Mener du virkelig at det havde været bedre, hvis Internettet var ejet af en virksomhed, eller vejnettet? Det gør jeg ikke. Jeg er helt sikker på, at det vil være langt bedre med en fælles infrastruktur, som alle kan bruge og som der konkureres på - på samme måde som med vejnettet og Internettet. Og det er jo også meget tydeligt at se - priserne for el hos Better Place er på over det dobbelte af elselskaberne. Og lige nu kæmper Better Place og ChooseEV for at opnå eksklusivaftaler. Heldigvis ser det ikke ud til de får det. Både jeg og andre kæmper stærkt imod. Både Better Place og ChooseEV bygger på abonnementsordninger. De er dyre og binder folk. Det er ufleksibelt og fjendtligt overfor folk der kun skal bruge ladestandere en gang imellem. På telemarkedet startede selskaberne også ud med tilsvarende urimelige modeller. Det blev kun stopet fordi lovgiverne forbød urimelige bindinger mv. Jeg håber det samme vil ske på elbilsområdet, for jeg tror ikke udbyder selv kan finde ud af at tøjle grådigheden. |
Mikkel deMib Svendsen:Mener du virkelig at det havde været bedre, hvis Internettet var ejet af en virksomhed, eller vejnettet? Det gør jeg ikke.
Det ved jeg ikke hvor jeg skriver...?? Jeg skriver at jeg ikke vil have monopol - om det så er offentligt eller privat.
Jeg kan se at du ikke svarer på mit spørgsmål om det offentlige gør sit arbejde ordentligt, når det gælder infrastruktur til og fra København. Og det er de samme, som du vil have til at lave infrastrukturen med ladestationer. Så håber jeg at folk med elbiler har MEGET god tid, for der kommer da til at være kø, ligesom der er på den anden infrastruktur som myndighederne står for.
Du svarer heller ikke på om laderstationer ikke på længere sigt bliver lige så udbredte som benzinstationer er i dag... Og der er jo ikke statsbenzintanke i dag - hvorfor så statsladestationer?