Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risikofri investering i fast ejendom

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der noget på hjemmesiden du ønsker belyst.

MVH
Niels

Fra København Ø
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne ADVARE alle mod at investere i et projekt hvor der loves risikofrit afkast.

Seriøse investeringsprojekter lover aldrig risikorfrit afkast.

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 09:11

Nej ikke i øjeblikket. Hvis det er noget for mig vender jeg tilbage.

Mvh

bb

Fra Hirtshals
Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 09:18

Hej Henrik

Tak for dit indlæg. Mit indlæg er lidt af en bevist provokation i et forsøg på at komme i kontakt med et fuldstændig fastfrosset marked, som til stadighed holdes nedfrosset af den danske verdenspresse.

Vi er lokale på markedet med mange års erfaringer og står med en stor porteføje af fast ejendom som vi kan sælge op til 50 % under den pris som var for 1 - 2 år siden. Vi har mange lokale som ønsker at leje en bolig i en periode til de igen kan eje, vi mangler investorer som kan se ideen i at invetsere, udleje en en periode og sælge med en flot værdistigning. Vi tilbyde at stå for driften og gensalget. Samtidig er situationen begunstiget med en lav dollarkurs. Vi er på det mest sikrede marked for fast ejendom med et lov regelsæt som giver meget stor beskyttelse af den private ejendomret.

Vi har tilladt os at kalde dette risikofrit, da man nok ikke kan komme nærmere på begrebet.

Har du evt. en indfaldsvikel til markedet for ejendominvesteringer så er vi meget indstillet på et samarbejde.

MVH
Niels Simonsen

20 57 68 80

www.boiusa.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Vilondo.com Skrevet kl. 10:00

Niels:
Vi kan tilbyde boliger til en pris som er 50% mindre en samme bolig for 1 år siden. Vi mangler udlejningsboliger og dollar kursen er kun ca. 5,14. Et er sikkert at økonomien i verdens største økonomi kommer på fode igen, det er kun et spørgsmål om tid og dermed er boligprisen på måske samme niveau som før krisen og dollarkursen på normal niveau igen - det vil for en investor giver en flot værdistigning på en forholdsvis kort tidsbane.

Jeg ved ikke om der kan være et fornuftigt afkast baseret på udlejning af ejendommene, men jeg vil tillade mig at være lidt kritisk i forhold til ovenstående.

Den amerikanske økonomi er ikke just velafbalanceret for øjeblikket. De kæmper med en enorm gæld, som de på den ene eller anden måde skal have bugt med. Indtil videre har de forsøgt at stimulere økonomien ved at sprøjte penge ud i samfundet - det har bare ikke givet den vækst man har håbet på. Alt tyder på at USA fortsat vil forsøge at sparke liv i økonomien ved at udvide pengemængden. Det har som sagt endnu ikke haft en effekt og jeg tvivler på det vil have det. Den udvidede pengemængde vil uundgåeligt medføre inflation, hvilket på ingen måde vil gøre noget godt for dollarkursen - så selv om den er lav, er det bestemt ikke umuligt, at den bliver meget lavere.

Den anden strategi USA kan vælge for at nedbringe deres gæld er at øge skatterne eller sænke udgifterne - det ville formentligt blive en kombination af de to nævnte tiltag. Dette vil dog betyde færre penge i samfundet – hvilket aldrig har været godt for ejendomspriserne – og formentligt sætte en amerikansk økonomi, der p.t. bevæger sig meget langsomt stort set i stå eller i bakgear.

Det er ikke for at skyde jeres projekt ned - jeg er selv ansat i mæglerbranchen og ved at markedet er tungt lige nu. Jeg tror bare det er din overskrift risikofri investering, der provokerer mig - for i mine øjne er den langt fra risikofri.

Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:02

Det er som at købe en lotteriseddel. De fleste af os ved jo godt hvorfor at vi fik den internationale finanskrise. Og det var bla. det svært oppustede ejendomsmarked i Amerika. Det var meget oppustede en det danske boligmarked. 

Der er jo ingen der ved hvad normalprisen på fast ejendom, og da slet ikke under de turbulente økonomiske forhold der hersker i Amerika.

Du har naturligvis alt at vinde i sådant et projekt hvis du får 10 investorer i sådant et projekt og investorerne har rigtig meget at tabe.

Og så er du jo sikret dit rådgivningshonorar og mæglersalær.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ligesom mange andre så får jeg næsten spastiske ticks når sælgere nævner ordet 'risikofrit'. Det ord er et blinkfang for, at fange uvidende personer som tror at uanset samtlige scenarioer, så er man sikret sit indskud. Det er man bare ikke!

Oftest når man investerer i et 'risikofrit' projekt, så er der taget hånd om 99,9% af mulige scenarior for hvad der kan gå galt. Sjovt nok, eller skal vi sige spøjst nok, så sker der altid det, at den 0,1%, som dækker over hvad man ikke kunne forestille sig, er hvad der netop sker.

Lad nu være med at bruge det ord. Det er så irriterende og nej du kan ikke bruge det ord.

Hvad sker der hvis valutakursen IKKE kommer på normalt leje igen?
Hvad sker der hvis i ikke kan finde lejere til ejedommen?
Hvad sker der hvis USAs valuta devalueres efter 2. august?
Hvad sker der hvis realkreditsystemet bryder sammen?
Hvad sker der hvis jeres selskab går konkurs?
Hvad sker der hvis jeres bank går konkurs?
Hvad sker der hvis en af jeres medarbejdere svindler?

Hvis du har afdækket alle disse scenarioer samt de 1.000.000.000 andre mulige eller umulige scenarioer, så kan du stadig ikke kalde det risikofrit. Kender du Murphys lov? Hvad der kan gå galt..

Fra Hirtshals
Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 11:00

Hej

Uanset hvad der sker vil du jo altid eje en ejendom, den private ejendomsret i USA er nok noget af det mest ukrækelige som findes i verden, til forskel på andre markeder hvor der kan invetseres i fast ejendom. Hvad der sker i USA er svær at spå om men den kinesiske økonomi er nok den økonomi i verden som ejer flest dollar og de sidder ikke bar og kigger på at deres værdier "går konkurs" så jeg er sikker på at verdens største økonomi kommer på fode igen.

Men det er igen de briller man kigger igennem - der findes nej og ja briller og jeg ved godt hvilke der giver afkast i fremtiden.

Tak for dit indlæg.

Niels

Fra Hirtshals
Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 11:04

Hej Henrik.

Jeg synes ikke ret meget om tonen i dit indlæg, det virker som om du siger at vi forsøger at snyde investorer ind i et projekt og det er jo langt fra det vi vil. Vi vil i dialog med nogen der som os tror på en fremtid i USA og som vil investerer i fast ejendom som med tiden vil give et fornuftig afkast.

Uanset hvad der sker, så vil du altid eje en ejendom i det land hvor den private ejendomsret er noget af det mest ukrækelige der findes i Verden.

MVH
Niels

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:07

Men uanset hvordan man vender og drejer den, findes der ingen risikofrie investeringer. Finanskrisen var et udemærket eksempel (ja, den er slut for lang tid siden i mit hoved).

Vh. Peter

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)