde det været OK. Og hvis du nu havde købt jakker direkte fra firmaet NorthFace og videresolgt dem, så havde det også været OK. Men du har åbenbart købt fra nogle andre.

Hvis de andre ikke er kommet ærligt til vestene eller hvis de andre sælger kopivarer, ja har du jo faktisk gjort dig skyldig i noget ulovligt.

Ved at videresælge uægte varer påtager du dig en skyld. Dem, der solgte dig varerne, er naturligvis også skyldige i noget ulovligt, men det er deres problem.

Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til NorthFace og fortælle præcis, hvordan det var. At du ikke er forhandler og at du ikke har varelager. Måske vil de så gå med til at sætte erstatningsbeløbet ned.

Du kan også henvende dig til advokatvagten og få et godt råd gratis. Det er rigtig mange penge, det drejer sig om, og måske har de et andet og bedre forslag end jeg... Held og lykke... :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:59

Det er ikke en bøde de har sendt, det er et forslag til et forlig fordi du har krænket deres varemærke. Ved at sælge falske vare. 

Det er i Danmark ikke forbudt at købe eller tage falske vare med hjem fra f.eks. en ferie. Men det er forbudt at sælge disse, da du overtræder varemærkeloven.

Læs § 42 i varemærke loven. Jeg er ikke dommer, så jeg ved ikke hvorvidt du ville kunne slippe i en retssag pga. stk.1 da du måske ikke har handlet groft uagtsomt. Anyways, så ville jeg finde noget gratis retshjælp, det findes i de fleste byer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tak for jeres svar!

Det er der kun 1.gang om ugen fra Kl 17-18 i Odense:(
Sagen er sådan at jeg fortalte som det var, og har indrømmet jeg har solgt 1 brugt og 1 til dem..

Jeg føler jo at det mig der er blevet snydt men er 10.000kr ikke meget og kræve?

Har læst om en som købte 35 jakker og han fik en bøde på 40.000kr og det slet ikke tilfældet...

De skulle gå efter de store istedet for os alm mennesker
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Som de andre ville jeg tage en snak med nogle professionelle, og forberede dig på at betale de 10.000.

Lærepenge så at sige..

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:32

Ozso:
De skulle gå efter de store istedet for os alm mennesker

Ozso:
Jeg føler jo at det mig der er blevet snydt

Så det er ok at overtræde loven, så længe at der er nogle der gør noget værre?

Du har overtrådt loven, men som jeg skrev, så søg gratis retshjælp. Det KAN være at du måske kan gå under stk 1.. Hvis du da har læst det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hej

Forstår godt, men der er kun gratis hjælp i Odense 1 time på en hel uge :( jeg har hvertfald ikke råd til det..

Vil jeg kunne komme af med mere hvis jeg ikke underskrev og kom op i retten ??

Tilmeldt 27. Aug 09
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 20:41

Hmmm, jeg siger som Crunchii. Du skal nok forberede dig på at betale pengene, men måske kan du få hjælp fra advokatvagten - også selv om det kun er en gang om ugen i Odense... :-)

Hvis man har et varemærke, er man nødt til at opretholde det - også selv om det selvfølgelig virker meget barsk for én som dig. Men tænk, hvis det var dit firma og dit varemærke, der blev helt "udvandet", fordi små og store sælgere solgte kopier af det. NorthFacehar jo givetvis brugt rigtig mange penge på at gøre mærket kendt.

Tilmeldt 27. Aug 09
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 20:44

Jeg ville helt sikkert ikke lade det gå i retten uden at have snakket med en advokat først. Det er som regel billigst at indgå et forlig - hvis NorthFace vinder en retssag, kommer du nemlig også til at betale omkostningerne ved retssagen. Og de kan være dyre!! (Har arbejdet i retten i mange år, så jeg ved det... ;-)

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)