Hej Thomas
Først og fremmest: Godt gået!
Han mente så at jeg burde skrive en lille bog om forløbet om bl.a det psykiske, det fysiske osv..
Bare kom i gang :)
Men et fif af erfaring; du skal skrive fordi du gerne vil skrive, og ikke fordi du gerne vil tjene penge. Hvis du beslutter dig for at skrive, er der også forskellige metoder. En guide til at tabe sig fyldt med "hemmeligheder bag sucessen", synes jeg lyder plat.
Jeg ville hellere læse en selvbiografisk historie om din "rejse". Men smag er forskellig. Find ud af hvad du selv vil.
Jeg har en lidt anden historie: Jeg er officer i hæren og havde efter min anden udsendelse en ide om at skrive en bog om mine oplevelser som delingsfører i kamp. Jeg anede intet om, hvad almindelige mennesker ville synes var spændende, så jeg startede med at holde foredrag om mine oplevelser i kamp - og om ledelse i kamp.
Det gav mig en masse direkte tilbagemeldinger, på hvad publikum synes var interessant. Og det var hverken fakta eller "hemmeligheder" - det jeg fik (og stadig får) mest respons på, er historier med og om mennesker.
Jeg holder stadig foredrag. Det er super fedt at få lov til at fortælle sin historie, og gøre publikum klogere på krigen.
Efter de første foredrag begyndte jeg at skrive. Det var let. 1 1/2 måned senere var jeg færdig. Det jeg derefter fandt ud af, var at skrivningen måske ikke er så svært. Det svære er at redigere sin tekst fra tanker og ideer til en god historie. Det tog mig yderligere 20 måneder!
Pointe: Glem ideen om at tjene penge. Hvis du gerne vil fortælle din historie så prøv dig frem og find ud af hvilket medie du vil bruge. Bog, foredrag, en blog, videoer på YouTube, podcasts, artikler. Lad lysten drive værket.