Jeg skal snart til at få alle mine billeder skiftet ud, eller fritlagt med helt hvid baggrund. Og det har jeg valgt at få lavet et andet sted. I den forbindelse, kommer billederne jo til at koste penge og jeg ønsker ikke folk blot kan tage billederne fra shoppen.
Har derfor sat beskyttelse på billederne, dvs. når du "højre klikker" på billedet, kommer der en pop up frem .. Hvad synes du om det? Synes du det er okay? Lige nu står teksten dog på engelsk, men det vil blive rette til dansk senere ..
Synes du det er okay, at man ikke kan stjæle billederne? Ps. der skal sikkert nok være en måde at komme udenom på, men det begrænser stadig "tyveriet" :)
For dem der stjæler billederne betyder det der lille script bestemt ingen ting.
Det ville bestemt virke meget bedre for dig at smide et "trademark" logo lige i midten. dog uden det ødelægger billedet (Hvilket er en svær grænse at finde).
Så kan du også ligepludselig få lidt "branding" ud af, at dine billeder bliver stjålet.
Synes det virker lidt negativt at smide et javascript på, der gør man ikke må højre klikke.. Hvad hvis det er dine kunder, som gerne vil gemme billederne og ligge dem op på facebook ? blogge om dit produkt ? eller vise det videre på en anden måde?
Her ville det jo være klart federe, hvis de stadigvæk kunne det.. og så man stadig kunne se hvor billedet kom fra.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Ja få den popup væk, og få smidt et vandmærke på istedet.
Desuden kan man i både nyere FireFox versioner samt Google Chrome vælge at siden ikke skal kunne åbne dialogbokse, og så kan man højreklikke som normalt.
Derudover kan man også bare tage et print-screen, og så har man billedet alligevel.