Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre vedr. min nye hjemmeside? (bannerannoncer)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg forventer, at lancere en hjemmeside ca. 1. september

Jeg har skrevet lidt om det før på Amino, og hjemmesidens formål er overskueliggøre et bestemt marked for forbrugeren. Ligesom Kelkoo, Monondo og edbpriser.dk

Hjemmesidens omsætning skal bl.a. komme fra bannerannoncer. De potentielle annoncører jeg forventer at tage kontakt til er primært ...(og som bør have interesse i at få eksponeret deres brand over for min hjemmesides brugere ):

Banker realkreditinstitutter

Mit spørgsmål til jer: skal jeg vente med at tage kontakt til disse banker og realkreditinstitutter  til efter d. 1. september hvor hjemmesiden er lanceret? Så har jeg noget at vise frem og jeg kan fortælle hvor mange besøgende der er på siden.

Eller

Skal jeg tage kontakt til dem snarest med det formål, at jeg gerne vil have noget positivt cash flow allerede fra den dag hvor hjemmesiden lanceres? Ikke overraskende vil jeg jo gerne have nogle penge i kassen tidligt i forløbet, men det er nok sværere at overbevise folk om det hvis jeg har noget at vise frem. Ej heller noget data vedr. besøgende. Eller så skal min webdesigner printe nogle mock ups ud som jeg kan vise frem.

mvh Alexander

Fra Århus
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13

Hej Alexander.

Jeg kan godt forstå dit dilemma, men det mest optimale ville nok være at hjemmesiden var oppe at køre, idet du da har noget konkret at vise frem - med mindre du er en dygtig sælger (: Dog mener jeg ikke at hjemmesiden skal have været aktiv i lang tid. Det er mere, så du har muligheden for at visualisere idéen overfor bankerne.

Hvis dette er tilfældet, ser jeg ikke nogen grund til, hvorfor du ikke skulle kontakte banker og realkreditinstitutter. Bare klø på!

Med venlig hilsen

Marie Elisabeth  

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:12

Hej Alexander,

jeg er i tvivl om det er den rette vej at gå, når du skriver, at du vil tage direkte kontakt til banker og realkreditinstitutter. Det er måske en lidt alternativ vej at gå, og jeg har aldrig hørt om nogen, der har gjort det på den måde, så jeg ved ikke hvor succesfuldt det er.

Måske bør du overveje at tage kontakt til et par mediebureauer, der er kendt for at varetage de større banker og realkreditinstitutters kampagner? Eller gøre brug af affiliate marketing, hvor du vælger, at alle kampagner skal være indenfor et givent segment.

For at få lidt cash i en opstartsfase, kan du tilknytte Google adsense eller affiliate bannere til dit site.

Held og lykke!

Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:54

Hej. Det er nogle gode kommentarer, Minx.

Jeg kender ikke så meget til mediebureauer. Benytter større virksomheder sig af det? eller er det typisk små og mellemstorevirksomheder der benytter sig af det?

At gøre brug af affiliate marketing...hvordan kunne det eksempelvis fungere i relation til banker og realkreditinstitutter? Evt. med udgangspunkt at der er 10.000 besøgende den første måned.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kommer du frem til at kunne få 10.000 besøgende den første måned? Besøgende kommer ikke af sig selv, og 10.000 besøgende er ikke nødvendigvis noget (særligt) værd. Besøgendes værdi afhænger 100% af hvilken målgruppe de tilhører.

En nystartet side er sjældent mere værd end den tid der lagt i at udvikle siden (og typisk mindre end det). Den har minimal (eller ingen) seo værdi for andre, har typisk ingen brand-værdi og en minimal trafik. Alle vil gerne have positivt cash-flow fra dag 1, men det er sjældent realistisk. Ting tager tid.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:11

Du kan se hvad Amino tager for banner annoncering her. Lad os sige at du er rigtig dygtig og kan sælge til samme pris som Amino. Lad os samtidig antage at du skaffer 10.000 besøgende om måneden, som hver har 3 sidevisninger. Hvis du har 2 bannere på siden, så giver det alt i alt 60.000 bannervisninger om måneden.

Omregnet til den pris Amino tager, så giver det 4.800,- kr. + moms. Fordelt på 4 annoncører, så er det 1.200,- kr. fra hver. Både beløbsmæssigt og med hensyn til antal visninger, så er det slet ikke interessant nok til at du vil blive taget seriøst, hvis du henvender dig til de forskellige banker og vel egentligt heller ikke interessant for dig at bruge tid på.

Få istedet nogle Adsense bannere på siden (hvis der absolut skal være bannere i starten), og brug i stedet tiden på at lave en masse godt indhold og skaffe en masse tilbagevendende besøgende. Får du 10.000 daglige besøgende, så skal bankerne (via mediebureauerne) nok selv komme til dig!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Alexander86:

Jeg kender ikke så meget til mediebureauer. Benytter større virksomheder sig af det? eller er det typisk små og mellemstorevirksomheder der benytter sig af det?

Typisk ta'r det 1-2 år at løbe bannersamarbejder rigtigt i gang.

Stort set alle de store virksomheder booker ind via mediebureauer for at få den rigtige demografiske profil for modtagerne. Som nyt site er det meget vanskeligt at komme igennem nåleøjet, for der er rigtigt mange indholdsudbydere i DK, og de har stort set alle sammen vanskeligt ved at få solgt deres inventory. Det er købers marked og har været det længe.

Mediebureauerne har generelt betragtet en tendens til at booke kampagner på store sites for at få volumen på og undgå for mange enkeltafregninger. Med bannerpriser nede omkring 7-15 kroner i CPM, kan man godt forstå dem, selvom det er ærgerligt for mindre sites.

De store kampagnebookere vil nok også gerne have, at du har Gemius/Fdim-validering af dine besøgstal.

En mulighed kunne være at lægge ud med Googles Display-netværk, som nogle foreslår. Det er nemt at gå i gang med (via Adsense).

Alternativt kan du overveje at få tilknyttet en provisionslønnet sælger. De findes, de gode er få dog.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54

Hej Alexander,

Vi hjælper en del sites med at sælge deres inventory. Så mine råd er som følger:

Tilmeld dig som publisher på de forskellige affiliate netværk og tag nogle af deres kampagner, hvis de er relevante og kombiner det med google adsense. Så kan du tjene penge med det samme og på den måde kan du også teste hvad du har den bedste indtjening på.

Samtidig med kan du begynde at kontakte mediebureauerne og fortælle dem om dit site og dine ideer. De er dog som regel svære at få i tale, så sørg for at have noget ekstra med i. Hvis du blot tilbyder dem en CPM aftale får du det svært. Internet plannerne på bureauerne har travlt og derfor booker de ofte hvor de får en høj volumen i sidevisningerne.

Derefter vil jeg kontakte nogle af de mindre selskaber på markedet, som typisk ikke har bureau på. Her kan det være en ide at sælge dine bannerne, som sponsorater i stedet for CPM. Så undgår du snakken omkring, hvor mange visninger de får når de køber på sitet. Igen kan de være en god ide, at lave lidt specielle ting for kunden, så de føler de får noget unik.

Good luck…

PS. husk hvis du sælger kampagner skal du have et bannersystem. Kan anbefale openx og det er GRATIS;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Morten Marcussen:

rtælle dem om dit site og dine ideer. De er dog som regel svære at få i tale, så sørg for at have noget ekstra med i. Hvis du blot tilbyder dem en CPM aftale får du det svært.

Hvad kunne det være fx? Altså det ekstra, I kaster i pakken?
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:03

Kasper:
Med bannerpriser nede omkring 7-15 kroner i CPM, kan man godt forstå dem

Vi blev ringet op af et mediebureau i starten af denne måned, som gerne ville have 250.000 bannervisninger i vores højre side. Han tilbød 13 øre pr. visning og jeg takkede ja med det samme.

Kort efter ringede han igen og beklagede mange gange, prisen var kun 1,3 øre pr. visning, hvilket jeg takkede nej til, da vores affiliatebannere gennemsnitligt ligger et godt stykke over den pris pr. visning.

1. Selv en pro kan åbenbart rode rundt i CPM og kommaer Smile

2. Affiliate er også en mulighed. Det kræver dog lidt arbejde med at finde nogle relaterede og godt konverterende annoncer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)