Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16+ busture til diskoteker - Regler i forhold til servering af alkohol?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Min kammerat og jeg er ved at prøve at få stablet nogle busture til forskellige diskoteker i landet på benene.

Der er tale om 16+ fester, og vi vil sørge for fri bar hele vejen i bussen.

Vores store spørgsmål er så bare; er det lovligt at servere alkohol for dem? og må man give dem sprut fra Tyskland, eller skal det være dansk?

Håber I kan hjælpe os :-)

Mvh. Mathias

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:36

det først mener  jeg ikke du må du må købe alkohol som 16 årig i butikker men på cafe bar som jeg vil betrakte det som skal man være 18 det sites syntes jeg var et dumt spørgsmål 

dansk sprut = dansk afgift 

tysk sprut  = ikke dansk afgift 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:44

Skiathos-info.dk:

det først mener  jeg ikke du må du må købe alkohol som 16 årig i butikker men på cafe bar som jeg vil betrakte det som skal man være 18 det sites syntes jeg var et dumt spørgsmål 

dansk sprut = dansk afgift 

tysk sprut  = ikke dansk afgift 

Servering og udskænkning af alkohol til unge under 18 er ikke tilladt.
For at måtte udskænke alkohol, skal du have en bevilling.

Sælger du alkohol, skal denne være betalt afgifter. Det er således ikke tilladt at udskænke alkohol købt som privatperson i Tyskland.

Husk, at indkøb af alkohol i Tyskland er tilladt til eget forbrug. Køber I til videresalg/udskænkning, er det ikke til eget forbrug. Der er i stedet tale om import, belagt med en masse afgifter.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:47

John Nielsen:

Servering og udskænkning af alkohol til unge under 18 er ikke tilladt.
For at måtte udskænke alkohol, skal du have en bevilling.

Sælger du alkohol, skal denne være betalt afgifter. Det er således ikke tilladt at udskænke alkohol købt som privatperson i Tyskland.

Husk, at indkøb af alkohol i Tyskland er tilladt til eget forbrug. Køber I til videresalg/udskænkning, er det ikke til eget forbrug. Der er i stedet tale om import, belagt med en masse afgifter.

Dbh. John

tak for svaret John, var godt nok ikke lige det jeg havde håbet på :-) men havde en idé om at det nok var sådan ..

Mvh. Mathias

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:50

det var så det samen jeg mente bare formuler på en ande måde Big Smile

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis i holder det "privat" og sørger for at folk skal kontakte jer og få en invitation, så kan i godt "servere" alkohol i bussen. Altså en privat fest i en bus :)

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 03:16

man må ikke udskænke alkohol til folk under 18 og det kraver en alkoholbevilling at gøre det.

og du skal købe dansk spiritus eller betale afgift af det

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 03:29

Hej Mathias

I kan også oprette en forening og der igennem få medlemmer, som betaler en månedlig afgift. Hvis i gør det på den måde, eller noget i den stil (Som der er også er blevet sagt, holder det privat) så må i vidst gerne servere alkohol, dog må i ikke sælge alkohollen, derfor den månedlige afgift, er ikke sikker på om det er de samme regler hvis man betaler per arrangement :)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 21:30

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Hvis i holder det "privat" og sørger for at folk skal kontakte jer og få en invitation, så kan i godt "servere" alkohol i bussen. Altså en privat fest i en bus :)

Nogle folk tror de kan drible uden om reglerne på denne måde, men det kan man altså ikke. Denne løsning er lige så ulovlig, som blot at arrangere fester.

En privat fest er en fødselsdagsfest for sine nærmeste venner, et bryllup el.lign. Ikke en druk tur for unge mennesker.

Jeg har selv undersøgt tingene før - Der er INGEN muligheder for at gøre det lovligt. Medmindre man kan arrangere alkoholfrie arrangementer, hvilket der nok ikke er det store marked i.

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:55

Rasmus Borup Nielsen:

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Nogle folk tror de kan drible uden om reglerne på denne måde, men det kan man altså ikke. Denne løsning er lige så ulovlig, som blot at arrangere fester.

En privat fest er en fødselsdagsfest for sine nærmeste venner, et bryllup el.lign. Ikke en druk tur for unge mennesker.

Jeg har selv undersøgt tingene før - Der er INGEN muligheder for at gøre det lovligt. Medmindre man kan arrangere alkoholfrie arrangementer, hvilket der nok ikke er det store marked i.

Det er jeg ikke helt enig i, gymnasier udskænker alkohol til deres fester og man skal da enda betale for entre' der sælges enda gæstebilleter, og så vidt jeg ved er det en lovlig lukket privatfest (dog ikke alligevel) - og alderen starter allerede ved 15+.

- De må bare ikke være konkurrent til virksomheder som har en alkoholbevilling

Reglerne&lovene kender jeg ikke til konkret, men mon ikke nok det kan kringles når statslige skoler kan.

EDIT: Har lige undersøgt dette nærmere, og kan se at politiet fortolker loven forskelligt i de forskellige kommuner. Om det er lovligt eller ej skal jeg ikke kunne sige, men kunne da være interessant at undersøge hvordan de kringler, ved hvert fald at de får tilladelse fra politiet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)