Vi har en tvist med en kunde omkring garantien på et produkt. Der er opstået nogle skader, som vi mener er selvforskyldt, men kunden mener det alligevel skal dækkes af garantien. Er det mon muligt at få en uforpligtende vurdering af et kyndigt amino-medlem.
AF åbentlyse årsager kan hele sagen selvfølgelig ikke fremlægges på et offentligt forum, men det kan klares på en PB - så hvis nogen af jer har lyst til at hjælpe en anden Amino'er så vil jeg blive super super super glad
men kunden mener det alligevel skal dækkes af garantien
Kunden har ikke per. automatik nogen form for garanti, men i henhold til købeloven har de 2 års reklamationsret. Har du derimod oplyst kunden at de har en eller anden form for garanti er situationen en lidt anden. prøv en gang at undersøge hvad forbrugerrådet skriver om garanti.
Vi strækker os normalt meget langt m.h.t. garanti og reklamation, fordi vi gerne vil have tilfredse kunder. En sjælden gang i mellem er der også kunder som stiller helt urimelige krav. I de få tilfælde hvor vi ikke er enige med kunden, kontakter vi forbrugerrådet og følger deres vejledning.
Du kan kontakte forbrugerrådet her http://taenk.dk/kontakt-tænk-forbrugerrådet De har faktisk været ret flinke til at hjælpe os Du er også velkommen til at sende mig en PB hvis du vil hører min mening om sagen.
I min gamle forretning havde vi en del naturlige retur og reklamations sager på lageret i kraft af den høje ordretilgang. Her var der en del tvister.. Her havde jeg selv E-handelsfondens jurister med ind over for at hjælpe med at vi forholdt os rigtigt til hver enkelt situation.
Så det kan være jeg kan genkende din konkrete situation.