Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgive CPR-nr. via telefonen - gør I det?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.

Så vidt jeg ved, er du ikke forpligtet til at oplyse dit CPR nummer til en betjent. Du skal bare oplyse fødselsdato samt fulde navn.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:29

Mark MK:

Tom Frank Christensen:

Så vidt jeg ved, er du ikke forpligtet til at oplyse dit CPR nummer til en betjent. Du skal bare oplyse fødselsdato samt fulde navn.

Efter hændelsen i Norge ville jeg måske bede om at se deres ID inden jeg giver mit CPR nummer, men jeg ville dog stadig give dem det hvis jeg bliver stoppet i bil f.eks.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:32

OK - er glad for I er enige, og at det ikke bare er mig der er sippet. Big Smile

Jeg bad hende så også om at sende en mail, så jeg som minimum kunne se, at hun rent faktisk sad hos Amnesty, selvom sådan en mail selvfølgelig også kan fakes. :-)

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
CVR-nummeret kan jo bare findes på www.cvr.dk og kontonummer har du vel alligevel på din hjemmeside?

Brian - hun ringede til mig som privatperson, så det var mit personlige kontonr. hun fik - og derefter ville hun så have mit CPR-nr. Ikke mit CVR-nr. :-)

Tom Frank Christensen:

Nede i banken giver jeg dem det selvfølgelig, og andre steder hvor jeg står face to face med folk der har en fornuftig og god grund til det, men vil IKKE give det over telefonen.

Jeg har det på samme måde. Og det er der tydeligvis også andre der har - så jeg forstår som sagt ikke, at det kan være så svært for dem at sammenfatte en mail - som de lige kan smide afsted.

Ifølge phoneren var det fordi de ikke havde ressourcer til at håndtere tilmeldinger via mail - men det tog os 10 min. at komme frem til, at jeg altså IKKE havde lyst til at opgive begge dele via telefonen - og på de 10 min. kunne hun jo både have sendt en mail, og jeg kunne have oprettet mig. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Trådstarter spurgte til CPR nummer og ikke CVR nummer :)

Sorry...det var flovt..Embarrassed Havde simpelthen ikke fantasi til at forestille mig, at der kunne spørges efter CPR-nummer på den måde.

I så fald er jeg helt på bølgelængde med de øvrige her i tråden...

Hilsen

Brian (som skal til at koncentrere sig inden han kommenterer!)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Allan I:

Jeg har det på samme måde. Og det er der tydeligvis også andre der har - så jeg forstår som sagt ikke, at det kan være så svært for dem at sammenfatte en mail - som de lige kan smide afsted.

Enig., Det er da for latterligt. De vil gerne have dine penge, men gider ikke engang gøre sig den ulejlighed at lave en standardmail

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:36

Mark MK:

Tom Frank Christensen:

Jeg tror ikke du kan nøjes med kun fødselsdato - for det fulde CPR-nummer har jo en check-sum, så betjenten kan se, om du opgiver korrekt CPR-nr. eller om du bare slynger numre ud i luften. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Allan I:
Ifølge phoneren var det fordi de ikke havde ressourcer til at håndtere tilmeldinger via mail - men det tog os 10 min. at komme frem til, at jeg altså IKKE havde lyst til at opgive begge dele via telefonen - og på de 10 min. kunne hun jo både have sendt en mail, og jeg kunne have oprettet mig. Smile

Big Smile Helt rigtigt set. De har altså masser af ressourcer til at ringe og tigge om penge, men kan ikke overskue at lave en standardformular til deres donorer?!!!

Sådan et sted ville jeg sgu ikke støtte med noget som helst...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Mark MK:

Tom Frank Christensen:

Korrekt.

Alle er pligtig på forlangende at opgive navn, adresse og fødselsdato til politiet. Politiet har ikke ret til at afkræve folk deres cpr-nummer, men udelukkende deres fødselsdato.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 14:51

Tjaa, jeg ville ikke have nogen problemer med det - hvis det var en sag jeg virkelig gerne ville støtte.

Konto nr. og reg. nr. kan du alligevel ikke bruge til andet end en PBS aftale, og alle ved at en PBS aftale kræver et CPR nr. for at blive godkendt.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:52

Allan I:

Jeg tror ikke du kan nøjes med kun fødselsdato - for det fulde CPR-nummer har jo en check-sum, så betjenten kan se, om du opgiver korrekt CPR-nr. eller om du bare slynger numre ud i luften. Smile

De kan vel bare søge efter mig? Du tror vel ikke at de kun kan finde folk udfra fulde CPR nummer? I så fald tager du fejl. De har mange søgefunktioner og fuldenavn + fødselsdato er rigeligt til at de kan finde dig. Men at de får dit CPR nummer ved at bede om dit kørekort er så en anden sag Stick out tongue

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)