Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode erfaringer med ekstern hjælp til google adwords m.v.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg snart får tid til at gøre noget ved min hjemmeside vil jeg lige sende en forespørgsel afsted.

Jeg er bestemt ingen haj til hjemmesider og specielt ikke til at få min side til at opnå gode resultater i søgemaskinerne og med google adwords.

Er der nogen der har gode erfaringer med at få en kyndig person ud der ”lige” har sat det hele op for jer, hvorefter jeres trafik er 10-doblet overnightJ

Eller er der alternativt nogen der kan bekræfte, at man altså sagtens på relativt kort tid selv kan sætte sig ind i det, hvilket jo ville være det bedste, da man jo så ikke skal have en ud hver gang noget skal ændres.

Det er jo virkelig vigtigt at prioritere med sin tid. Så hvis jeg skal bruge en hel måned på at sætte mig ind i noget en eller anden kunne lave på en time for mig er det jo ikke værd at spilde sin egen tid på.

Eller kunne man måske få en til at sætte det hele ordentligt op på siden og i Adwords mens man så på, så det senere ville være nemt at tilpasse det selv?

Lad mig høre jeres erfaringer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Hej Morten,

Google AdWords er let at sætte op, men det er generelt billigere at sætte sig ind i systemet før end efter. Der ligger en del timer i at opsætte kontoen ordentligt. Hvis du er på et stramt budget og har mere tid end penge, kan det være en fordel at få et par timers 1-til-1 undervisning i stedet og så fortsætte selv.

Efter du er kommet i gang, er der så en løbende process med at få tilføjet søgeord og fjernet dem der ikke gav salg.

Hvis du finder nogen der kan gøre det på et par timer, bliver resultatet derefter. Og hvert klik tæller koster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det ikke lige det med 10-dobling af trafikken, jeg reagerer over; derimod faldt jeg over din signatur om genfyld og genbrug af blækpatroner. Fremragende initiativ! Det støtter jeg!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:50

Grundlæggende SEO kan du selv lære rimelig hurtigt ved at læse på diverse forums/blogs. Hvis du har tid, så kan du lave det selv.

Men SEO er ikke noget der "10 dobler" dine besøgstal over natten. SEO er et lang tids projekt. Og i et markede som dit hvor der er mange konkurrenter kan det være svært at komme frem, på de enkelte søgeord. Der gælder det så om at bygge på at få longtail søgninger, f.eks. "Blækpatroner til HP 2527EG" eller hvad de nu hedder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:51
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:52

Poul Madsen:
Nu er det ikke lige det med 10-dobling af trafikken, jeg reagerer over; derimod faldt jeg over din signatur om genfyld og genbrug af blækpatroner. Fremragende initiativ! Det støtter jeg!

Tak

Det sætter jeg pris på

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:01

Jeg vil også anbefale dig at prøve at sætte dig ind i de allermest basale aspekter af både SEO og AdWords.

Et par stikord:

SEO:

Titles
Descriptions
Interne links, herunder ankertekster

AdWords:

Opdeling i annoncegrupper
Valg af søgeord
Landingssider

Du vil sandsynligvis komme til at lave i hvert fald dele af den daglige optimering selv, og der kommer du rigtig langt ved at have et overblik over de vigtigste mekanismer. Det gør dig samtidig bedre rustet til senere at vælge eksterne leverandører.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44

SEO handler bla. om at blive placeret der hvor trafikken er.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:45

Hej Morten B,

Morten B:

Er der nogen der har gode erfaringer med at få en kyndig person ud der ”lige” har sat det hele op for jer, hvorefter jeres trafik er 10-doblet overnightJ

Det er der ingen der kan - og folk der påstår det modsatte, er rent ud sagt røvere og banditter.

Morten B:

Det er jo virkelig vigtigt at prioritere med sin tid. Så hvis jeg skal bruge en hel måned på at sætte mig ind i noget en eller anden kunne lave på en time for mig er det jo ikke værd at spilde sin egen tid på.

Hvis du gerne vil rangere på ord relateret til blækpatroner, skal du vide, at der er relativ hård konkurrence herpå, hvilket i praksis betyder, at du skal afse mange penge eller meget tid på SEO og eller Adwords. 

Vedr. SEO: Hvis du påberegner selv at gøre al arbejdet - og du skal rangere på bare en lille håndfuld relevante ord -  er min vurdering, at du skal bruge mindst 10 timer om ugen i mindst 2 år. Hvis du derimod ansætter en SEO ekspert til det, skal du regne med at betale ham løbende over 1-2 år, før du ser resultater.

Det er naturligvis bedst selv at have "hånd i hanke" med sin SEO og Adwords, men det er et stort arbejde. Hvis du skal gøre det ordentligt tror jeg i hvert fald, du skal regne med at bruge mindst 15 timer pr. uge.

Morten B:

Eller kunne man måske få en til at sætte det hele ordentligt op på siden og i Adwords mens man så på, så det senere ville være nemt at tilpasse det selv?

Det kunne være en løsning; du skal så nok supplere med en del viden - evt. aftale en smule undervisning med vedkommende eller læse dig frem. Adwords er i hvert hurtigere og nemmere at gå til end SEO - men det kræver så også, at man har nogle penge at smide efter google.

/JG

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten B:

Er der nogen der har gode erfaringer med at få en kyndig person ud der ”lige” har sat det hele op for jer, hvorefter jeres trafik er 10-doblet overnight

Hvis du ingen besøgende har, så er en 10 dobling overnight jo intet problem. Eller en 100 dobling. Eller en 1000 dobling :-)

Men nu er det jo ikke antallet af besøgende, der er bestemmende for dit salg. Det skriver jeg meget mere om her.

Morten B:

Eller er der alternativt nogen der kan bekræfte, at man altså sagtens på relativt kort tid selv kan sætte sig ind i det, hvilket jo ville være det bedste, da man jo så ikke skal have en ud hver gang noget skal ændres.

Det kan jeg ikke bekræfte. Jeg har brugt 9 år og tusindvis af timer på AdWords og lærer stadig hvordan jeg skal udmanøvrere konkurrenterne i den stadige kamp om at få de bedste pladser på de bedste søgeord til laveste pris for os selv og vores klienter.

Morten B:

Du lærer intet på en måned i den hårde branche, der er for printerpatroner. 95% af de AdWords kampagner vi overtager, har været langt dårligere end det kræves i dit marked for at få en positiv ROI. Og her har virksomhederne typisk forsøgt selv i et par år inden den kom til os.

Morten B:

Hvis der ingen konkurrence var (hvor er det efterhånden?) så kunne du måske fifle dig igennem på denne måde et stykke tid. Men AdWords markedet har udviklet sig og er blevet død-alvorligt, hvor virksomheder som vores bliver hyret til at varetage vores klienters interesser. I et marked som printerpatroner er det nogen af de skrappe drenge, der kæmper slaget.

Tør du gå ind i en boksering med professionelle sværvægtboksere?

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)