Jeg har ikke noget imod regler - bare andre også ville overholde mine :-)
Problemet er, at dine regler ikke overholder gældende lovgivning, og dermed ikke holder i byretten. Du kan lave alle de betingelser, du vil (og få kunderne til at overholde dem), så længe du holder dig inden for lovens rammer. Men det gør du jo ikke.
Kunderne ignorer ikke betingelserne - de holder sig til lovgivningens bestemmelser. DU følger dig tilsyneladende hævet over lovgivningen, og forventer at alle retter ind efter dig, uanset om det er lovligt eller ej.
Jeg vil ikke forholde mig til om forbrugerbeskyttelsen er rimelig eller ej, men jeg kan forholde mig til, at det sætter nogle rammer, jeg må holde mig indenfor. Og det gør jeg så, og tager mine forholdsregler. Og det er i virkeligheden, det du skal gøre: Sæt dig grundigt ind i regler og bestemmelser, og driv din forretning efter det. Og ja, det kan betyde, at du må vælge en dyrere fragtform, og nogle kunder måske vælger dig fra på den bekostning - sådan er det bare. Du må vurdere risikoen for tab ved fragten ifht. en evt. omsætningsnedgang ved at benytte en dyrere fragtform.
og det er så det sidste fra mig i denne tråd - du har fået mange gode råd fra forskellige, men du vælger tilsyneladende bare at synes, at verden er hård og ubarmhjertig, og hele verden er efter dig. Og så giver det ikke megen mening fortsat at kommentere på det.
MVH
Kirsten