det først mener jeg ikke du må du må købe alkohol som 16 årig i butikker men på cafe bar som jeg vil betrakte det som skal man være 18 det sites syntes jeg var et dumt spørgsmål
det først mener jeg ikke du må du må købe alkohol som 16 årig i butikker men på cafe bar som jeg vil betrakte det som skal man være 18 det sites syntes jeg var et dumt spørgsmål
dansk sprut = dansk afgift
tysk sprut = ikke dansk afgift
Servering og udskænkning af alkohol til unge under 18 er ikke tilladt. For at måtte udskænke alkohol, skal du have en bevilling.
Sælger du alkohol, skal denne være betalt afgifter. Det er således ikke tilladt at udskænke alkohol købt som privatperson i Tyskland.
Husk, at indkøb af alkohol i Tyskland er tilladt til eget forbrug. Køber I til videresalg/udskænkning, er det ikke til eget forbrug. Der er i stedet tale om import, belagt med en masse afgifter.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Servering og udskænkning af alkohol til unge under 18 er ikke tilladt. For at måtte udskænke alkohol, skal du have en bevilling.
Sælger du alkohol, skal denne være betalt afgifter. Det er således ikke tilladt at udskænke alkohol købt som privatperson i Tyskland.
Husk, at indkøb af alkohol i Tyskland er tilladt til eget forbrug. Køber I til videresalg/udskænkning, er det ikke til eget forbrug. Der er i stedet tale om import, belagt med en masse afgifter.
Dbh. John
tak for svaret John, var godt nok ikke lige det jeg havde håbet på :-) men havde en idé om at det nok var sådan ..
Hvis i holder det "privat" og sørger for at folk skal kontakte jer og få en invitation, så kan i godt "servere" alkohol i bussen. Altså en privat fest i en bus :)
I kan også oprette en forening og der igennem få medlemmer, som betaler en månedlig afgift. Hvis i gør det på den måde, eller noget i den stil (Som der er også er blevet sagt, holder det privat) så må i vidst gerne servere alkohol, dog må i ikke sælge alkohollen, derfor den månedlige afgift, er ikke sikker på om det er de samme regler hvis man betaler per arrangement :)
Hvis i holder det "privat" og sørger for at folk skal kontakte jer og få en invitation, så kan i godt "servere" alkohol i bussen. Altså en privat fest i en bus :)
Nogle folk tror de kan drible uden om reglerne på denne måde, men det kan man altså ikke. Denne løsning er lige så ulovlig, som blot at arrangere fester.
En privat fest er en fødselsdagsfest for sine nærmeste venner, et bryllup el.lign. Ikke en druk tur for unge mennesker.
Jeg har selv undersøgt tingene før - Der er INGEN muligheder for at gøre det lovligt. Medmindre man kan arrangere alkoholfrie arrangementer, hvilket der nok ikke er det store marked i.
Nogle folk tror de kan drible uden om reglerne på denne måde, men det kan man altså ikke. Denne løsning er lige så ulovlig, som blot at arrangere fester.
En privat fest er en fødselsdagsfest for sine nærmeste venner, et bryllup el.lign. Ikke en druk tur for unge mennesker.
Jeg har selv undersøgt tingene før - Der er INGEN muligheder for at gøre det lovligt. Medmindre man kan arrangere alkoholfrie arrangementer, hvilket der nok ikke er det store marked i.
Det er jeg ikke helt enig i, gymnasier udskænker alkohol til deres fester og man skal da enda betale for entre' der sælges enda gæstebilleter, og så vidt jeg ved er det en lovlig lukket privatfest (dog ikke alligevel) - og alderen starter allerede ved 15+.
- De må bare ikke være konkurrent til virksomheder som har en alkoholbevilling
Reglerne&lovene kender jeg ikke til konkret, men mon ikke nok det kan kringles når statslige skoler kan.
EDIT: Har lige undersøgt dette nærmere, og kan se at politiet fortolker loven forskelligt i de forskellige kommuner. Om det er lovligt eller ej skal jeg ikke kunne sige, men kunne da være interessant at undersøge hvordan de kringler, ved hvert fald at de får tilladelse fra politiet.