Nej, mit eksempel viser netop, at det ikke koster noget at spare op, men at det koster noget at have overskud i sin virksomhed (dvs. når man tjener penge). Men hvis du bruger dine opsparede penge på fradragsberettigede aktiviteter, efter at have betalt skatten, så får du jo tilsvarende fradrag i den kommende skattebetaling, og på sin vis får du dermed skatten tilbage igen. Der er derfor ingen forskel på, om du bruger pengene i skatteåret, eller på et senere tidspunkt.
|
Martin E. Jensen:Nej, mit eksempel viser netop, at det ikke koster noget at spare op, men at det koster noget at have overskud i sin virksomhed (dvs. når man tjener penge).
Men hvis du bruger dine opsparede penge på fradragsberettigede aktiviteter, efter at have betalt skatten, så får du jo tilsvarende fradrag i den kommende skattebetaling, og på sin vis får du dermed skatten tilbage igen.
Der er derfor ingen forskel på, om du bruger pengene i skatteåret, eller på et senere tidspunkt.
Hej Martin.
Ok, jeg ved godt at jeg ikke er revisor, men nu er det vel mit overskud jeg sparer op, og altså betaler 25% af?
hvis jeg bruger 100.000 kr. før regnskabsåret er omme, på fradragsberettigede aktiviteter.. så kan jeg vel trække 100.000 kr. fra (omend over flere år).
Hvis jeg bruger 75.000 kr efter regnskabsåret er omme (fordi jeg har betalt 25.000 kr. i skat), på fradragsberettigede aktiviteter, så kan jeg trække 75.000 kr. fra. Jeg kan stadig trække 100% fra, men jeg har da mistet for 25.000 kr. fradragsberettigede aktiviteter.. eller hvad? Jeg får jo ikke fradrag for skattebetalingen. Derfor må der da være forskel på hvornår jeg bruger pengene.
Mvh.
Dan