Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre vedr. min nye hjemmeside? (bannerannoncer)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Kasper:
Med bannerpriser nede omkring 7-15 kroner i CPM, kan man godt forstå dem

Vi blev ringet op af et mediebureau i starten af denne måned, som gerne ville have 250.000 bannervisninger i vores højre side. Han tilbød 13 øre pr. visning og jeg takkede ja med det samme.

Kort efter ringede han igen og beklagede mange gange, prisen var kun 1,3 øre pr. visning, hvilket jeg takkede nej til, da vores affiliatebannere gennemsnitligt ligger et godt stykke over den pris pr. visning.

Fantastisk beretning -- ærgerligt at prisen ikke holdt!

På mine sites kører jeg en blanding af

1)
AdSense, som gi'r en væsentligt højere CPM end det mediebureauerne tilbyder. Jeg udvander dog heller ikke mine besøg, som de store medier gør med opdeling af artikler i seks bidder, billedgallerier med små tekstbidder og den slags. 

2)
Placement-aftaler. Fast pris for fx en uge eller en måned.  

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 21:24

Som tidligere marketingchef i forskellige firmaer, så ved jeg at hvis man skal overtales til at købe på et nyt mindre site, hvor stats. er usikre... så er det som foregående indlæg foreslår, en rigtig god ide at sælge til fastpris, de fleste som jeg selv kan man vride 5-10 kilo ud af for en måneds visning, og som nystartet tæller ALLE kroner antager jeg

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander

Hvorfra kommer de forventede 10.000 besøgende den første måned? Adwords og facebook annoncer?

Og hvor meget trafik håber du at have om et år via SEO osv?

Jeg vil kraftigt advare dig mod at ringe til marketingcheferne i bankerne og i mediebureauerne inden du for alvor har relevant trafik at sælge dem. Det er ikke sjovt at forhandle, hvis man er den lille mand ved forhandlingsbordet.

Tjen i stedet pengene via adsense og affiliatenetværk som folk foreslår dig her. Og når dit site så for alvor er et af de store, så ring til folk (hvis de ikke allerede har ringet til dig på det tidspunkt).

Det er langvarige relationer der skal bygges op med den slags ting og det er surt at førstehåndsindtrykket skal være at du er ham med det lille ny site. 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)