Hej Allan
Det var nu heller ikke ment som et forsvar det jeg skrev :) - nogle gange har jeg blot tænkt på om de fleste der ønsker at tabe sig ikke gennemføre eller vedligeholder det efter en succes, fordi man går rundt alene med sine små indre kampe - og her tænker jeg rent menneskeligt at det måske kunne være rart og hjælpe andre, tale med andre - et sted og skrive eller ringe til hvis man er ved at sætte tænderne i søde sager, nogle til at støtte en - men hvor det er helt uformælt og hvor det netop ikke skal være en løftet pegefinger - for det er bestemt ikke det man (jeg) har brug for i sådanne situationer.
Omvendt tænker jeg at man jo ikke kan sidde 12 timer om dagen og modtage opkald, og skrive løs med folk uden og få nogen former for indtægt - hvis man ville lave sådan en type "hotline" , altså hvis jeg køre forbi den lokale kiosk og tænker , nu skal jeg da lige ind og have en cola, så kan man måske lige blive talt væk fra den cola på få minutter, selvom man selvfølgelig godt inderst inde ved at det egentlig er forkert.
Nå det er bare lige nogle personlige betragtninger, og jeg leger lidt videre med mine tanker - for et eller andet sted var det ligeså meget for mig selv jeg havde tænkt mig og lave en eller anden form for side/forum/hotline ting - man kunne jo tænkes man kunne gå sammen med et par profesionelle til at tage sig af det rent teoretiske og grundlæggende - og så bygge på med egen erfaringer derfra... - Nå det er et spændende emne, og et vigtigt emne - og der jeg egentlig blot ville hen var og give folk som mig selv et alternativ til vægtvogterne og slankekonsulenter - jeg har nemlig prøvet og se lidt rundt omkring, hvor mange tilbyder for xxxx kr. en indledende personlig samtale, men så hvor resten blot køre ugentligt eller månedligt med mail korrospondence, og jeg mener for folk der virkelig har svært ved og holde motivationen og let "falder i" mangler der måske en dybere 24/7 løsning, men som ikke koster en bondegård - og tror de færreste egentlig kan tabe sig af at læse en bog - men igen det er en personlig betragtning, og jeg kan jo sagtens tage fejl :)
Nå det var mine 25 cents for nu lige ud af posen - go aften :)
Bendtsen