Hej Amino''s,
Er der nogen her der kan sætte Umbraco op på en lokal maskine? Jeg søger en der mod betaling evt. kan komme og sætte maskinen op og forklare om systemet (holder til i det Vestjyske). Med mindre der findes en udførlig guide på nettet. Kører windows xp pro, har installeret IIS 5.1 samt SQL server Express. Jeg har ikke erfaringer med SQL server. Niels |
Umbraco opsætning
ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing
Hej Lars, Har set vejledningen på nettet. Den tager dog udgangspunkt i "MSDE 2000" i stedet for Sql server Express 5.1. Kender ikke Sql server, så det går galt der hvor jeg skal oprette en ny database. Niels |
ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing
Er du sikker på at du angiver navnet på din SQL Server 2005 Express korrekt? Med en standard installation er det: MASKINNAVN\SQLEXPRESS Eller du kan prøve: LOCALHOST\SQLEXPRESS |
Nu skulle SQL serveren være korrekt installeret.
Settings i web.config filen er følgende:
<appSettings> <add key="umbracoReservedUrls" value=",/umbraco/umbracoTextGen.aspx,"/>
<add key="umbracoReservedPaths" value="/umbraco/umbraco/,/umbraco/install"/> <add key="umbracoContentXML" value="/umbraco/data/umbraco.xml"/> <add key="umbracoStorageDirectory" value="/umbraco/data"/> <add key="umbracoPath" value="/umbraco/umbraco" /> <add key="umbracoDbDSN" value="Server=MINMASKINE\SQLEXPRESS; Database=umbraco;User ID=umbraco;Password=password; Trusted_Connection=False"/> <add key="umbracoSmtpServer" value="127.0.0.1"/> </appSettings> Mappen hvor jeg har umbraco filerne ligger under: wwwroot\umbraco\ Jeg får dog denne fejl når jeg kører default.aspx filen: Value cannot be null. Parameter name: value Mvh. Niels |
Hej Niels, Fandt du nogensinde svar på, hvordan Umbraco bliver installeret på lokal maskine? Jeg står med lignende problem i dag, hvor jeg hverken kan få det ene eller andet lagt ind. Havde lagt MSSQL ind og downloadet og kørt installationen til Umbraco, men det funker ikke. Al hjælp tages imod med klapsalver. /Tommy |
Hej Tommy, Det bedste sted at få hjælp til umbraco er our.umbraco.org Der er både installation guides og et forum der er fyldt med hjælpsomme Umbraco udviklere. |
Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal
Efter man har downloadet zip-filen skal man huske at højreklikke på filen og vælge "Unblock" eller noget i den stil. Næste kritiske punkt kan evt være en forkert Connection String til databasen |
Sparetips på Sparefeber.dk
Til alle der har problemer med at få sat Umbraco op lokalt eller på en server - jeg står til rådighed på teamviewer. Send mig nummer og kodeord, så hopper jeg på og løser problemerne. |
Det er en gammel tråd. Tror efterhånden at det er blevet noget nemmere at installere Umbraco. Prøv og kig på denne side: http://our.umbraco.org/wiki/install-and-setup
|