Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tjene penge på at have tabt sig?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så der er altså intet til hinter for at på sin vis guide andre folk trods manglende uddannelse etc. sålænge man blot gør tydeligt opmærksom på dette, også selvom man med tiden kunne komme til at få en indtægt via sin hjemmeside?

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:55

Henriksen@ Tjooo... men det er nemmere sagt end gjort

Helt enig Smile

Men den grove formulering af at forbænde mere end du indtager, er jo god nok.

Nogle foretrækker at spise mindre/sundere - for andre er det øget fysisk aktivitet der virker.

Kombinationen er da nok at foretrække, men for mig er det letteste helt klart mere fysisk aktivitet.

Fra Holstebro
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:26

Flot gået og tillykke. Det er ganske få procent der taber sig mere end 10% af kropsvægten og holder dette vægttab.

Der er intet til hinter for at guide andre. Heller ikke selv om det er noget sludder rent fagligt man siger (hvis blot din samvittighed kan holde til det). Det er der mange der gør. Ikke at antyde at du/I siger noget sludder.

Der kan helt klart tjenes penge, men det vil kræve den rette indgangsvinkel. En personlig fortællig (bog) tvivler jeg på giver en fornuftig indtægt. Men det kan nok give en dejlig følelse at skrive om sin oplevelse samt dele den med andre.

Chris McDonald har vel ikke selv tabt en masse kilo? - han er bare super dygtig til at motivere folk samt er faldet godt ind i vores smag pga accent, mm.

Jeg er i øvrigt ved at starte et diskussionsforum op for overvægtige der vil ned i vægt, så der er måske noget at hente for de det ikke er lykkedes for endnu.

Mvh
Allan Stubbe Christensen

Hjælp til vægttab og slankeopskrifter -> Ned i vægt .dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:37

Hej Allan

Nu tænker jeg sådan set ikke på samvittighed - for det kan godt være at man gør tingene forkert i forhold til det der står i bøgerne - men hvis det virker på en selv, kan man vel godt fortælle andre om hvad man selv mener virker, og hvordan man selv klare op og nedture osv. osv.

Hvis man ser tilbage i tiden så bliver alle de "kloge" indenfor dette felt jo også klogere - hvis man ser tilbage på mad pyramiden ja så er den sandelig også ændret med tiden - og ligeså enig mange eksperter er, ja ligeså uenige kan de også være på nogle punkter.

Så jeg taler ikke om at platte sig til penge ved og fremstå som en eller anden slanke guru - blot skrive om hvad man selv gør og føler der er rigtigt i ens eget tilfælde - og måske netop vende tingene om, så dem der vil tabe sig ikke skal stå til regnskab overfor en eller anden slanke konsulent der målr og vejer folk hele tiden og have dårlig samvittighed over at nu er vægten gået op med 0,5 kg fra sidste uge.

Mere en helt menneskelig vinkel på dette problem som mange har - men synes da et diskussions forum også er en super ide. :)

Held og lykke med det projekt.

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:02

Ørts:

Og mange tak for inspirationen, jeg tror jeg vil arbejde mig frem imod at skrive en selvbiografi :), og så allierer jeg mig nok med en forfatter.

God fornøjelse. Min bog kommer ud 24. august - og kommer fra trykkeriet om et små to uger. Det er en kæmpe tilfredsstillelse at blive færdig. Men det har også været hårdt arbejde at skrive. Det jeg har lært ved at skrive er:

Det er et at have en god historie - det er noget helt andet at fortælle den på skrift.

Hvis du vil videre i skrivesporet, så har det her virket for mig:

• Find nogle af de bøger du selv kan lide og prøve at finde ud af hvad der tiltaler dig ved dem.
  • Sæt et mål med bogen. Det er min oplevelse, at man i skrivningen let kører ud af nogle sidespor. Det skal du fange i redigeringen.
  • Lav en fast rutine med at skrive. For mig var det ikke nok at skrive når jeg "lige blev inspireret". I vinters arbejdede jeg fx i to måneder fra 21-02 hver aften for at blive færdig.

Læs et par bøger:

• Stephen Kings On writing: A memoir of the craft - om at skrive, herunder arbejdsrutiner, kontruering af særning mv
  • William Zinssers On writing well - hvordan man skriver en selvbiografi
  • Andre Agassis Open - det bedste eksempel jeg kender på en velfungerende selvbiografi. Jeg har ingen interesse i tennis, men bogen er spændende fordi den ikke handler om tennis. Den handler om mennesker.
  • På dansk findes en bog som hedder skriveredskaber af Roy Peter Clarke. Gode råd, som er lige til at gå til. Start evt. her.

God arbejdslyst.

Fra Holstebro
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:16

Hej Bendtsen

Det med samvittigheden var slet ikke påtænkt nogen af jer i denne tråd. Det var en generel tilføjelse som mest var ment i sjov. Men jeg mener dog at der er nogen hvis råd er så på kanten at de i det mindste burde have snertet af dårlig samvittighed vel vidende at de ikke har det. Nok om det.

Madpyramiden har aldrig været en officiel anbefaling selv om mange opfatter den sådan. Når det er sagt så er det ikke den helt store forskel på madpyramiden og de nuværende officielle anbefalinger.

Men du har da fuldstændig ret i at vi (ernæringsprofessionelle) hele tiden bliver klogere på kosten og jeg vil tilføje at det, efter min mening, desværre ofte går for langsomt med at erkende ny viden og implementere den. Også derfor mener jeg ikke at de officielle anbefalinger pt. er optimale.

Jeg er vist ret enig i resten. En blog, bog eller andet skal da nok kunne inspirere nogle andre. Jeg har lige skrevet (ahh, medforfatter) en bog om at opnå et varigt vægttab. Der ligger vi stor vægt på at folk er forskellige og skal finde den metode der virker netop for dem. Tror lidt det er en fordom (som måske dårlige ernæringsvejledere holder ved lige) at der kun er en metode der virker for alle.

Mvh

Allan Stubbe Christensen

Hjælp til vægttab og slankeopskrifter -> Ned i vægt .dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:42

Hej Allan

Det var nu heller ikke ment som et forsvar det jeg skrev :) - nogle gange har jeg blot tænkt på om de fleste der ønsker at tabe sig ikke gennemføre eller vedligeholder det efter en succes, fordi man går rundt alene med sine små indre kampe - og her tænker jeg rent menneskeligt at det måske kunne være rart og hjælpe andre, tale med andre - et sted og skrive eller ringe til hvis man er ved at sætte tænderne i søde sager, nogle til at støtte en - men hvor det er helt uformælt og hvor det netop ikke skal være en løftet pegefinger - for det er bestemt ikke det man (jeg) har brug for i sådanne situationer.

Omvendt tænker jeg at man jo ikke kan sidde 12 timer om dagen og modtage opkald, og skrive løs med folk uden og få nogen former for indtægt - hvis man ville lave sådan en type "hotline" , altså hvis jeg køre forbi den lokale kiosk og tænker , nu skal jeg da lige ind og have en cola, så kan man måske lige blive talt væk fra den cola på få minutter, selvom man selvfølgelig godt inderst inde ved at det egentlig er forkert.

Nå det er bare lige nogle personlige betragtninger, og jeg leger lidt videre med mine tanker - for et eller andet sted var det ligeså meget for mig selv jeg havde tænkt mig og lave en eller anden form for side/forum/hotline ting - man kunne jo tænkes man kunne gå sammen med et par profesionelle til at tage sig af det rent teoretiske og grundlæggende - og så bygge på med egen erfaringer derfra... - Nå det er et spændende emne, og et vigtigt emne - og der jeg egentlig blot ville hen var og give folk som mig selv et alternativ til vægtvogterne og slankekonsulenter - jeg har nemlig prøvet og se lidt rundt omkring, hvor mange tilbyder for xxxx kr. en indledende personlig samtale, men så hvor resten blot køre ugentligt eller månedligt med mail korrospondence, og jeg mener for folk der virkelig har svært ved og holde motivationen og let "falder i" mangler der måske en dybere 24/7 løsning, men som ikke koster en bondegård - og tror de færreste egentlig kan tabe sig af at læse en bog - men igen det er en personlig betragtning, og jeg kan jo sagtens tage fejl :)

Nå det var mine 25 cents for nu lige ud af posen - go aften :)

Bendtsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:04
Det er blevet en interessant tråd.

Jeg ved at der er mange som er interesseret i emnet, og der er ikke en, men mange forskellige måder at tabe sig på. Så jeg tror helt sikkert at vægttab kan gøres til en forretning.

Det kan være på bogform, et træningsprogram, foredrag og meget andet. Jeg tror at mange leder efter den metode der passer dem bedst, og måske har du (Ørts) en vinkel som vil passe godt for mange mennesker.

Mvh Carsten
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 21:30

Jeg ville lige smidt et billede op af mig selv :),

http://imageshack.us/photo/my-images/98/frogefter.png/

Her kan der ses et før og efter billede. Taget på stranden i tyrkiet,

Igennem det år kuren har stået på, har jeg styrketrænet hverdag. for at komme skindet i forkøbet.

Min muskelmasse er en del større end standarden siges det.

Håber lige at jeg kan puste lidt mere liv i tråden!, :D

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 22:01

Til Niels Henriksen

Jeg kan anbefale et godt mulighed :-) Så er du strandklart til neste sommer! Tjek en af mine sider: www.nugabest-kobenhavn.dk, eller mine partnere www.nugabest.dk - kan evt. hjælpe med anbefalinger - hvordan man kommer bedst i gang. :-)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)