Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvalificerede medarbejdere søges til opgaver med ny portal

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders Christensen:

Nu plejer Amino at være et sted hvor der er højt til loftet og plads til de fleste, men nogle gange går sommervarmen (eller regnen) åbenbart lidt til hovedet på folk i debatterne, og så ender det eller andet sted hvor der står to grupper på hver sin side af debatten og kaster lidt mudder hen over midten og er langt fra det oprindelige emne der handler om at trådsstarter ønsker kontakt til nogle relevante samarbejdspartnere.

At der er mange i tråden der stiller uddybende spørgsmål, som trådstarter tydeligvis ikke ønsker at afdække i tråden, men enten via telefon eller private beskeder er sådan set forståeligt nok, så hvorfor man bliver ved med at bore i det er mig en smule uforståeligt.

Hvis man spørger til svar i tråden og ikke får det, så er det vel ikke et større problem end at man blot kan konkludere at det ikke er en person man har til sinde at samarbejde med? Og så bør den vel sådan set ikke være længere.

De fleste folk herinde er vel voksne nok til selv at tage en beslutning om hvorvidt de vil samarbejde med en person eller ej?

Jeg tror såmænd ikke det handler om hverken sol eller regn, men om at hjælpe med at beskytte hinanden. Der er mange Aminoer der i tidens løb er blevet snydt, ikke nødvendigvis på Amino, men også andre steder.

Når en person fortæller at personen er jurastuderende og har en coachuddannelse når personen skriver privat, men offentligt ikke vil skrive noget som helst og faktisk har skrevet modsat tidligere, så blinker de røde alarmknapper ved mig.

Det er selvfølgelig op til Amino om man ønsker at give lov til den slags, men jeg synes man åbner op for svindlere hvis man helt uden kritiske spørgsmål kan søge efter samarbejdspartnere når man tilsyneladende ikke er 100 % ærlig.

Grunden til en del bliver ved med at bore i det er for at beskytte sine med-aminoer fra potentielt at blive snydt hvilket er en ganske naturlig reaktion, det er i hvert ikke svært for mig at forstå hvorfor nogle bliver ved og ved.

Så det er altså ikke helt så enkelt som du gør det til Anders, der er nogle naturlige reaktioner på spil i en gruppe når en ny kommer ind og tilsyneladende ikke har helt rent mel i posen. Grunden til jeg skriver "tilsyneladende" er at jeg ikke ved det. Men det er mig en gåde hvorfor man ønsker at bruge så meget energi på ikke at svare i stedet for bare at svare Ja eller Nej, hvilket godt kunne tyde på at personen lyver når der bliver skrevet privat. Men fair nok, hvis Amino skal være stedet hvor svindlere kan finde samarbejdspartnere, så lukker vi da bare for alle kritiske spørgsmål, lige gyldigt hvor forkert det må være for os brugere.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:32 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Well said Thomas Frost!

Dette handler ikke om hvorvidt vedkommende har fået en hård start på Amino, eller haft nogle uheldige udtalelser, som ikke har været ment som de har været skrevt. Men om at personer blandt andet mig selv har været rigtig interesseret i projektet, sat sig ned og haft en længere dialog med trådstarter. Hvor vi har været inde omkring om et partnerskab med tiden kunne være muligt. Jeg faldt blandt andet for nogle af de kompetencer Trisha nævnte med hensyn til sit jurastudiet, og at hun er coach.

Jeg mener det er yderst respektløs at misbruge den tid jeg sætter mig ned og sætter mig ind i projektet og ser muligheder i dette. Muligheder som muligvis er falske, da de oplysninger jeg har fået oplyst ikke stemmer overens med virkeligheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Slettet af: Brian Schou Larsen | bannerprint.dk

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 13:53 | Låst

Hvad man siger i pm og inde på forummet kan af gode grunde være to vidt forskellige ting. Der er muligvis ting man laver i sin fritid man ikke ønsker at ens arbejdsgiver skal blande sig i, eller få nys om.

Det er da MANGE på Amino der ikke forstår og jeg har hørt argumenterne, at man gemmer sig bag sin anonymitet fordi man bl.a. har et brugernavn som ikke er ens eget navn. Det er der nok en rigtig god grund til, for det kommer op ved Google søgninger. Hvis man ville vide hvem personen rigtigt er, så er PM et godt værktøj eller dk-hostmaster whois lookup hvis man kan se vedkommenes domænenavn :)

Som jeg har skrevet før i denne tråd. Folk bør fandme tage sig en chill-pill for det her er da en hønsegård uden lige. Lad nu Trisha coach og jurasturende eller ej passe sig selv, hvis projektet ingen interesse har. Som tidl. beskrevet på Amino i anden tråd, så er der ingen officiel uddannelse, så alle kan i princippet kalde sig 'coach'.

At 30 mennesker rotter sig sammen mod én enkelt person det gør mig edder sparkemig ked af at være vidende til. Føj for den lede.

Har hun snydt nogen af jer? Har i udført arbejde for hende som ikke er betalt? Hun har måske en ret dårlig måde at formulere sig på, men bliv da endelig ved med at sparke til personen mens hun ligger ned.

Hvis hendes projekt ikke har jeres interesse, så bland jer da uden om.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:05 | Låst

Det må være et nyt tiltag amino.dk skal tage til sig. En whistleblower funktion så vi kan få fat i alle "svindlerne" på amino.dk 

5 karma point for at anmelde en svindler, som ikke er svindler
20 karma point for at anmelde en svindler, der er svindler. 

Samtidig kunne man uddele fløjter til forskellige personligheder. Når man har 5 fløjter er det 1 måneds karantæne fra amino. Alle anonyme skal selvfølgelig starter med 2 fløjter.... PLUS medlemmer kan se hvem der uddeler fløjter og give 2 i døgnet. 

Fløjter kan gives af følgende grunde:

- Fordi du er ny
- Fordi du tilbyder ting/arbejdskraft billigere
- Fordi du siger SEO uden at hedde Thomas eller Mikkel :)
- Fordi er anderledes end andre 

Kom nu, lad os hæve overliggeren... 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07 | Låst

Boysen:

jaså er vi altså forskellige, og der må da være plads til forskellighed på amino.

Ja, lige netop. Men det modsiger du faktisk lidt i dit indlæg. Der skal der vel også være plads til de, der måske synes trådstarter skulle ændre kommunikations-stil? Eller er det dig, der skal udforme skabelonen for hvad indhold og kommunikation, der skal være her?!

Lidt ironi mener DU jo så f.eks. ikke der skal være plads til, hvilket jeg kan udlede af den ene stjerne jeg genrøst fik tildelt af dig...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09 | Låst

Boysen:

Det må være et nyt tiltag amino.dk skal tage til sig. En whistleblower funktion så vi kan få fat i alle "svindlerne" på amino.dk 

Samtidig kunne man uddele fløjter til forskellige personligheder. Når man har 5 fløjter er det 1 måneds karantæne fra amino. Alle anonyme skal selvfølgelig starter med 2 fløjter.... PLUS medlemmer kan se hvem der uddeler fløjter og give 2 i døgnet. 

- Fordi du er ny

He he...det var dagens grin Big Smile Big SmileBig Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:13 | Låst

Brian jeg ligger ikke reglerne har på amino.dk (selvom jeg gerne ville :))

Men du starter med at henvise til andre tråde, og du fortsætter med at lave 2 indlæg, der kun har til formål at gøre grin med trådstarter. 1. Du skriver hun har brug for at coache sig selv. 2. Sammenligning med en anden svindler.

Det er baggrunden for min 1 stjerne givet til dig. Jeg ser det som mobning, ganske enkelt.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:15 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:

- Fordi du er ny

Lad amino indføre frivillig cpr. validering. Jeg ville gerne betale de 50-100 kr. i administration for, at få sendt et sådan brev osv. Dem som ikke cpr. validere kan man så med god grund tvivle på. Amino plus medlemmer bør dog have denne service inkluderet i deres medlemsskab.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 14:18 | Låst

Neeeeej-da:

Hvad skal man tro på så?...

På sine egne fornemmelser.

Da jeg som ny kom på Amino i `08 på den forrige profil, - var jeg interesseret i et samarbejde med hvad jeg troede var innovative mennesker. Jeg skulle faktisk have lavet en del "normale" ting, men men jeg ville egentligt også godt prøve en "skør idé" af.

Reaktionen var, - at jeg var et gammelt fjols der ikke kunne se forskel på on- og offline, og jeg blev endda formedels 8.000 kr. tilbudt en rundbordssamtale af et markedsføringsbureau hvor jeg sammen med en ostehandler, kunne lære hvor Enterknappen sad. Måske hvis jeg havde talent, en tutorial så jeg kunne bruge en Dorotelefon - uden sms, forstås.

Hvis jeg fra starten havde lagt ud med at jeg havde et budget på 1,25 kr. +/- et par millioner om måneden, ville reaktion have været ganske anderledes. Så havde jeg fået en masse smoothtalk og røvslikkeri, - men det ville jo være de samme personer hvis (online) karakterer jeg her fik et indblik i.

Nu har jeg så valgt de mennesker fra, - ikke på grund af deres faglige kundskaber som jeg af gode grunde ikke kom til at kende, - men fordi jeg stolede mere på mine egne fornemmelser.

Jeg kan af gode grunde heller ikke vide om de kunne have leveret noget bedre, men for det første tjente jeg godt på at følge min egen idé til dørs, og for det andet er min "skøre idé" nu helt almindelig på de fleste professionelle websites. Ikke fordi jeg var genial, men fordi det var/er dumt ikke at gøre det når nu muligheden er der.

Det har mine konkurrenter så også fundet ud af, men mens jeg har haft tiden til at indpasse implementeringen af det i ledige stunder, (eller at koble gratis arbejdskraft på) så har mine konkurrenter af tidsmæssige grunde nu skulle bestille deres hos firmaer til en langt højere pris. Sådan er markedskræfterne indtil udviklingen igen gør alle lige. Så må jeg finde på noget nyt. Om og om igen. 

Èn ting er helt sikkert, - jeg ville aldrig præsentere mig som Karsten Ree og spørge på Amino om der er nogen der har en god idé jeg kunne investere i.

Ikke engang med hans track-rekord Wink

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)