Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er nemmest når man skal udbetale løn - få gang måske til 20 personer i en måned og 0 i næste

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kedeligt at demo systemet ikke har en medarbejder hvor der er et skattefradrag per måned, så jeg kunne se hvordan den regner skattefradrag ud når jeg vælger a-skat for en medarbejder der kun har været ansat i 15 dage .- og måske på tværs af to måneder, men den må jo kunne det
Man kan jo ændre skattekort i demosystemet, og vist kan den tage delt fradrag

Jeg kan ikke regne ud præcis hvordan, hvis han var ansat fra 24/6 til 7/7 så er det jo 14 dage og fradrag lagde jeg til 5.000 kr. Det kan jeg så ikke helt stemme af med danløns brugte fradrag på 2.301 - men hvis jeg selv siger 5.000 delt med 30 dage normalt x 14 dage for denne mand får jeg 2.333 og det stemmer vel ret godt

Det ser jo godt ud, nu er det bare at få aftalen i hus med banken. Jeg håber heller ikke jeg får vanskeligheder med e.løn og letløn hvor jeg allerede er tilmeldt og har lavet lidt lønninger, det ser danløn sikkert automatisk når systemet der tilmelder mig e.løn

tak for jeres hjælp som sædvanligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:11

Hej,

Jeg vil anbefale dig at du kigger på Multidatas LønAdministration http://www.multidata.dk/multidata-3955.htm .

Det er en løsning, der svarer 100% til den måde, som du ønsker at indberette løn på. Du giver os besked om hvor meget den enkelte lønmodtager skal have i bruttoløn eller i timer, og så sørger vi for resten. Vi beregner SKAT, ATP, ferie, AMB m.v. og sørger selvfølgelig for at pengene bliver overført. Har du spørgsmål til lønnen/lønsedlen eller til bogføringsbilaget, har du en lønkonsulent, som du kan kontakte for svar. Alt dette gør vi for kr. 142,00 pr. lønseddel ex. moms.

For yderligere information er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 7227 9019.

Med venlig hilsen

Tine

Multidata

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Multidata A/S:
Det er en løsning, der svarer 100% til den måde, som du ønsker at indberette løn på. Du giver os besked om hvor meget den enkelte lønmodtager skal have i bruttoløn eller i timer, og så sørger vi for resten. Vi beregner SKAT, ATP, ferie, AMB m.v. og sørger selvfølgelig for at pengene bliver overført

+ 1450 i tilslutningsafgift for selskabet, men det er jo heller ikke en herregård. Faktisk synes jeg selv Letløn i skat er næsten ligeså nemt som danløn - men danløn har to fordele, de tager sig af overførsel af penge til lønmodtageren (skat sender giro eller pbs for skat, feriepenge og ATP men ikke til lønmodetager)

Jeg vil dog gerne lige se danløns integration med summa 3 - for det er virkeligt med at holde ørene stive når man bogfører en medarbejder der får en del af løn til feriekonto

Løn  debet den korrekte løngruppe kredit udestående debitorer når den lægges ind

feriepenge debet feriepenge i løn kredit udestående feriepenge

Skat debet a skat i løn kredit udestående a-skat

ATP  same thing

og så når lønnen overføres - debet udestående debitorer og kredit bank, og helt samme for skat og helt samme for feriepenge.,

Jeg tror rigtigt mange venter med at bogføre noget som helst, til de ser påvirkningen i bank og er sikre, men er det MEGET forkert at bare vente og gi pokker i udestående xxx  x xx 

vh

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 13:35

Hej

For en god ordens skyld skal jeg oplyse, at tilslutningsafgiften på 1.450 kr. bortfalder fra den 1. august 2011.

Hilsen Jens.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14

Multidata A/S:

Hej

For en god ordens skyld skal jeg oplyse, at tilslutningsafgiften på 1.450 kr. bortfalder fra den 1. august 2011.

Hilsen Jens

Hej - forsvinder måneds afgiften også så det kun er afgift per løn på ca 142 kr per løn?

Når jeg spørger er det fordi vi projekt arbejder, og derfor kan ha 40 medarbejdere i Juni og 0 i juli og august og igen 30 i september - og mange af dem vil være nye fra gang til gang, og kun med for den ene løn periode, så jeg vil ha et system hvor jeg ved hvad det koster per ansat, uden fast xtra omk, ala Danløn - men gerne med jeres forenkling af mit arbejde, hvor jeg bare skal indtaste stamdata og gi jer brutto løn så laver i alt OG ´giver elektronisk bogføringsbilag (og går jeg ud fra lønseddel til lønmodtager og os)

vh

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:11

Hej igen

Ja, på Lønadministration er der intet abonnement.  Du betaler kun pr. gennemført lønkørsel.  Det giver god mening at bruge sådan en lønløsning, når man har stor variation i antal lønmodtagere.  Læs mere her: http://www.multidata.dk/multidata-3955.htm eller ring til mig på 7227 9019.

Jens.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)