Jeg tror ikke, at du skal være så bange for Skat - så længe du har et overskud, og man kan se, at udviklingen går den rigtige vej, burde det ikke være noget problem. Jeg har selv kørt med underskud de første par år (det koster simpelthen at etablere sig), men jeg har da fået mine regnskaber godkendt af Skat (og jo, de har set alle mine bilag). For mig at se, er arbejdet ved at være momsregistreret ikke særlig stort. Du skal jo under alle omstændigheder lave et regnskab, så du kan se, hvad du tjener. Det eneste, du skal lave derudover er momsindberetning - i starten hver kvartal, senere bliver det garanteret halvårligt (det styres af din omsætning). MVH |
Ja det kunne være så meget bedre at kunne købe ind til indkøbspriser, og der ville være større mulighed for at få mange flere forskellige ting at sælge.
Det har jeg også på fornemmelsen, selvom jeg allerede nu er super motiveret og bruger det meste af min fritid på at undersøge, planlægge osv.
Ja det kunne være fint hvis man kunne have en til at hjælpe et par timer engeng imellem, jeg synes bare ikke jeg vil have en revisor her til at starte med når jeg hverken ved helt præcist hvor meget jeg kommer til at omsætte for og heller ikke ved hvad en revisor kommer til at koste.
Jeg har lige et andet spørgsmål: Når det (forhåbentligt) kommer til at gå godt med omsætningen, må man så godt bruge en del af pengene til at begynde at opbygge den rigtige blomsterforretning? Her tænker jeg på selve bygningen, da det er en stor bygning hvor der f.eks. skal nyt tag på, laves et stort drivhus osv. Eller må man kun bruge selve overskuddet når man har betalt skat osv? Det er måske et dumt spørgsmål, men vil bare gerne have det hele på det rene før jeg starter :-)