Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal - skal ikke.. Hjælp søges..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kloge mennesker..

Jeg håber nogle kan hjælpe mig da jeg står i et dilemma omkring det at få et CVR-nummer..

Sagen er den at jeg op til jul laver juledekorationer, adventskranse, kirkegårdskranse og alt muligt andet, som jeg sælger både hjemmefra og holder julemarkeder (Jeg er uddannet blomsterdekoratør). Min drøm er på et tidspunkt at kunne starte min egen blomsterbutik derhjemme, men da jeg bor på et nedlagt landbrug, er det ikke noget man bare lige gør fra den ene dag til den anden, da kunderne ikke bare er der fra starten. Min plan er stille og roligt at skabe en kundekreds(mens jeg de næste 4 år læser), hvor jeg så kan tage imod bestillinger også ved andre højtider, fester, begravelse osv. Men jeg ville gerne have noget som jeg kunne tjene penge på hele året rundt, fordi jeg godt kunne tænke mig at få et CVR-nummer.

Der er et kræmmermarked i nærheden af hvor jeg bor som har åbent hver weekend, hvor jeg tænker lidt på om man kunne have en stand i weekender måske med 10 kroners ting, samtidig med at jeg kan tage imod blomsterbestillinger og måske sælge billige potteplanter.

Et af problemerne er at som tingene er nu, så betaler jeg fuld pris i forskellige butikker for de materialer jeg bruger til dekorationer osv, fordi man ikke kan købe ind hos engrosfirmaerne uden et CVR-nummer. Hvis jeg får CVR-nummeret, ville jeg kunne tjene noget mere på det jeg sælger og have et større udvalg, men problemet er at jeg jo indtil videre kun sælger op til jul. Det vil jo ikke kunne svare sig at blive moms registreret hvis man ikke har en eller anden form for salg resten af året.